Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Авксентию Вифинскому, отшельнику (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразными Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.

Возрастив юже к Богу любовь твою, отче Авксентие, и мирскую любовь оставив, богоносе, сосуд вместителен Духа дарований показался еси.

Подвшел еси твоими хотеньми, отче Авксентие, ты под иго Господне благое и землю новоделал еси, добродетелей слезами умащая, досточудне.

Устранився житейския молвы, твою душу и ум к Богу сочетав усердно, крепкими пощеньми на земли яко безплотен пожил еси, всеблаженне.

Богородичен: В Тебе ныне видеся, Владычице, непостижное богомужное сошествие Христово, яко Бог бо и Человек из Тебе, Чистая, родися, обновляя существо мое.

Песнь 3.

Ирмос:

Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся, но Тобою, Отчею ипостасною Мудростию, Христе: несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.

Вжиляемь креста силою, упразднил еси демонов стремления и коварства разрушил еси, пощением побеждая сих нашествие.

Ангельское житие на земли подражая, чистое в молитвах, во бдениих благомощное, усердно прошел еси, отче Авксентие.

Яд смертный, душам происходатающ, Авксентие, поразумев сладость, воздержанием умертвил еси тоя движения, богомудре преподобне.

Богородичен: Создавый в началех от персти мя человека, зиждется мене ради во чреве Твоем, Всенепорочная, древнее падение исправляя.

Седален, глас 8.

Земная вся оставив, и в мире сый телесне, духом был еси ангелом собеседник, сущия бо страсти умертвив телесныя, Троицы показался еси угодник, блаженне. Темже недугующих исцеляеши страсти и словом духи отгониши благодатию, богоносе Авксентие. Моли Христа Бога прегрешений оставление даровати чтущим любовию святую память твою.

Слава, и ныне, богородичен: Солнца облаче разумнаго, Божественнаго Света светильниче златокованный, Нескверная, Неблазная, Всенепорочная Владычице, омраченную душу мою ослеплением страстей, безстрастия зарею просвети, молюся, и оскверненное мое сердце омый потоки умиления, покаяния же слезами, и от тимения мя очисти дел моих, да любовию зову Ти: Богородице Приснодево, моли Христа Бога прегрешений оставление подати ми, Тебе бо имею надежду, раб Твой.

Крестобогородичен: Агнца, и Пастыря и Избавителя, Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемля Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление верою поющим божественныя Страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, Солнце праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей, Господи.

Победитель на духи лукавствия, Святаго Духа, отче, содейством явился еси и благодатию, зовый, Авксентие: слава силе Твоей, Господи.

От потоков, богоносне, беззакония молитвою, всеблаженне, себе утвердив, убежал еси смущения, сладости же потока напился еси достойно, всеблаженне.

Богоносец, веру и любовь, юже к Богу, возрастив, к горней высоте божественнаго присвоения возвысился еси, зовый: слава силе Твоей, Господи.

Богородичен: Бога Слова Тя рождшую, яве знающе телесно, воистинну Богородицу, вернии вси, именуем, звание по коемуждо естеству вещей приносяще.

Песнь 5.

Ирмос:

Ты, Господи, мой Свет, в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения верою воспевающия Тя.

Близ сущия твоего пути, отче, соблазны острым умом невредно прешел еси и душевною чистотою.

Житие твое светло, и вера православна, воздержание чудно, растворенно слово благодатию, Авксентие.

Ревностию мыслей жизнь прешел еси, привременная претекая, вечным же, отче, присно прилагаяся.

Богородичен: Ум имуще прав, учений исполнен, Тя, Пречистая, Богородицу именуем вси и любовию ублажаем.

Песнь 6.

Ирмос:

Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею кровию.

Сына тя света и дне показа житие твое, блаженне, благообразно воистинну ходяща и светильника в мире жизни слово имуща.

Поучение смерти житие твое положив, преизящно предел мудрости, отче, поразумев, преложился еси к Премудрости Ипостасней.

Богородичен: Храм Тя Божий и чертог знаем, стамну, и свещник, и скрижаль, имущую внутрь написано за милосердие воплощшееся Слово, Всенепорочная.

Кондак, глас 2.

Насладився, богомудре, воздержания и желания плоти твоея обуздав, явился еси, верою сияя, якоже сад посреди рая, процвел еси, Авксентие отче священне.

Икос:

Кто подвиги твоя ныне изречет или болезни твоя, отче, ихже подъял еси на земли? за Божественное наслаждение законом Господним последовав и повелением Сего послужив, нов нам показался еси Иов бореньми; мирови явися пришлец и земли всей, яко странен, пощением верою процвел еси, бдение и чистоту изобучил еси, Авксентие отче священне.

Песнь 7.

Ирмос:

В пещи авраамстии отроцы персидстей, любовию благочестия паче, нежели пламенем, опаляеми, взываху: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Яко уязвлен Владычнею, отче, Божественною любовию, все к Нему неослабное желание сердца твоего преложил еси, зовый: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Просвещен Спасовою зарею, всемудре, тмы предстателя обличил еси терпеливно, миродержца же низложил еси, — благословен еси, — зовый, — в храме славы Твоея, Господи.

Богородичен: Истлевшее древле, еже к лучшему возведению, естество человеческое, Пречистая, восхотев обновити, вселися Содетель Бог во утробу Твою, Едина Всепетая.

Песнь 8.

Ирмос:

Избавителю всех Всесильне, посреде пламене благочествовавшия, снизшед, оросил еси и научил еси пети: вся дела, благословите, пойте Господа.

Весь к Богу преложен, оттрясл еси плотское удобострастие и чудес приял еси действо, поя: благословите, вся дела Господня, Господа.

Страшен явился еси демоном, Христа стяжав помощника, Егоже крест взем, последовал еси, поя: благословите, вся дела Господня, Господа.

Богородичен: Витийствует, явлься, архангел и возвещает Рождества Твоего, Пречистая, еже паче слова, зачатие и спасительное миру: вся дела, благословите, пойте Господа.

Песнь 9.

Ирмос:

Камень нерукосечный от несекомыя горы, Тебе, Дево, краеугольный отсечеся — Христос, совокупивый разстоящаяся естества. Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Всему Божеству, отче, крещением твоим обещался еси и соблюл еси чисте образа, блаженне, достоинство, к Трисиянней Светлости с веселием вместился еси.

Ныне не в гадании, отче, ниже в зерцале зриши богоначалия просвещение, лицем же, всемудре, к лицу, паче ума светлости и боговидения сподобляемь.

Яко имея много дерзновение ко всех Царю, отче, избавитися молися твою память совершающим ныне от всякаго обстояния, да тя вси ублажаем.

Богородичен: Пленицы моих прегрешений разреши, Дево Богородице, Яже благоутробия источник рождши, едина Богоблаженная, и утешения исполни, яко да достойно Тя величаю.

Светилен.

Мирскаго благострастия, яко от скверны, уклонился еси, и, неядением плоть увядив, обновил еси душевную крепость, преподобне, и славою обогатился еси небесною, славне. Темже моляся не престай о всех нас Господеви.

Богородичен: Соединяется по Ипостаси плотию Пресущное Слово души посреде и мысленне и совершенне, и Един от двою проходит из Тебе несмесно, Пречистая, обожив, еже прият. Темже Тя прославляет, воистинну Богородицу.