Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Давиду Солунскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Коня и всадника в море Чермное сокрушаяй брани мышцею высокою Христос истрясе, Израиля же спасе, победную песнь поюща.

Песньми светоносную и Божественную память твою, сошедшеся, почтим, Давиде преблаженне, света познавше тя и дне, преподобне, наследника Божественным Духом.

Уды умертвив, отче, на земли телесныя, жизнь всельшуюся в сердцы имел еси, Христа, уморившаго диавола силу, умертвившаго человечество.

Законом Владыки повинуяся, преподобне, крест твой на рамо взял еси и, стопам Сего последуя, ты низложил еси возношения льстиваго, смиряяся.

Богородичен: Явилася еси украшена добротою добродетелей и Христа краснаго, Дево, породила еси, человеки украсившаго красными добротами Божества, Приснодево.

Песнь 3.

Ирмос:

Водрузивый на ничесомже землю повелением Твоим и повесивый неодержимо тяготеющую, на недвижимем, Христе, камени заповедей Твоих Церковь Твою утверди, едине Блаже и Человеколюбче.

Увядив воздержанием доброту телесную, зари прият Божественнаго Духа и безстрастия светозарными облистал еси лучами и исцелений даровании, отче, пророку тезоимените.

Святых последуя житию, пребогате, весь освятился еси Божественными деянии. Темже освящаеши тайно верою святое совершающия твое торжество, отче Богоносе всеблаженне.

Успив сласти телесныя, преподобне, молитвами, и бдении, и подвиги, отче, в мире воистинну уснув, почил еси. Темже тя неусыпна стяжахом хранителя, любовию чтущии тя.

Богородичен: Ангелов честнейши явилася еси, рождши тех, Дево, Создателя. Тем молю Тя, Чистая: освяти ум мой и сердце просвети, облак страстей отгонящи.

Седален, глас 8.

Воздержанием страсти плотския души повинув, отче мудре, явился еси, блаженне, с телом Ангел: сень же водрузив, яко птица благопеснива на садовне древе, на высоту ум вперил еси. Темже чудес действом обогащся, прешел еси ко Господу, Егоже от младенства вожделел еси, Давиде преславне, моли Христа Бога грехов оставление подати чтущим тя.

Богородичен: В напасти многоплетенныя впад от враг видимых и невидимых, бурею одержим безчисленных согрешений моих, и яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая, ко пристанищу притекаю Твоея благости. Темже, Пречистая, из Тебе воплощенному безсеменно молися прилежно о всех рабех Твоих, непрестанно молящих Ти ся, Богородице Пречистая, молящи Его присно согрешений оставление даровати воспевающим достойно славу Твою.

Крестобогородичен: Агнца, и Пастыря, и Избавителя Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и, горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемля Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление верою поющим Божественныя страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Божественное Твое разумев истощание прозорливо Аввакум, Христе, со трепетом вопияше Тебе: во спасение людей Твоих спасти помазанныя Твоя пришел еси.

Глаголов животочных Духа послушав, сланое жития оставль море и каплями слез страстей изсушил еси потоки.

Разума и благодати исполнен быв, отче Давиде, в безмолвии поискал еси Благодетеля всех и Сего сияния получил еси.

Житие твое нуждею естества светло показав и содействием Духа, от нужд злобных человеки избавил еси, преподобне.

Богородичен: Поем Тя, Всепетая Владычице, Препетаго Бога несказанно рождшую и лики Ангельския несравнительно добротою прешедшую.

Песнь 5.

Ирмос:

Одеяйся светом, яко ризою, к Тебе утренюю и Тебе зову: душу мою просвети омраченную, Христе, яко един Благоутробен.

Простер твои очи и помышления ко Иже на Древе простершемуся, на садовне древе претерпел еси, зноем пожигаемь, отче, и студению померзаемь.

Весь молниезрачен явился еси, преподобне, огнь дланьми, Давиде, держа и царствующаго кадя чудным, всеблаженне, каждением.

Ныне не в гаданиих, ниже мечтанием Божественную доброту зриши, всеблаженне, лицем же, преподобне, к лицу паче, разрешшимся зерцалом.

Грезн прекрасен Божественнаго, Давиде преподобне, винограда явился еси, источая вино умиления от пиянства, отче, страстей объюродевшим.

Богородичен: Направи жизнь мою и движения умная, Богородительнице, к Божественному хотению из Тебе неизреченно к нам пришедшаго.

Песнь 6.

Ирмос:

Неистовствующееся бурею душетленною, Владыко Христе, страстей море укроти и от тли возведи мя, яко Благоутробен.

Храм Божественнаго Духа познался еси, преподобне Давиде, в мале храмине затворен и тесною пространную искупуя.

Законом Владыки преклонил еси, отче, твою душу, и света исполнен был еси, и приимник дарований Духа.

Чудесы житие твое, Богоносе отче, воистинну украшено концем явися. Темже верно восхваляем тя.

Богородичен: От чистых кровей Твоих исткася плоть, паче естества, Создавшему человека, Богородице. Темже достойно поем Тя.

Кондак, глас 1.

Сад присноцветущ, добродетелей плоды приносяй, явился еси на садовне древе, яко благопеснивая птица; рай же паче, жизни древо, Господа, в сердцы твоем прием, яко возделав, Богомудре, имже питаеши нас благодатию; присно моли о нас, Давиде всеблаженне.

Икос:

Сластей моих пещь вжигает ми вечный пламень, преподобне Давиде, погаси молитвами твоими, якоже многотекущими слезами твоими, вжег углие любве, блаженне, Зиждителя моего, якоже древле в руку твоею носив, яко жертву, и царя удивил еси, яко да пою тебе, светоносче, Давиде всеблаженне.

Песнь 7.

Ирмос:

Превозносимый отцев Господь пламень угаси, отроки ороси, согласно поющия: Боже, благословен еси.

Стоял еси неуклонно на ветвех сада, преподобне, напоении слез твоих часто напояя и поя немолчно: Боже, благословен еси.

Все твое желание к Богу простерл еси, все сердце твое приятелище сотворил еси Божественных дарований, Богоносе, воспевая: Боже, благословен еси.

Тя, световидна, отче, бывша, углие держаща в руку, яко виде царь, удивися и ногам твоим поклонися.

Богородичен: Разрешися Рождеством Твоим клятва человеча, Едина Всеблагословенная, темже Тя славословим, яко Благодатную, Богородице, во веки.

Песнь 8.

Ирмос:

Тебе, Вседетелю, в пещи отроцы, всемирный лик сплетше, пояху: /дела всякая, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Утро разумное сущим во тьме явился еси жития, блаженне, свет разумения всем озаряя, любовию тя чтущим и превозносящим Христа во вся веки.

Был еси прав, и смирен, и кроток, Давида тезоименитаго изображая верно. Темже с ним землю кротких, отче, наследовал еси во вся веки.

Богосиянен монашествующих столп, Давиде блаженный, пророк Божествен другий явился еси, будущая предглаголя Божественная явления Духа Божественнаго.

Богородичен: Тя, доброту Иаковлю, Дево, Бог Юже возлюби, Юже избра, вси яко Едину Благословенную песнословим во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Исаие, ликуй, Дева име во чреве и роди Сына Еммануила, Бога же и Человека, Восток имя Ему, Егоже величающе, Деву ублажаем.

Священное торжество, сошедшеся днесь, вернии, совершим, священнаго вси отца, воздержанием возсиявшаго и себе всего Богу освятившаго житием совершения.

Якоже древо насадился еси на водах, преподобне, токи духовных добродетелей нося плоды, на садовне же древе водрузив, яко орел, отче, гнездо, к Небесным твой ум вперил еси.

Твой пророчески узрев, Давиде, исход, провозглашаеши сий людем, егда посылаемь, еже на них поставил еси, мудре, царствующаго многое негодование.

Святая память твоя освящает днесь нас, творящих сию верно, преподобне Давиде: свято бо препроводил еси твою, святе, жизнь и по успении радуешися со святыми присно.

Богородичен: Светоносну дверь Тя предзряше Иезекииль, еюже пройде Свет истинный, Христос, Бог наш, Егоже прилежно моли, Чистая, покаяния ми двери отверсти, молюся.

Светилен.

Мирскаго веселия, яко от скверны, уклонился еси, и, неядением плоть увядив, обновил еси души крепость, преподобне, славою обогатился еси Небесною, славне. Темже моля не престай о нас Господа.

Богородичен: Воистинну Богородицу Тя исповедуем, Владычице, Тобою спасшиися: ибо Господа неизреченно родила еси, разоршаго Крестом смерть, к Себе же привлекша преподобных соборы. С нимиже Тя восхваляем, Дево.