Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому преподобному Ефрему Сирину, Едесскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Яко по суху пешешествовав Израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.

Евфратским одождением твоих молитв душу мою напой, изсохшую зноем страстей, и слово ми вдохни, твой восхваляющу праздник, всеблаженне.

Свет мысленный облистав, светлое явился еси солнце светолучными добродетельми и учений добротами, Ефреме, озаряя верных все исполнение.

Струями слез пламень страстей погасив, был еси сосуд честен, Ефреме, Святаго Духа, источники источая учений, богоблаженне.

Богородичен: Нетленно Слово во утробе приимши, родила еси избавляющаго от тли, Тому служащия присно, Мати Дево Чистая, двере истинно Жизни.

Песнь 3.

Ирмос:

Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Тины всякия страстныя себе очистив, явился еси приятелище добродетелей яко истинно и сосуд вместителен дарований Святаго Духа.

Никакоже сна очима дав, храм явился еси Святыя Троицы, и премудрости сокровище, мир обогащая златозарными учении, блаженне.

Познавает другаго тя Христова честная Церковь златоточнаго Евфрата, наводняюща мудрых учений потоками и тварь всю напояюща.

Богородичен: Во двою естеству Единый от Святыя Троицы, из чистых Твоих кровей воплощся, боголепно пройде, сущия от Адама спасая, Всечистая, благодатию.

Седален, глас 5

Сокровище премудрости, таин Христовых чашу божественнаго умиления, воспоим, вернии, в памяти его: тезоименно бо присно сердца верных веселит словесы божественными Ефрем, яко делатель и таинник Господних откровений.

Богородичен: Теплая Предстательнице и непобедимая, упование известное и непостыдное, стено, и покрове, и пристанище притекающих к Тебе, Приснодево Чистая, Сына Твоего и Бога моли со ангелы, мир дати миру, и спасение, и велию милость.

Крестобогородичен: Крестом Сына Твоего, Богоблагодатная, идольская прелесть вся упразднися и демонская крепость попрася, сего ради, вернии, по долгу Тя присно поем, и благословим, и, Богородицу воистинну исповедающе, Тя величаем.

Песнь 4.

Ирмос:

Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста, о Господе празднующи.

Глаголов сила твоих протече весь мир, высокотворным сиянием смирения слепоту душ отгонящи, блаженне.

Непорочно совершил еси житие, слезами себе омывая и Судии всем пришествие написуя словесы мудрыми, Богоявленне досточудне.

Видев твоего Господь смирения преславную высоту, высокотворное слово тебе дарует, имже ересей лютая смиришася возношения.

Укрепився благодатию Вседержителя, к началом ополчился еси демонским, отче, и победил еси, о нас моляся тепле, восхваляющих тя.

Богородичен: Яко Божественный храм, яко гору святую, яко источник нетления, яко избранну едину бывшую Зиждителю нашему Богу, Деву ублажим.

Песнь 5.

Ирмос:

Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.

Слез потоками сластей до конца, отче, изсушил еси пучину и источении твоих учений ересей потоки, блаженне, потопил еси.

Ум твой мановением еже к Богу, отче, просвещаемь, Ефреме, боговиден весь бысть, якоже зерцало Божественнаго Духа, невещественно явления приемля.

Храм был еси вместителен, отче, Троицы воистинну и испещрен благодатию, и озарением чистых добродетелей, и учений целостию.

Богородичен: Мертва мя показа во Едеме вкушение древа лукавым наветом змия, Ты же, Жизнодателя Христа рождши, оживила мя еси, Едина Богорадованная.

Песнь 6.

Ирмос:

Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.

Не песок основание, но веру нерастерзну, богоносе, положив, от вражиих всяческих наветов непреклонен пребыл еси, непобедимою дланию окормляемь.

Язык твой, яко трость писменника скорописца, воистинну бысть, повествующ, разум всеблагочестив, на скрижалех начертающь сердечных, отче, закон Духа.

Твою плавающии догматов тишину, Ефреме богомудре, пучины треволнений избавляются душевредных и бури ересей, возничуще, верою спасаются.

Богородичен: Всякия вышши разумеваемыя, яко Бог, и видимыя твари, воплощся, пройде из Твоего чрева, соблюд Тя нетленну, якоже бе прежде Рождества, Мати Дево.

Кондак, глас 2.

Час присно провидя Суда, рыдал еси горько, Ефреме, яко любобезмолвный, делателен же был еси в делех учитель, преподобне. Темже, отче всемирный, ленивыя воздвизаеши к покаянию.

Икос:

От вод благодати твоея искапи в душу мою, омывая ю от всякия скверны нечистыя, яко да от сих очистится и, ревнительно житие по всему духовно прочее лето скончавши, сладости божественныя насладится, еяже насладился еси и напоил еси вся, от страстей палимыя. Се бо словесы твоими ленивыя воздвизаеши к покаянию.

Песнь 7.

Ирмос:

Росодательну убо пещь содела Ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.

Законоположитель монашествующих известнейший явился еси, пречестне, изыматель же от вражиих всяческих сплетений. Темже твою почитают честную и священную на земли, блаженне, память.

Изряден Духа, приснопамятне, орган был еси, возглашающий твоими всегда дохновеньми, и песнь спасительную нам покаяния песнопоя, воспевающим тя.

Богородичен: Паче слова Твое зачатие, Богоневесто, Бога бо Слова родила еси, избавльшаго от безсловесия вся человеки и слово подающа вопити: благословен еси, Боже отец наших.

Песнь 8.

Ирмос:

Из пламене преподобным росу источил еси и праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.

Светоносен яко иное показался еси солнце, учений лучи испущая концем, тму несветлую отгнал еси, блаженне, всякаго греха светом покаяния.

Струями божественных догматов окружаемь, якоже иная река, из Едема текущи, лице земли напаяя, чудне, и нечестия плевелы подавляя.

Богородичен: Истинную Богородицу исповедающе Тя, ангельски, еже радуйся, верою вопием Ти: едина бо Радость на земли родила еси, Обрадованная, присно Благословенная.

Песнь 9.

Ирмос:

Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини ангельстии взирати; Тобою бо, Всечистая, явися человеком Слово воплощенно, Егоже величающе, с небесными вои, Тя ублажаем.

Уязвився любовию Вседержителя, все твое житие, рыдая, скончал еси, вопия со ужасом, преподобне: ослаби волны Твоея, Спасе, благодати, сею мя богатно соблюдая в будущей жизни.

Сладко слово твое, умиления подательно, исполнено просвещения притекающим, богоносе Ефреме досточудне, непорочно же житие, всеми украшаемо богосиянными добродетельми и просвещаемо.

Храм Духа был еси и река, вод животочных исполняема, Церкве основание незыблемое, утверждение монашествующих, струя приснотекущая божественнаго умиления, Ефреме досточудне.

Богородичен: Разумети не может ум человеческий еже паче ума Рождества Твоего, Дево, таинство: Бог бо, вселився во утробу Твою, ключа девства не поколеба, якоже весть Един Сам Непостижимый.

Светилен.

Чаша сокровенных Христовы мудрости сокровищ, Ефреме, твоим умилением, преподобне отче, явился еси и учении твоими божественными души верных веселиши.

Богородичен: Державным Твоим кровом от врагов навета ны, Чистая, Твоя рабы, сохрани вся невредимы: Тя бо едину имамы прибежище в нуждах.