Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому преподобному Феодосию Великому Киновиарху (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися.

Яко мудр чиноначальник наш, отче Феодосие, боголепно песнь предначни пришедшему во всемирное спасение Христу Богу и всесвятую память твою с Собою прославльшему.

Из пустыни Предтеча Христов, от Аароновы Елисавети прозябый, прииде; в купели же Феодосий родився Духом, пустынногражданин бысть, Иисусу последствуя.

Крещшуся в струях Христу, израильтескаго соборища потребися шатание, в Церкви же равноангельно жительство насадися, еже неуклонно совершил еси, всеблаженне Феодосие.

Общник страсти быв, отче, пощением нас ради на Кресте Пригвожденному, достойно сообразен был еси Того воскресения и снаследник был еси славы, Феодосие.

Богородичен: Отроковиц божественный лик божественнейше в Тя добрую именуют, Богородице Владычице, добротами украшенную Божества: добротворительное бо Слово паче слова родила еси.

Песнь 3.

Ирмос:

Процвела есть пустыня яко крин Господи, языческая неплодящая церковь, пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.

Водами покрывая превыспренняя, Господь телесно одеяшеся в струи Иорданския, в Немже утвердися сердце мое.

Свет во Иордане Божественный возсиявый, прозябение сущим на земли богоданное, благословения и произволения благаго проявляет тя, Феодосие.

Оставил еси мир и яже в мире, преподобне, бывшему обнажению Владычню подобяся на Иордане, Феодосие.

Крест Спасов на рамена взем, потекл еси на гроб Его, якоже елень на источники водныя спасительныя, всеблаженне Феодосие.

Богородичен: Чины ужасошася ангельстии, Всечистая, и человеческая устрашишася сердца о рождестве Твоем. Тем Тя, Богородице, верою почитаем.

Седален, глас 8.

Воздержанием, и болезньми, и молитвами душу твою украсив боголепно, был еси сопричастник мучеником, блаженне, и чудес воистинну дары приял еси, еже исцеляти недуги верою чтущих тя. Темже и демонов отгоняя множества, подаеши исцеления человеком благодатию, богоносе Феодосие, моли Христа Бога грехов оставление подати празднующим верою память твою.

Слава, и ныне: Иордан струями служит, и Иоанн простирает руку тленную, явльшуся Тебе, Невидиме, плотию ко крещению. Но ов убо возвращашеся вспять страхом, ов же абие держаше с трепетом Тя, Нетленнаго. Воистинну Агнец Божий, Источник присноживотный, источники же, и моря, и человеки освятив: Троица бо просия, свыше Сына Тя именует Родитель, и Святый Дух снизходит.

Песнь 4.

Ирмос:

Пришел еси от Девы не ходатай, ни ангел, но Сам Господи воплощся, и спасл еси всего мя человека; тем зову ти: слава силе Твоей, Господи.

В водах главы змиев сокрушил еси, и Духом, Слове Божий, обновил еси всего мя, человека. Тем вопию Ти: слава силе Твоей, Господи.

Преклоньшему главу Предтечи, уподобився Христу покорением и изрядным смирением, отче Феодосие, на добродетели возшел еси столп непоколебимый.

Деве и Матери послужив Христа Бога, непобориму благодать приял еси Духа, отче Феодосие, и враги невидимыя низложил еси.

Волхвов тя славный вертеп приемый, дароносца показа нас ради крещшемуся Христу, веру, Феодосие, и с надеждею любовь приносяща.

Страстьми Владыки Христа укрепляемь, совестию любезною претерпел еси мучение, отче Феодосие, с темным боряся миродержцем.

Богородичен: Зачала еси во утробе Твоей безсеменно Господа и Сего родила еси, воплощенна, спасающаго мир молитвами Твоими. Темже Ти зовем: радуйся, Приснодево Владычице.

Песнь 5.

Ирмос:

Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже: Тобою бо Владыко, к светоначальнику Отцу Твоему, от нощи неведения, приведение имамы.

Возжег ум, Иже нас в водах Обновившаго, мудре утвердил еси, низверженный пощением, повешеньми тело, всеблаженне Феодосие.

Житие присно смерти положив поучение, отыти же тщався к Явльшемуся нас ради плотию, себе сотворил еси гроб, Феодосие.

Смерть Христову вольную твой ученик славный Василий, отче Феодосие, подражая, новый обновляет гроб, радуяся.

Богородичен: Се во утробе, Богородице Всечистая, Христа Бога паче слова имела еси, якоже Исаия прорече, паче естества же Сего, Богородительнице, родила еси.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже мя возведи.

Нетление нам даровал еси, Христе, в воскресении Твоем, темже Василий, славный угодник Твой, и умер, якоже жив, является.

Очищаяй мир крещается, мене ради Бог человек по мне быв, Егоже во двух естествах, Феодосие блаженне, проповедал еси.

Сладость веселия Христу Богу, мироносиц слезы обращшему в радость, Феодосие, токи слез твоих искапаша.

Богородичен: Милосердия Твоего сподоби мя, Яже Милостивейшаго Слова Рождшая, Своею кровию от тли человеки Избавльшаго.

Кондак, глас 8.

Насажден во дворех Господа твоего, преподобными твоими добродетельми красно процвел еси и умножил еси чада твоя в пустыни, слез твоих тучами напаяемая, стадоначальниче Божий Божественных дворов. Темже зовем: радуйся, отче Феодосие.

Икос:

Человек убо естеством был еси, отче, но явился еси согражданин ангелов: яко бо безплотен, на земли пожив, мудре, плотское все промышление отвергл еси. Темже и от нас слышиши: радуйся, отца благочестиваго отрасле; радуйся, матере благоговейныя ветвь; радуйся, пустынный гражданине всекрасный; радуйся, вселенныя светильниче многосветлый; радуйся, яко от юности последовал еси Христу; радуйся, яко увядил еси плотския сласти; радуйся, монашествующих ходатай спасения; радуйся, унывающих образ утешения; радуйся, многия от лести избавивый; радуйся, токи чудес даруя; радуйся, о нищих попечение сотворивый; радуйся, наш предстателю и избавителю. Радуйся, отче Феодосие.

Песнь 7.

Ирмос:

Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть: Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, Сый Благословен и Препрославлен.

Струю, попаляющую грех, и пламень, орошающь человеческий род, Господи, во Твоем крещении совокупив, Слове Божий, превозносимый Боже, благословен еси и препрославлен.

Пещь Сотворшему Иордан, тебе самаго, яко кадило, всесожегл еси, преподобне, и пламень небесный, неложен образ Божественнаго мановения прием, храм водрузил еси, душ спасительный.

Твоими воеводствы Моисеева повинуются, благодати явльшейся, преподобне: враги бо невидимыя низложив, град небесный наследуют твои людие, всехвальне.

Струями Погребшему грех тебе самаго обиталище сотворил еси, Феодосие, богоугодное, храм создав, приносити непрестанную песнь законоположил еси многоязычными гласы.

Отроков подражая дерзновение, мучителя огнедохновенное прещение укорил еси, мудре предстательствуя по Церкви Христове, отче Феодосие, еяже ради вольно явися плотию распинаемый.

Богородичен: Всечистое зачатие, нетленное рождество Ты Едина показала еси, Дева пребывши: Бога бо зачала еси, над всеми Сущаго, Чистая, Человека бывша верных на спасение и избавление.

Песнь 8.

Ирмос:

Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите вся дела Господня Господа.

Пещь иногда в Вавилоне струи Иорданския изобрази, Божественным Крещением противныя опаляющи, верныя же орошающи, поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Телесных страстей предызшед прежде отшествия, Феодосие, от недр земных вод изымая, юноши являешися, зовущу: благословите, вся дела Господня, Господа.

Бысть твоих рук благословение, во струях крещающагося Христа Божественнейшее повеление, невлажней земли роднейшая вода и греющее солнце: зерно бо во многоплоден клас пшеницы безсеменно питашеся.

Во мрак мысленный Света Божественнейшаго ты вшед, Феодосие, и скрижали перстом Божиим написав сердцу твоему, благочестия учения принесл еси учеником твоим, книгу жизни, всеблаженне.

Веру тверду кровоточивыя, отче, подражавши жена, рубищу коснувшися, якоже тма, сущим в тебе просвещением недуг отгнася, был бо еси избрания сосуд явльшемуся Христу.

Троичен: Тя, из Бога Бога видевше, телесне явльшагося Христа неизглаголанно, познахом убо Невидимаго Отца Твоего и Духа Твоего Святаго, зовуще: благословите, вся дела Господня, Господа.

Богородичен: Ты Отцу Неразлучнаго, во утробе богомужно Жительствовавшаго, безсеменно зачала еси и несказанно родила еси. Тем Тя спасение всех нас вемы.

Песнь 9.

Ирмос:

Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная, тем Всепетую Богородицу, величаем.

Соборы проповедал еси, богомудре Феодосие, честных равночисленны Евангелий Христовых, произволением кровь мученическу прием ревностию, и мученик без крове благочестия явился еси.

Суд неправеднаго праведно осуди, за твое изгнание прогнавш и хульными устнами нечестивую душу изъемш, жизни же лишивш жизни врага, преподобне.

Твоя поминающе учения, Феодосие, во двою существу Христа проповедаем, две воли ведуще, естественны, и действенны, и самовластны, в Бозе, крещшемся плотию.

Тезоименно даяние благо от Отца светов, душ и телес врачь был еси, снедь обильна и питие, иже во гладе тающих и жажди, и нагих одеяние, и падающих исправление.

Не престай стадо твое назирая, отче преподобне, и, твое поминая обещание, еже яко надежди котвы непреломны привязахом каменю, ко Христу ходатая тя имуще, Феодосие.

Единицу Тричисленную, Троицу Единосущную православно поюще, вернии, прославим, несекомо Пребожественное Естество Трисиянное, невечернюю Зарю, едину нетленную, Свет нам возсиявшую.

Богородичен: Яко утро обрелася еси раннее в житейстей нощи, девства зарями облистающи, Восток Солнца мысленнаго правды нам явльшая, Богомати Всечистая.

Светилен.

Очистихомся светло, Христе мой, очищением Твоим и ныне праздничною радостию, Феодосия честнаго памятию, обогатихомся, темже монашествующих веселятся чини.

Слава, и ныне: Явися Спас Благодать и Истина во струях Иорданских, и сущыя во тме и сени спящыя просветил есть: ибо прииде и явися Свет Неприступный.