Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Илариону Великому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися.

Светоносное и световидное житие твое, блаженне, прерадостно благохвалити усердствующа, твоея светлости тихостию просвети мя, молюся, и греха, отче, уныние отжени.

Всенравно, блаженне, к Богу, радуяся, приступил еси, вне плоти и мира быв, и ум немутен, утвержден воздержанием, соблюл еси, божественным безстрастием отсюду присвояяся.

Светлыми ты зарями просвещаемь безначальнаго и несозданнаго Божества, отча небрегл еси зловерия и многомятежнаго невежества того отвратився, Единей Троице сочетался еси.

Богородичен: Возсиявый Солнце из Тебе, Мати Приснодево, из Отца прежде век Невидимый, и видимым же преславно описуемь телом, благочестия светом человеки просветил есть.

Песнь 3.

Ирмос:

На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвеселибося дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Ядовитых страстей востания, лечбою постничества обложен, изсушил еси, приснопамятне, взывая: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен паче Тебе, Господи.

Кожныя мертвенныя ризы острогав ножем воздержания, исткал еси ризу спасения, вопия Творцу твоему: Ты еси Бог наш, и несть свят паче Тебе, Господи.

Укрепляемь надеждею вечных, и Богу приводимь, богоносе, дланьми богомудраго Антония, егоже подражая, светильник был еси, преславными чудесы светяся, преподобне.

Богородичен: Иже вся вообразивый хотением Божественным, в человека вообразитися сподобися, созидаяся во утробе Твоей, Богородице. Емуже ныне зовем: Ты еси Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Седален, глас 8.

Антония божественнаго духовне добродетельному житию поревновав, на рамена твоя взял еси крест Господа твоего, оставив жития все попечение и страсти умертвив, духом пожил еси. Тем и тварь преславными исполнил еси чудесы, преподобне, Духа благодатию, Иларионе, отче наш, моли Христа Бога грехов оставление даровати чтущим любовию святую память твою. [Дважды.]

Богородичен: Яко Деву и едину в женах Тя, без семене Рождшую Бога плотию, вси ублажаем роди человечестии, огнь бо вселися в Тя Божества, и яко Младенца млеком питаеши Зиждителя и Господа. Тем ангельский и человеческий род достойно славим пресвятое Рождество Твое и согласно вопием Ти: моли Христа Бога, прегрешений оставление даровати, покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему.

Крестобогородичен: Агнца, и Пастыря и Избавителя Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи и горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемляй Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление, верою поющим Божественныя страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Пою Тя, слухом бо, Господи, услышах и ужасохся: до мене бо идеши, мене ища, заблуждшаго. Тем многое Твое снизхождение, еже на мя, прославляю, Многомилостиве.

Умертвив плоти мудрование, поток беззакония мятежи, преподобне, и демонских козней избежав, к тихости Божественнаго Духа с праведными, отче, воспочил еси.

Водными слез течении напаяемь, преподобне, душевную ниву многоплодну деланием яве Спасовым, отче, показал еси, постников умножив составления.

Причастием Святаго Духа укрепляемь, богоносе, лукавствия духи низложил еси и силою Христовою немощныя исцеляеши, пророческою обогатився чистотою.

Богородичен: Храм Тя и чертог одушевленный, и мысленную трапезу, и светильник, Богомати благословенная, разумеем, из Неяже сущим во тме Свет возсия, Отча существа Сияние.

Песнь 5.

Ирмос:

Просвещение во тме лежащих, спасение отчаянных, Христе Спасе мой, к Тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим, иного бо разве Тебе Бога не знаю.

Яко молния, чистотою жития и жительством безплотным подобяся, просияв в мире, тмы предстателя отгониши, богоблаженне, благочестия светом просвещаемь.

Всяческими светяся, богомудре, чудодействы и благодатию Божественною озарен, всем познался еси сокровище исцелений любящим, отче богоприятне, яко другий некий пророк Божий познаваемь.

Светлостию твоих, отче, кротких исправлений мрачныя вражия силы прогнал еси, и от тех ярости исхитив к тебе прибегающия, божественными твоими учении к вере просветил еси.

Богородичен: Едину нам во дву существу видимую ипостась, едина Благословенная, родила еси неизреченно Божия Бога Слова, воплощшася за милость неизглаголанную. Сего убо моли сохранити поющия Тя.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже мя возведи.

Единоначалию служа Божества безначальнаго, многоначалие обличил еси, идольское нечестие упразднив, богомудре, благодатию.

Прозяб, отче, яко финикс процвел еси в Церкви, всеблаженне богомудре, плодов сладостию верных возвеселяя исполнение.

Низложитель явился еси непобедимь лукавых духов, всеславне, богатотворная дарования от Христа получив, блаженне.

Богородичен: Неискусомужно, Дево, родила еси и вечнуеши Дева, являющи истиннаго Божества, Сына и Бога Твоего, образы.

Кондак, глас 3.

Яко светильника незаходимаго умнаго тя Солнца, сошедшеся днесь, восхваляем в песнех, возсиял бо еси сущим во тме неведения, вся возводя к Божественней высоте, Иларионе. Темже вопием: радуйся, отче, всех постников основание.

Икос.

Возлюбив Христовы Божественныя заповеди и возненавидев всего мира наслаждение, пришел еси усердно к Тому и был еси светильник, просвещая вся концы блистанием Духа. Тем, припадая, молю тя: просвети и моя очи душевныя, воспети твоя подвиги, яже показал еси на земли ради будущия жизни. Еяже ныне наслаждаяся, поминай вопиющих ти: радуйся, отче, всех постников основание.

Песнь 7.

Ирмос:

Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть: Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, Сый Благословен и Препрославлен.

Глагол вещание твое и чудес благодать Божественная во всю изыде землю, всеблаженне, богочестия зарею всем сияя верно исцелений тишину.

Крестом ограждаемь Спасовым, неврежден пребыл еси, безумно окусившуся демонскому свирепству о тебе, всемудре, весть бо Вышний Бог соблюдати Своя угодники.

Яко столп непоколеблен небесовысокий, яко стена неподвижима, явился еси постом, просвещая чудесы и дая исцеления, и источая Божественныя догматы от источника приснотекуща Богодухновенных Писаний.

Богородичен: Облак Дева Тя, правды Солнце, роди и Дева пребывши, дебельству плоти приобщившася, Человека бывша за благоутробие и снизхождение: Егоже воспеваем, яко препрославлена.

Песнь 8.

Ирмос:

Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите вся дела Господня Господа.

Престол истинно чувствия был еси, Божественным разумом просвещаемь и Божиим повелением богомудренно наставляемь, и добродетелию светяся, зовый: благословите вся дела Господня Господа.

Колесница таинственная, носящая имя Господне, явился еси, преподобне, светлостию дел и чудес явлением, и чистотою жития, взывая: благословите вся дела Господня Господа.

Сыноположен Божественною благодатию, снаследник Христов был еси и богатство небесное, и Царство непреемное приял еси, богоглаголиве, зовя: благословите вся дела Господня Господа.

Богородичен: Миро умное истощенное, Дево, именуема Сына чревоносила еси, курением Божества земныя благовонствующа и от тли избавляющаго взывающия: благословите вся дела Господня Господа.

Песнь 9.

Ирмос:

Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощься от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная, тем Всепетую Богородицу, величаем.

Святых жилища проходити сподобился еси, житие совершив свято, преподобне, и, яко сущу праведну, тебе Трисветлый возсия Свет, и Того сопруг веселие прияше.

Трудов воздаяние от Христа прием и жизни вечныя яве причастився, и паче ума благолепия добротами, отче, преизяществован, о поющих тя ко Владыце молися.

Яко кедр высоковерхий добродетелию возвышаемь, во дворех, богоносе, Божиих насажден был еси, и яко заключен оград, яко благоцветый рай явился еси, и яко источник кипящий исцелений дарования.

Богородичен: Чертог была еси паче ума Воплотившагося Слова, Дево Богородительнице, одеяна славою добродетелей и украшена, тем Тя, Всенепорочная, Богородицу возвещаем.

Светилен.

Мирскаго пристрастия, яко страстна, уклонился еси, и безпищием плоть увядив, обновляеши брозды держащих и славою обогатился еси, чудодействуя изрядная, пастыреначальников верх, богоприятне Иларионе.