Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Иоанникию Великому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Светом благодати озаряемь, преподобне, верою память твою торжествующия просвети и тмы греховныя молитвами твоими избави, Иоанникие.

Путь вводящий невозвратно шествовал еси ко граду небесному, Иоанникие, Святый бо настави тя Дух, почиваяй в сердцы твоем.

Вышшающее смирение, Иоанникие, имел еси, тем молимся тебе: ущедри, преподобне, смирение наше и болезни вся облегчи сердец наших.

Богородичен: Падших воззвание и стоящих укрепление сущи, Всенепорочная, тем молюся Тебе: падший мой ум грехом, исправи, Владычице, яко да славлю Тя.

Песнь 3.

Ирмос:

Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик Себе совокупльшия, духовно утверди, в божественней Твоей славе, венцев славы сподоби.

Текущая пребывающими изменил еси, смысленно прием твой крест, Иоанникие, и на невосходимыя горы, яко Илия великий, возшед, пребыл еси.

Путь тебе, зело желаемый, отцев показа двоица, юже обрел еси леты множайшими сокровенну в горах, пророческим даром просвещен, блаженне.

Колеблеми страстьми различными, верою притекаем к твоему покрову, Иоанникие, святыми твоими ходатайствы вся ны посети, моляся Человеколюбцу.

Богородичен: Кроплением милости Твоея, Дево, углие погаси моих страстей, Богорадованная, и угасший возжзи светильник сердца моего, златый светильниче, Всенепорочная.

Седален, глас 8.

Страстей мрак очистив, Христовых повелений яко истинно свет прием, в посте просиял еси и, умертвив тело, духом ожил еси, вражия сети попрал еси, блаженне. Тем и вышних безплотных ангелов сопричастник был еси Духа благодатию, Иоанникие, отче наш, моли Христа Бога грехов оставление даровати празднующим любовию святую память твою.

Богородичен: Обновила еси, Чистая, Божественным рождеством Твоим истлевшее во страстех земнородных мертвенное существо и воздвигла еси вся от смерти к животу нетления. Темже Тя по долгу блажим вси, Дево Препрославленная, якоже прорекла еси.

Крестобогородичен: Дево Пренепорочная, Мати Христа Бога, оружие пройде Твою пресвятую душу, егда распинаема видела еси волею Сына и Бога Твоего. Егоже, Благословенная, молящи не престай прощение прегрешений нам даровати.

Песнь 4.

Ирмос:

Неизследный Божий совет, еже от Девы воплощения Тебе, Вышняго, пророк Аввакум усмотряя, зовяше: слава силе Твоей, Господи.

Горы высочайшия постиг, верхи демонов возвышаемыя, смирением смирил еси, мудре, и на них мужествовал еси, слава монашествующих и утверждение.

Яко мечем обоюдоострым, Христовым страхом вооружився, змия отступника низложил еси разумно и чувственно, блаженне, священными победами прославляемь.

Весь Божественным Духом распалився, отче, мраз претерпел еси, множайшими леты в пустынях вселяяся, ищай Господа, благодатию тя Божественною согревающа.

Богородичен: Тя, очищение всех земных, верою молю и припадаю, Благословенная: милостива ми Судию и Сына Твоего сотвори, яко да по долгу славлю Тя.

Песнь 5.

Ирмос:

Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога, и родила еси Безлетнаго Сына, всем, воспевающим Тя, мир подавающая.

Шествовал еси, преподобне, тесный и прискорбный путь божественными восхожденьми сердца, и видении разширяемь, и положением обожаемь яве. Тем бысть монашествующим утверждение и украшение.

Око очистившу помышления, преподобне, благодать тебе дадеся пророчества, яко настоящая глаголати будущая, зрети же дальняя, яко ближняя. О, Иоанникие, Божие обителище!

Болезни мя избави грехов и скорбей, утоли сердца моего болезнь и грехопадений разрешение даруй, Благодетеля Бога имея, послушающа честных твоих молитв.

Богородичен: Ума моего уврачуй изступления, Всенепорочная, и уврачи страсти души моея, и уныния тму отжени, яко да восхваляю Тя песненно, Присноблаженная Богородице Всепетая.

Песнь 6.

Ирмос:

Божественное сие и всечестное совершающе празднество, богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Увядив страсти телесныя, яко древо узрелся еси высоковерхое, плоды чудесныя и честная исправления священнейше нося, богоблаженне.

Уврачи тя Господь явлением Евстафия мученика, яд всепагубный испивша, всеблаженне, чрез руку неправедную и бедствующа.

Тмам болезней приобщился еси, телом немощен пребыв, Иоанникие. Тем верою зову ти: болезни утоли сердца моего.

Богородичен: Едина всех помоще, помози нам, бедствующим, и руку подаждь, и к пристанищем введи спасения, Отроковице Богоблагодатная.

Кондак, глас 8.

Звезда явился еси всесветлая, в мире просвещаяй и сущия во мраце страстей облиставаяй, врачь же крепчайший явился еси, но яко приял еси благодать исцелений, просящим тя подаждь исцеление, да зовем: радуйся, отче Иоанникие.

Икос:

Другий, отче, явился еси врачь и предстатель, недуги одержимым и скорбьми, Иоанникие чудне, исцеляя всех, верно притекающих под божественный кров твой. Тем и от нас слышиши: радуйся, отца благаго корене отрасль; радуйся, матере благая ветвь; радуйся, иже тех любовь отринувый; радуйся, иже единаго Бога приемый; радуйся, яко оставил еси земное воинство; радуйся, яко низложил еси варварскую гордыню; радуйся, стена и хранитель царем бывый; радуйся, оружие и столп мирови явлься; радуйся, языческия разрушая брани; радуйся, светильниче, сияя чудесы; радуйся, нагих покровителю; радуйся, плененных избавителю; радуйся, отче Иоанникие.

Песнь 7.

Ирмос:

Не послужиша твари богомудрии, паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Сердце твое Троицы жилище соделал еси, три создав храмы, в нихже Божественною благодатию, Иоанникие, миро источаеши в просвещение и очищение верно тебе приходящих.

Душа твоя, светозарением Божественнаго Духа освещаема присно, душ зряше верно приходящих тебе советы, блаженне, пророческими прознаньми священно удивляема.

Недугов, обуревающих мя, блаженне, души же и телесе твоими святыми молитвами скоро избави и пети сотвори: препетый отец наших Боже, благословен еси.

Богородичен: Непременнаго рождшая едина Господа, Богорадованная, десницею Его, Чистая, пременити мой ум молися к лучшим, люте превращаемый житейскими печальми.

Песнь 8.

Ирмос:

Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Стоя высоко на горе, яко на свещнице светильник, преподобне, всех помышления верою просвещал еси, показуя изряднейше словесы и делы стезю жизни и возводя тыя Божественным словом к высоте безстрастия.

Ум безстрастием очищшему, беседовал еси Господу Вседержителю, от Негоже неизглаголанным, преподобне, научаемь, пророчески предглаголал еси, просвещая души, яко величайш, всеблаженне, пророк. Тем тя согласно, вернии, восхваляем.

Постигоша мя раны тяжкия, и недузи различнии смущают. Сих мя избави, отче, молюся тебе, яко от Бога прием, Иоанникие, благодать врачевати страсти и болезни верных облегчевати.

Троичен: Со всеми Вышними воинствы — Отца, Сына и Святаго Духа — Троицу Нераздельную, Несозданное Божество песнословяще: свят, свят, свят, возопиим в радости, едина Власть, Начало и Царство.

Богородичен: Явилася еси ангелов превышшая, Бога неизреченно воплотивши, Того умоли, Владычице Всенепорочная, плотских вышша страстей быти мя умом, высотою смирения, песнословяща Твою величайшую благодать.

Песнь 9.

Ирмос:

Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Укрепися Богу, ум твой утвердившу удержати страсти, ангел в телеси отсюду, отче, ты был еси, и со ангелы на небесех живеши всегда, славы престолу предстоя и Света невечерняго исполняемь.

Якоже на небеси, в горах и вертепах вселился еси, преподобне: тем укротишася тебе дивии зверие, покорившу страсти душевныя, неудобь покоримыя, Иоанникие, и праведну же бывшу. Сего ради верно тя почитаем.

Твоя священныя и святыя мощи во гробе лежаще, недуги погружают и попаляют полки демонския всегда, мудре Иоанникие, Божиею благодатию источают всем врачевания, верно тя присно блажащим.

Уже Христу приближаяся яснше и чистше, помяни верою тя поминающих, Иоанникие, грехов прощение нам прося, и недугов всех избавления, и небеснаго Царствия селение.

Богородичен: Просвети, Чистая, души моея очи, Свет рождшая, да не постигнет мя греховная тма тяжчайшая, ниже глубина покрыет мя отчаяния, но Ты мя спаси и окорми ко пристанищу Божественнаго хотения.

Светилен.

Благодать преизбысть Божия в души твоей, мудре Иоанникие, безплотно живуща. Тем чтущия тя страстей избави темных облаков, к тихому пристанищу вводя и отгоняя полки демонския.

Богородичен: Сотвори истинно с Тобою величия Сын предвечный Отчим советом: Жизнь бо нетленную без страсти родила еси и пребыла еси якоже прежде рождества, матерских избегши болезней, и Дева, паки по рождестве пребывши Дева.