Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому преподобному Иоанну Лествичнику (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Во свет невещественный и умный от сетования вещественных востек, Иоанне преподобне, молитвами твоими, сущими ко Господу, просвети мя.

Яко воздержания сладость ссав, отринул еси горесть страстей, темже паче меда и сота услаждаеши, отче, чувства наша.

Возшед на высоту добродетелей и долеревностныя поплевав сласти, сладость явился еси спасения, преподобне отче, пастве твоей.

Богородичен: Премудрость и Слово Отчее несказанно рождшая, души моея лютую уврачуй язву и сердца болезнь укроти.

Песнь 3.

Ирмос:

Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси Свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Попалил еси углем пощения, преподобне, страстей терние и грееши монашествующих состояния.

Миро освящения, от постнических, преподобне, аромат весь сложился еси в воню благоухания Божия.

В законех обучения поучаяся, страсти погрузил еси, якоже иныя ныне фараониты, течением слез твоих.

Богородичен: Устави мое нестоянное помыслов, Чистая, смущение, Мати Божия, к Сыну Твоему направляющи движение.

Кондак, глас 1.

Плоды присноцветущия, от твоея книги принося учения, премудре, услаждаеши сердца, сим с трезвением внемлющих, блаженне: лествица бо есть, души возводящая от земли к небесней и пребывающей славе верою чтущих тя.

Седален, глас 8.

Видением и деянием преестественне просияв, облистаеши ученьми, законы нам положил еси богомудрыя, блаженне, добродетелей доброты степени поставль и злобы лести показав и ловления. Отонудуже возводиши твоим последующия божественным учением от страстей к безстрастию, Иоанне равноангельне, моли Христа Бога прегрешений оставление подати чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: Яко Деву и едину в женах, Тя, без семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем, роди человечестии: огнь бо вселися в Тя Божества, и, яко младенца, доиши Зиждителя и Господа. Тем, ангельский и человеческий род, достойно славим пресвятое Рождество Твое, и согласно вопием Ти: моли Христа Бога согрешений оставление даровати, покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему.

Крестобогородичен: Агнца и Пастыря и Избавителя, Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемляй Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление, верою поющим Божественныя Страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Яко цветник благовоннейший и добродетелей рай одушевленный, воздержание процвел еси, имже вся питаеши, чтущия тя.

Законоположителя обучения и монахов правило кротчайшее, яко Моисея тя и Давида, истинно стяжавше, отче, ублажаем.

Насажден на водах воздержания, явился еси, блаженне, розга, отче, благоцветнейшая, благочестия грозды произносящая.

Богородичен: Под летом бывша, от Отца безлетно возсиявша, Богомати, нам родила еси, Егоже моли спасти поющия Тя.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Погасив вся страсти росою подвигов твоих, отче блаженне, обильно вжег огнем любве и веры воздержания светильник, и просвещение безстрастия, и дне сын был еси.

Веры грозд божественным земледеланием твоим, отче, воспитал еси, и в точила вложил еси, и изгнел еси труды обучения, и, чашу исполнив духовную воздержания, веселиши сердца паствы твоея.

Претерпев доблественно прилоги и язвы невидимых врагов, явился еси столп терпения, утверждая паству твою палицею божественною на пажитех воздержания и на воде воспитовая, блаженне.

Богородичен: Речем Твоих устен, Всечистая, последующе, Тя ублажаем: с Тобою бо воистинну величия сотворивый Господь возвеличи Тя, и истинную Божию Матерь рождейся из чрева Твоего показа.

Песнь 6.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Собрал еси в души Божественное богатство Духа — непорочную молитву, чистоту, честность, бдение всегдашнее, воздержания труды, имиже дом познался еси Божий.

Вещества дольняго, премудре, претекл еси худость, невещественною же молитвою ум вперив, и вышняго упокоения явился еси наследник совершенством жития.

Потами постническими углие стрел вражиих угасил еси воистинну и, огнь веры вжег, попалил еси неверия ересей шатания.

Богородичен: Возсия от Сиона вышняго благолепие предложением плоти по соединению неизреченному, из Тебе, Неискусобрачная, обложенное, и мир просвети.

Кондак, глас 4.

На высоте Господь воздержания истинна тя положи, якоже звезду нелестную, световодящую концы, наставниче Иоанне, отче наш.

Икос:

Дом Божий яко воистинну тебе самаго соделал еси, отче, божественными твоими добродетельми яве украсив, яко злато светлое, веру, надежду и любовь истинную, Божественныя законы излагая, воздержанием обучився, яко безплотен, разум, мужество, целомудрие стяжав, смирение, имже возвысился еси. Темже и, просветився молитвами непрестанными, видении тайными вперился еси и небесныя приял еси селения, наставниче Иоанне, отче наш.

Песнь 7.

Ирмос:

От Иудеи дошедше, отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

На злаце вышняго Царствия стадо, отче, воспитал еси и, жезлом догматов звери отгнав ересей, воспел еси: отец наших Боже, благословен еси.

В горний вшел еси невестнический чертог Царства Христова, одеждею облечен, достойною звавшаго, в немже и возлегл еси, вопия: отец наших Боже, благословен еси.

Невлажная грехми река явился еси воздержания, отче, помыслы потопляя и скверну очищая вопиющих верою: отец наших Боже, благословен еси.

Богородичен: Из чрева Твоего пройде воплотивыйся, Дево, всех Господь. Темже Тя, Богородицу, мудрствующе православно, Сыну Твоему зовем: отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос:

Царя Небеснаго, Егоже поют вои ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

Столп тя одушевленный яко воистинну и образ воздержания, отче, стяжавше, вси твою память почитаем, Иоанне.

Множество радуется монахов, и ликует преподобных собор и праведных, венец бо достойно с сими приял еси.

Украшен добродетельми, в невестник неизреченныя славы возшел еси, песнь воспевая Христу во веки.

Богородичен: Помощи яже от Тебе требующия не презри, Дево, поющия и превозносящия Тя во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Чистую славно почтим, людие, Богородицу, огнь Божества приимшую во чреве неопально, песньми величаем.

Врач болящих в прегрешениих от Бога, блаженне, губитель же явился еси и прогонитель лукавых духов, темже тя ублажаем.

Землю, якоже тли жилище, оставил еси, отче, и в земли вселился еси кротких, и с ними веселишися, божественныя наслаждаяся сладости.

Днесь день празднственный вся бо созывает монашествующих стада в лик духовный, трапезу и снедь нетленныя жизни.

Богородичен: В Тебе вселився, Всенепорочная, прежде родоначальники злонравнаго прельстившаго человекоубийцу низложивый родися и вся ны спасе.

Светилен.

Мира пристрастия, яко от скверны уклонился еси и, алчбою плоть увядив, обновил еси души крепость, преподобне, и славою обогатился еси небесною, приснопамятне. Темже не престай моляся о нас, Иоанне.

Богородичен: Господственно Богородицу Тя исповедуем, Владычице, Тобою спасшиися, ибо Бога неизреченно родила еси, разоршаго Крестом смерть, к Себе же привлекшаго преподобных соборы, с нимиже Тя восхваляем, Дево.