Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Иосифу Песнописцу (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Грядите людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.

Песненно песнописца почтим, иже того медоточныя песни поюще, Иосифа, яко от пений в песни вечныя преставльшася.

Якоже пророк и апостол проповедание всю землю освети, тако и пение твоих устен, мир к славе всех Бога возставляет.

От младенства возложився, Иосифе, Христу, постнически пожил еси, отонудуже и дарованьми тя обогати божественными, надеждею, и любовию, и верою чистою.

Богородичен: Тя пророческое древле божественное слово дверь Божию провозвести и гору святую, Богородице Дево, божественных страдальцев удобрение.

Песнь 3.

Ирмос:

Утверди нас в Тебе, Господи, древом умерщвлей грех, и страх Твой всади в сердца нас, поющих Тя.

Чистоты люблением Бога умолил еси подати помощники и, прием неоскудныя отцы твоя, получил еси, отче, надежду твою.

Любве истинныя показуя познание, и дом, и деяние, и мудрость, от Бога дарованная тебе, якоже дверь Иов, всем отверзл еси.

Варварскими руками ят быв, пребогате, якоже древле во Египет доблий Иосиф, с верою и чистотою дар соблюл еси.

Богородичен: Рай красный, посреде имеяй Древо, Дево, нетления, Иисуса Христа Господа, позналася еси, темже Тя ублажаем.

Седален, глас 4.

Явился еси кроток и молчалив, смиренномудр, трепеща божественных словес, твоего Владыки слово исполняя, Иже на тя, отче, призре и в вышнюю обитель всели.

Слава, и ныне, богородичен: Яко невозделанная, Дево, лоза, краснейший Грозд прозябла еси, источающ нам вино спасения, всех веселящее души же и телеса. Темже яко вину Тя добрых блажаще присно, со ангелом вопием Ти: радуйся, Благодатная.

Крестобогородичен: Неискусобрачная Чистая и Мати Твоя, Христе, видящи Тя, мертва висяща на Кресте, матерски плачущи, глаголаше: что Тебе воздаде еврейский беззаконный собор и неблагодарный, иже многих и великих Твоих, Сыне Мой, даров насладивыйся? Пою Твое Божественное снизхождение.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, слух Твоего смотрения, и прославих Тя, Едине Человеколюбче.

Разсуждение разумно и монахов умеренное правило Христос показа тя, отче преподобне.

Смирения мост твое показал еси, богомудре, житие, преводящ ко истинней жизни.

Предварив, ублажи тя Владыка, отче, яко дающа во время слова пшеничное мерение.

Богородичен: Свет возсиял еси, Господи, сущим в нощи и тме прегрешений, от Чистыя Девы во чреве носимь.

Песнь 5.

Ирмос:

Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе, иного Бога не знаем.

Ихже на земли сый, святых воспел еси верно, преподобне, с ними сый ныне, слыша пения, радуешися, славя непрестанно Господа.

К покаянию и исповеданию, мудре, вся привлача, себе написал еси всяку вину, молитвы Богу принося улучити прощение.

Все житие твое, святыми упражняяся деяньми, яко истинен купец, был еси, яко камение честно, и словеса, и деяния себе собирая.

Богородичен: Избави ны от искушений и бури помышлений, Чистая, всякаго гнева, всякаго греха, глада же, и пагубы, и вечнаго, Дево, мучения.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Пестротным множеством песней твоих, яко на тверди, Церковь Христова, звездоявленно просиявши, дремание отгоняет душегубное.

Словесе твоего мольба, преподобне, душею скорбящим и телом, якоже некая губа, всякую очищая печаль, явися.

Алчущим слова спасительнаго и телесными упитавшимся озлоблении, сугубо, преподобне, исцеление независтно подал еси.

Богородичен: На пути мя жития блудяща и в безпутия часто впадающа грехми, Владычице, на покаяния стезю настави.

Кондак, глас 4.

Покаяния источник неисчерпаемый, утешения податель некончаемаго и умиления пучина еси, Иосифе, слезы нам подаждь покаяния божественнаго, имиже утешение, зде плачущеся, обрящем от Бога, твоея помощи просяще, святе.

Песнь 7.

Ирмос:

Ветии явишася отроцы любомудрейшии древле, от богоприятныя бо души, богословяще устнами, пояху: Пребожественный отцев и наш Боже, благословен еси.

Потщался еси и по сне смертнем затворены душевныя очи твоя не имети, поеши бо песни с поющими: Пребожественный отец наших Боже, благословен еси.

Венец мучения приял еси, яко ублажив прилежно лики мученик неисчетных. И немолчно, отче, поеши с ними: Пребожественный отец наших Боже, благословен еси.

Исцеление грехов великих яко сый, еже, премудре, исповедание положи поющим, отче, песни твоя: Пребожественный отец наших Боже, благословен еси.

Богородичен: Света Твоего, Богородице Дево, чистыми облистании омрачившуюся душу мою лукавыми люте преступленьми светом настави, дверь сущи Света, яко да песнословлю Тя.

Песнь 8.

Ирмос:

В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго, и пламень в росу преложшаго Бога, пойте, дела, яко Господа, и превозносите во вся веки.

Якоже мимотекущую сень, нынешнюю поистинне жизнь ведый, нетленную прияти подвизался еси, мудре; сего ради честныя монастыри множества наздал еси душам на спасение.

Кротким правоту и духом нищаго имеяй, мужество показал еси всяко, якоже не единаго себе утверждати, работати Зиждителю, отче, но всех, тебе зрящих.

Незлобие твое и излияние любве твоея, треблаженне, образ постави Человеколюбца Христа, к Немуже непрестанно пел еси: превозносим во вся веки.

Богородичен: О, таинства страшна! О, слышания ужаснаго! Како Дева несказанным соединением уподобльшагося нам Слова раждает, пребывающи, якоже прежде рождества, Чиста во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

От Бога Бога Слова, неизреченною мудростию пришедшаго обновити Адама, ядию в тление падшаго люте, от Святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради, вернии, единомудренно песньми величаем.

Добродетелей образы, яко на скрижали, написав чистей души твоей, детельне всем святым принесл еси, сугубо коейждо от добродетелей пения внес, достоприятно принося от дел и похваление.

Ангельстии лицы, апостольский собор, Богородица со Крестителем, пророческое сословие, священник чинове с постники, мученическая воинства, Иосифе, противомерными похвалами тя ныне венчают.

Словесное твое стадо поминати не престай, но, якоже жив, предстательствовал еси, мудре, сице жизнь нетленную подая буди, телесных страстей и душевных изымая, отче, ко Христу молитвами твоими.

Богородичен: О нас молящи Сына Твоего не престай, Дево, Человеколюбца Бога: Тя бо надежду стяжахом и Твоим заступлением избавляемся бед, и страстей, и прегрешений, и болезней, верою Тя славящии.