Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому преподобному Ксенофонту Константинопольскому, Палестинскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.

Древа жизни и райскаго воистинну наслаждения вседомовне, всемудрии, ныне восприемше, вас восхваляющия молите спасти, к Человеколюбцу.

В пути заповедей Твоих шествуя тепле, Твой раб, Владыко, обители достиже, сугубым желанием жизни вечныя наслаждаяся.

Новую скинию Авраамову показал еси твой дом всем, темже, чудне, во Авраамлих недрех достойно и праведно воспочил еси.

Богородичен: Весь в Тя вселився, Всенепорочная, всего мя, человека, вообрази, из Отца возсиявый прежде всех век, Слово Безначальное.

Песнь 3.

Ирмос:

На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвеселибося дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Светлейшими достоинствы почтен, светоносным житием украсився, деяние бо восхождение видения, вопия, показал еси: Ты еси Бог наш, и несть свят, паче Тебе, Господи.

Яко всех строитель быв, всех попечение приял еси, требующим богатство твое раздая, приемля любомудренно монашествующих чины, отче преподобне.

Законами питаяся Владыки, в законе и поучением, и наказанием Господним наказал еси твоя дети, зовый, чудне: Ты еси Бог наш, и несть свят, паче Тебе, Господи.

Богородичен: Едину девствующую по рождестве Марию, святых святейшую, сущую неискусобрачную Богородицу, приидите, воспоим, вернии, зовуще: радуйся, Мати Чистая, радуйся, Владычице.

Кондак, глас 4.

В заповедех бодрствовал еси Владычних, нищим расточивый твое богатство, блаженне, тихо с сопружницею и чады твоими, темже наследуете Божественное наслаждение.

Седален, глас 8.

В заповедех Владыки бдяй, подобными же нравы дети твоя наказуя, блаженне Ксенофонте, и сопружницу, с нимиже вышнее наследовал еси Царствие, напастей всяческих оставив обуревание. Темже восхваляем благочестно вас вси, и любовию почитаем, и верно взываем: богоноснии всеблаженнии, молитеся Христу Богу грехов оставление даровати празднующим любовию святую память вашу.

Богородичен: Яко деву и едину в женах, Тя, безсеменно рождшую Бога плотию, вси блажим, роди человечестии: огнь бо вселися в Тя Божества, и яко Младенца млеком питаеши Зиждителя и Господа. Тем, ангельский и человеческий род, достойно славим всесвятое Рождество Твое и согласно вопием Ти: моли Христа Бога прегрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему.

Крестобогородичен: Агнца и Пастыря и Избавителя, Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и, горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемляй Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй прегрешений оставление, верою воспевающим Божественныя Страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, слух Твоего смотрения, и прославих Тя, Едине Человеколюбче.

Спасшеся от бури житейския, в пристанище благочестия устремистеся, дети блаженнейшии.

Научившеся знанию божественных и человеческих, Богу служити изволисте.

Из бездны, преподобнии, мирския избавльшеся преславно, ко благих бездне приидосте.

Богородичен: Избавленнии кровию, от ребр излиянною Сына Твоего, Богомати, вси Тя блажим.

Песнь 5.

Ирмос:

Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе, иного Бога не знаем.

К негибнущей преходяй жизни, потщался еси достигнути священный, Аркадие, град и Гробу Сущия Жизни поклонился еси.

Яко благолепный воистинну бывший о тебе промысл, и чудно, и препрославленно окормление божественное всех Владыки, всеблаженне Аркадие!

Тобою промышляяй, Иже на объятиих Симеоновых первее возлегий, божественнаго старца, старцу тя божественному, Аркадие, приводит, Христос путевождствова.

Богородичен: Сына Безначальнаго и Соприсносущнаго Отцу родила еси преестественно, из Тебе воплощенна, Всенепорочная Отроковице. Темже Богородицу Чистую Тя проповедуем.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Блаженныя жизни желая, к монашествующих притекаеши собору, жительное дохновение споспешника, Иоанне, творя.

Человекоубийцы злобы мертвость и смертоносный яд отверг, к Живоносному Гробу Христову, Иоанне, притекл еси.

Иоаннову житию поревновал еси, ибо, яко он, в пустыню вселился еси и чисте пожил еси, Иоанне, Христу очищаяся.

Богородичен: Небо прострый хотением, другое небо содела одушевленно: Тя, Богомати Чистая, и из Тебе сущим во тме возсия.

Кондак, глас 4.

Житейскаго моря избегше, Ксенофонт праведный с сопружницею честною на небесех свеселятся с чады, Христа величающе.

Икос:

Странен путь боголепно, Ксенофонте, шествовал еси, и с сопружницею забысте естество, якоже безтелеснии яве, на земли явльшеся; темже и двери небесныя вам отверзошася, и со ангелы ликуете, яко винограда бывше Господня божественнии делателе, и с чады. Молитеся убо Христу даровати зарю просвещения омраченным нашим сердцам, память вашу творящим светоносную, Венцедателя Христа величающе.

Песнь 7.

Ирмос:

Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть: Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, Сый Благословен и Препрославлен.

Ума чистотою богоносный ваше сошествие зря, провозвести: Бог бо праведный, благочестие ваше божественне возмздив, во едино, яко Милостив, собра.

Ревность зря благочестия, желание прием, веру призрев вашу, Человеколюбец, вся собра во едину трапезу вас, яко Благодетель и Препрославленный.

Богородичен: Надежда непостыдная, надежда известная, и стена непоколебимая, и покров, и помощница буди ми, Всенепорочная, уповающему на Тя: на Тя бо возлагаю, Чистая, всю надежду спасения моего.

Песнь 8.

Ирмос:

Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите вся дела Господня Господа.

Пещь, зело огнем распаляемую, разлучение от друг друга крепко претерпесте, утробами бо растерзаеми и душами распаляеми, остном сродства страдания мучеников подъясте.

Свыше вас облак росодательный человеколюбия осени в горах Сионских, идеже роса Духа ученики просвети, зовущия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Милостива нам и благосерда быти Благодетеля молите, отцы всебогатии, вашу торжествующим священную память, естеством соединенных и совокупленных благодатию.

Богородичен: Единороднаго Сына и Бога Слова, прежде век из Безначальнаго Отца неизреченно возсиявшаго, твари первородна бывша, родила еси, тем Тя, Богомати, вси языцы, славим.

Песнь 9.

Ирмос:

Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная. Тем Всепетую Богородицу величаем.

На рамех вземше Христов Крест, воистинну шествовасте стезею воздержания, всяку добродетель совершающе, дондеже самую истинно нестареемую жизнь приясте, вседомовне венчаваеми.

Огосподствовавше плотскому мудрованию, Духа богатство сокровиществовасте, благодать врачеваний приемше от Источника дарований, к Немуже ныне прешедше, вечно почиваете.

Победивше коварства змииная, на конец почестей, преподобнии, нарекостеся, правды венцы от Христа приемше достойно. Егоже ныне молите, еже спасти души наша.

Богородичен: Безматерня первее по первому рождению, нас ради воплощенна, раждаеши без отца, во двою познаваема естеству, Божественнем и человечестем, и сими веруема действы, Богоневесто.

Светилен.

Расточил еси богатство нищим богоугодно и вседомовне присвоился еси, о Ксенофонте, Господу, Егоже моли, всеблаженне, от страстей нас избавити.

Богородичен: Воинства ангелов и святых лики превзыдоша истинно величия Твоя, Чистая. Темже Христа умоли о людех согрешших.