Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Макарию Великому Египетскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Лицы израильтестии, невлажными стопами понт Чермный и влажную глубину прогнавше, всадники тристаты враги видяще в ней погружены, с веселием пояху: поим Богу нашему, яко прославися.

Божественным светом сияя и со ангелы, отче, ныне водворяяся, молитвами твоими спасай совершающия всесвященную твою память и в радости вопиющия: поим Богу нашему, яко прославися.

Путь, к жизни ведущий, неуклонно, преблаженне, шествуяй, совершил еси, избег мятежей, и бесовская смущения разорил еси, радостно взывая: поим Богу нашему, яко прославися.

Умертвив плотское мудрование постническими твоими борении, Божественному Духу покорил еси, отче, и, Сего управляемь Божественною силою, в радости вопиял еси: поим Богу нашему, яко прославися.

Вся красная оставил еси, непрестанную возлюбив, отче, красоту в дому Господни, идеже шум чисте празднующих, в радости вопиющих: поим Богу нашему, яко прославися.

Богородичен: Безлетнаго Сына Безначальнаго Отца, плоть нас ради, человеков, бывша, Чистая, во утробе заченши, под летом Сего родила еси несказанно. Емуже и, радующеся, вопием: поим Богу нашему, яко прославися.

Песнь 3.

Ирмос:

Лук сильных изнеможе, и немощствующии препоясашася силою, сего ради утвердися в Господе сердце мое.

Закону повинулся еси Духа, Егоже всеоружием препоясався, преподобне, не закону греха произволение подклонил еси.

Горе к Богу мудрование имея, богоносе, яже на земли оставил еси, болезньми воздержания непрестанно облегчаемь.

Расторг узы естества, преестественным и чистым твоим житием, богоносе, сущих паче естества приял еси действо.

Да Богу, блаженне, в безмятежии беседуеши, в пустыни, отче, жити изволил еси, от молв удаляяся.

Богородичен: Спасти хотя человека на полезное, яко Благодетель Человеколюбец, в Твою утробу неописанно, Богомати, вселися.

Кондак, глас 4.

В дому Господь воздержания воистинну тя положи, якоже звезду непрелестную, световодящу концы, отче отцев, Макарие преподобне.

Седален, глас 1.

Воздержания огнем, яко злато в пещи, мудре, искусився, светлейший явился еси, сего ради к небесному преставился еси Царствию. Темже, верою восхваляюще тя, вопием: благодать, милость и очищение прегрешений наших, отче, испроси.

Богородичен: Направи ны на путь покаяния, уклоньшияся присно к безпутием зол и Преблагаго прогневавшия Господа, Неискусобрачная, Благословенная Марие, прибежище отчаянных человеков, Божие жилище.

Крестобогородичен: Нескверная Агница Агнца и Пастыря, повешена на древе, мертва зрящи, плачущи, вещаше, матерски восклицающи: како претерплю Твое, еже паче слова, Сыне Мой, снитие и вольныя страсти, Боже Преблагий?

Песнь 4.

Ирмос:

Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный, Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Тлеемаго абие ветхаго человека совлеклся еси, отче, с греховными страстьми воздержанием независтным, облеклся же еси в новаго по Христе, всечестне.

Светлейшее твое житие яко правило известнейшее всякия, отче, божественныя добродетели показася в молитвах и постех, бдениих же и мольбах ко Христу Человеколюбцу.

Дремания твоим веждом, богомудре, не дал еси, дондеже, отче, дом себе сотворил еси краснейший Всевидцу Владыце, к Немуже взывал еси: слава, Христе, силе Твоей.

В юности целомудрие, в старости разум, во всем же житии пождание и долготерпение и ко всем любовь показал еси, взывающим: слава, Христе, силе Твоей.

Богородичен: Умерщвленныя, Всечистая, человеки оживила еси, падшия сия к тлению возставила еси, Жизнодавца рождши, избавляющаго взывающия: слава, Христе, силе Твоей.

Песнь 5.

Ирмос:

Просвещение Твое, Господи, низпосли нам и от мглы прегрешений разреши ны, Блаже, Твой мир даруяй.

Простер, славне, души умное и чувства, мудре, управив, был еси храм освящен Богу и всечестен.

Строптивейшаго змия увядив коварства и того горькия козни притупил еси, присно в Божественном законе душу устрояя.

Украсил еси, преподобне, души тричастное и, владыку ум поставив, имел еси Христа, наставляющаго к шествию небесному.

Богородичен: Дева роди Пречистаго Бога, законополагающа всем чистоту и святыню благочестия сущим на земли возвещающа.

Песнь 6.

Ирмос:

Возопи, прообразуя погребение тридневное, пророк Иона, в ките моляся: от тли избави мя, Иисусе, Царю сил.

В пустыни жити усердно возлюбил еси, богоносе, в ней Бога приемля, избавляющаго тя и соблюдающа твоя стопы.

Непреклонен в пощении, богомудре, пребыл еси даже до конца, храня сие опасение, имже нетленнаго сподобился еси яве наслаждения.

Равноангельно на земли житие пожил еси, равноангельную и честь достойно получил еси, со ангелы всех Богу предстоя.

Богородичен: Зачала еси во утробе, Богомати, Безначальнаго Бога Слова, нас ради, человеков, бывша непреложна по нам, во двою знаемаго естеству.

Кондак, глас 1.

Блаженную жизнь скончав в житии, с мученическими лики в земли кротких достойно водворяешися, богоносне Макарие, и пустыню, якоже град, населив, благодать приял еси от Бога чудес, темже тя почитаем.

Икос:

Богоноснаго быв убо Антония ученик, отче, искренний, якоже воск, изобразуемь, всякую изобразил еси того поистинне добродетель и страдания. Тем и, яко Илия сугубо, якоже иному Елиссею, тебе чудес благодать дадеся, и предведения осияние истины получившему, велие положися во всем мире деяние жития твоего, воздвизая спящия в погибельней пропасти, темже тя почитаем.

Песнь 7.

Ирмос:

Спасый во огни авраамския Твоя отроки и халдеи убив, яже Правда праведно уловляше, препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси.

Свыше мановением и Божиею помощию враги низложив, победоносец, зовый, был еси: препетый Господи, Боже отцев наших, благословен еси.

Очистив мглу, от страстей бывшую, безстрастия просвещением озарился еси, зовый, блаженне: препетый Господи, Боже отцев наших, благословен еси.

Уяснив душу добродетельными благолепотами, красен добротою Богу быв, песнопел еси, радуяся: препетый Господи, Боже отцев наших, благословен еси.

Богородичен: Призывая ны, плененныя, Дево, во еже бехом в началех, во чрево Твое вселився, воплотися Человеколюбец Господь, Бог отцев наших Благословенный.

Песнь 8.

Ирмос:

Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Глаголы жизни вечныя, всеблаженне, в сердцы твоем прием, плоть увядил еси, миру же умертвился еси и, в живоносную мертвость одеявся, — Господа пойте, — взываеши, — и превозносите Его во вся веки.

Милостива быти, богоносне, единаго Благодателя моли твою всесвященную память празднующим, согрешений оставление сим испрошая: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Манием к Богу непрестанным внимая и отонуднаго осияния зарю приемля, свет противосияющий прозарный, яко зерцало, посылаеши поющим: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

На лествицу, к небеси простертую, на нейже утвержден явися Господь, отче, возшел еси, божественными восхожденьми присно предуспевая, преподобне, дондеже достигл еси поющих: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Богородичен: Поем Тя, Обрадованная, Бога бо воплощенна нам родила еси. Темже Богородицу Тя вси именуем, богоприятную трапезу, доброту Иаковлю, — Господа пойте, дела, — вопиюще, — и превозносите Его во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Ева убо недугом преслушания клятву вселила есть, Ты же, Дево Богородице, прозябением чревоношения мирови благословение процвела еси. Тем Тя вси величаем.

Слезами убо постническими ниву сердца твоего напоил еси, радуяся же, отче богоносе, ныне в радости рукояти собираеши подвигов почести, темже тя вси ублажаем.

Незаходимый возсия тебе свет, и присносущное веселие восприя, идеже, ликуя со ангелы окрест Царя и Господа, верою совершающия память твою поминай, отче всеблаженне.

Возмогл еси избежати демонов стреляния и коварствий лукавых, спасеся, блаженне, душа твоя, свята, чиста и нескверна, наследия небеснаго сподобися, поминай убо поющия тя.

Законом, отче, страдальческим подвизался еси достойне и победил еси. Темже тя славы венцем един Благодетель почте и божественнаго светоявления сподоби и блаженных наслаждений.

Богородичен: Яко всех тварей Творца рождши, Богомати, превозшла еси всю тварь божественною славою, и святынею, и благодатию, и всякими добродетели первшествы. Темже Тя вси величаем.

Светилен.

Ангельскаго жития желая, удалил еси тебе самаго в пустынях и, страсти покорив плотския, равноангелен показался еси, отче наш богоносне.

Богородичен: Державным Твоим покровом от врагов навета Твоя рабы, Чистая, соблюди вся ны невредны: Тя бо имамы Едину прибежище в нуждах.