Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Максиму Исповеднику (первый) (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Поим Господеви, проведшему люди Своя сквозе Чермное море, яко Един славно прославися.

Всю мне богодухновенную от медоточнаго и сладкаго твоего искапай языка, божественный Максиме, благодать Духа.

Огнь горящь явился еси на ереси, блаженне: яко бо тростие, сия изнурил еси ревностию Духа.

Безсловесное предложися от злочестивейшаго произволения единовольное учение, словесы же твоими, отче, обличися.

Богородичен: Весь желание, из утробы Твоея, Богоневесто, благоизволивый родитися, и Сладость есть, и Свет незаходимый.

Песнь 3.

Ирмос:

Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Величайший Максим, благочестивыя Христовы веры всеистинно проповедник же и мученик показася кровию.

Максиме блаженне, ты пощением был еси боголепное любомудрия и чистое жилище.

Излия язык твой реку Христовых учений благочестне, Максиме всеблаженне, премудрости питатель.

Богородичен: Да стезю, Владыко, ко святыни ведущую, покажеши нам, во утробу всесвятую вселился еси.

Кондак, глас 8.

Троицы рачителя и великаго Максима, научающа ясно вере Божественней, еже славити Христа, во дву естествах, волях же и действах суща, в песнех достойных, вернии, почтим, взывающе: радуйся, проповедниче веры.

Седален, глас 5.

Гонения претерпев за веру, отгнал еси, отче, всяку ересь, отсечен же с рукою язык, Максиме, исповедания благолепный от руки Творца приял еси венец, блаженне. Егоже ныне непрестанно моли помиловатися душам нашим.

Богородичен: По Бозе в Твой, Богородице, прибег смиренный покров божественный, припадая, молюся: помилуй, Пречистая, яко превзыдоша главу мою греси, и боюся, Владычице, мук, и трепещу. Моление сотвори, Чистая, к Сыну Твоему от сих избавити мя.

Крестобогородичен: Из Безначальнаго Отца рожденнаго, напоследок Тя плотию Рождшая, на Кресте висяща зрящи, Христе, — увы Мне, любезнейший Иисусе! — вопияше, — како славимый яко Бог от ангел, от беззаконных ныне человеков, Сыне, хотя, распинаешися? Пою Тя, Долготерпеливе.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Земнородных тя почитают, и небесных чини чудятся, любовию бо мудрости показался еси, отче, яко безплотен.

Суров убо мучитель, но терпение твое непреклонно, тем ты убо ублажился еси, вселукавый же извержеся.

Состраждет тебе, Максиме, учеников двоица преблаженная, твоим страданием приобщившеся, темже и почестей равно получиша.

Течением твоея крове напаяема, Церковь Христова прозябает отеческаго предания Божественное семя твоим учением, преподобне.

Богородичен: Избавльшеся Рождеством Твоим греховнаго долга, Всенепорочная, радостное пение возсылаем Тебе, Богоневесто.

Песнь 5.

Ирмос:

Утренююще, вопием Ти: Господи, спаси ны, Ты бо еси Бог наш, разве Тебе, иного не вемы.

Разум земнородных собрав и небесных, вправду философ именуется Максим.

Премудрости безмерным желанием Христа твоего подобник изряднейший явился еси, славный Максиме.

Гневом изгнан был еси мучителя, обрел же еси, блаженне, Иисуса утешение.

Богородичен: Тя Богородицу неведущии, Богомати, Света да не узрят, рождшагося из Тебе, Пречистая.

Песнь 6.

Ирмос:

Ризу мне подаждь светлу, одеяйся светом, яко ризою, многомилостиве Христе Боже наш.

Непрестанно приносиши Богу, богомудре, мольбу, душевных же и телесных страстей и тления мя избавити.

Изсушися ересей источник мутный весь, славне Максиме, заграждаемь шумом языка твоего.

Очисти мя, Едине Блаже, и источник благодати, Христе, сердцу моему Твоего преподобнаго молитвами источи.

Богородичен: Краснейший паче всех человек Сын Твой, Всечистая, добротою Божества, аще и плоть нас ради бысть.

Кондак, глас 6.

Свет Трисиянный, всельшийся в душу твою, сосуд избран показа тя, всеблаженне, являюща Божественная концем, неудобопостижных разумений ты сказуяй, блаженне, и Троицу всем, Максиме, возпроповедуяй ясно, Пресущную, Безначальную.

Икос:

Подражатель явився Спасовых страстей и Того в души твоей имея, всеблаженне, восхождения в сердцы твоем возложил еси, пребогате. Той же тебе подаде благодать с небесе, сопротивил бо ся еси мучителем, мудре, мужески, Безначальную, и Божественную, и Единосущную Троицу проповедуя и обличая злославныя и богоборныя. Безчисленныя претерпел еси напасти, всехвальне, языка отрезание богословнаго, преподобне, и твоея руки вкупе. Не престал же еси ты, со дерзновением глаголя и утверждая верныя божественными твоими учении, Троицу всем людем проповедуя ясно, Пресущную, Безначальную.

Песнь 7.

Ирмос:

От Иудеи дошедше, отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Едино естество Троицы, едино хотение рекл еси, едино действо, Бога же, воплощшагося во двою естеству, хотению же и действу проповедал еси. Отцев наших Боже, благословен еси.

Не воли две разделяемыя разума противностию, качеством же паче проповедал еси, отче, естественным разнствующия. Отцев наших Боже, благословен еси.

Столп православия божественная твоя словеса, отче, держаще, Единаго от Троицы во двух существах и волях почитаем. Отцев наших Боже, благословен еси.

Богородичен: Юнаго носящи Младенца, прежде всех веков Бога, Всенепорочная, из Тебе воплощшагося, не престай молящи спасти поющия: отцев наших Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос:

Победители мучителя и пламене благодатию Твоею бывше, заповедем Твоим зело прилежаще, отроцы вопияху: благословите, вся дела Господня, Господа.

Весьма возлюбив Превозлюбившаго род человеческий, крест Твой взял еси и Тому, блаженне, сраспялся еси, — благословите, — поя, — дела Господня, Господа.

Устранився всякия сласти, блаженне, смертоносныя, тебе соделал еси всего нескверно зерцало божественное, поя: благословите, вся дела Господня, Господа.

Живоносну зарю от Единаго Божества Триипостаснаго прием, явился еси сущим во тме солнце заблуждшим, — благословите, — поя, — вся дела Господня, Господа.

Богородичен: Жизни Тя Матерь и Бога Родительницу познавше, православною верою вси блажим, Богородительнице, благословяще купно Рождество Твое, Чистая, и превозносяще во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Проявленное на горе законоположнику во огни и купине, Рождество Приснодевы, в наше верных спасение, песньми немолчными величаем.

Еще твоя, яко Авелева, кровь и во веки богодохновенныя догматы гласом ясным Христове Церкви проповедует, Максиме всеблаженне и превеликий.

Отсечеся рука, пишет же божественным перстом, яко тростию и чернилом, отрезанным языком и твоею кровию честною веру в сердцах православную.

Стал еси пред престолом Божественным с мученики, ихже ревности и веры приобщился еси, отче, и нас усвой Владыце и твоя подражатели соделай.

Богородичен: Ты еси, Богородице, оружие наше и стена, Ты еси заступление к Тебе прибегающих, Тя и ныне на молитву предлагаем, да избавимся от врагов наших.

Светилен.

Труба явился еси премудрости, благогласным языком твоим противных ужасая полки, Максиме, свет монашествующих, темже, твоими питающеся словесы, разум познаваем сущих.

Богородичен: Свет мысленнаго веселия возсияла еси в мире, Богородительнице Дево, Избавителя и Владыку, темже помолися души моея зеницы просветити светом светлости Божественныя.