Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Михаилу Малеину (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.

Светолучными молниями Духа освящаемь и Того дохновением исполнен, якоже орган, преблаженне, оглашаемь, души моея мрак отжени и подаждь ми слово по достоянию пети тя.

Родителей любве предпочел еси Содетелеву, и текущаго жития — житие равноангельно, и мирския красоты — нетленное воистинну украшение всех Царя, имиже наслаждаешися, радуяся.

Востока трисолнечнаго был еси заря всесветлая, трисиянным светом жития твоего земли все лице осия богатно и греха тму, отче, разоряя словесы твоими.

Богородичен: Клеща, юже виде Исаия Духом, угль носящая, Ты издалеча явилася еси, угль Божества — Христа во чреве носивши, Пресвятая неопально и на объятиях поносивши манием вся Носящаго.

Песнь 3.

Ирмос:

Утверждей в начале небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят, паче Тебе, Едине Человеколюбче.

Возненавидев от души сластей горесть и дольния возгнушався славы, мирскаго сана волею пояс отверг, сущих на земли царей предпочет всех Царя.

От пелен освящен, от ложесн избран явился еси: честней бо матери твоей Рождшая Христа обеща дати тя и, яко освящен дар, тя абие прият.

Миром ты мысленным душу и ум очистив и тело алчбою истнив, вселил еси Христа, глаголюща Сего имея в себе, и ходяща, и мир благоухающа.

Богородичен: Во утробе Твоей, Чистая, Отцу сопрестольное Слово вселься, от чистых Твоих кровей воплощся и рождься, тварь очистив идолонеистовства кроплением Своея крове.

Седален, глас 8.

Христов агнец словесный, упасый на злаце добродетелей преподобно овцы Господня, удивляемь есть от ангел, мужеством посрамив демоны, в человецех поживе, яко безплотен. Темже и Троице предста достойно, управити стадо молитвами не престает. К немуже возопием: моли Христа Бога грехов оставление даровати чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: В напасти многоплетенныя впад от враг видимых и невидимых, бурею одержимь безчисленных согрешений моих, и яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая, ко пристанищу притекаю Твоея благости. Темже, Пречистая, Иже из Тебе воплощенному безсеменно молися прилежно о всех рабех Твоих, непрестанно молящих Ти ся, Богородице Пречистая, молящи Его присно согрешений оставление даровати воспевающим достойно славу Твою.

Крестобогородичен: Агнца, и Пастыря, и Избавителя Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и, горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемля Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление верою поющим Божественныя страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Струя жизни твою мысль напои Божественнаго Духа действом, отнюдуже горесть сластей отринувши, божественныя сладости наполнися. Еюже сытости непрестанныя приемлющи, поет: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Огнь искушений и страстей пещь слезами твоих, отче, течений и духовною богатною угасил еси росою, соблюдся неопален, опаляемь бо любовию всех Царя, вещная увядил еси желания.

Ум вознес к житию небесному, плотское, отче, облегчил еси, отягчавшее вещи страстей, темже Троице неуклонно послужил еси. Моисея же нрав и Илиино житие подражая, видел еси Господа.

Богородичен: Вся добра Ты еси, Чистая, ближняя моя, — Сын Твой, Владычице, зовет Тебе, святейшу ангельскаго естества обрет Тя, и багряницу тела истка неизреченно от чистых Твоих кровей, и славит Того славящия.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма, окаяннаго, но обрати мя и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Дремание уныния очи сердца твоего не покры, но ума твоего и желания божественнаго жалом уязвляемь, всенощным стоянием и в молитве терпел еси, плоти не покрывая брови.

Смиреномудрие сожительно имея от юности, видении божественными и поучении ум просвещая, льстиваго помыслом не укрался еси, но смиренно имел еси мудрование.

Богородичен: Яко красну добротою, добродетелей обрет Тя палату, красное Слово в Твоя нетленная ложесна вселися и из Тебе родитися неизменно благоизволи, верных украшая лица.

Песнь 6.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Умертвив сласти, оживился еси духом, и, связав крепкаго, сосуды расхитил еси его, и благопотребным добродетелем приятелища разширил еси учении твоими.

Малословие леностное ума отгнав, хлеб животный, и еже ко изобилию, рукою и языком твоим раздавая, отче, сугуб хотящим был еси.

Иже талант от Божия учения обрет, яко сый божественным спехом возрастив без меры, глас Владыки твоего слышиши радостен, к лучшим зовущь тя.

Богородичен: Законных кроме в Тебе Вышний вочеловечися, и, плоть непреложно явлься, с человеки поживе, и к небесней возвыситися стези хотящим показа.

Кондак, глас 2.

Плотскую тяготу утончил еси делы, душевную же быстрость вперил еси просвещением, Михаиле, и явился еси Троице жилище, Юже зря, блаженне, ясно, моли непрестанно о всех нас.

Икос:

Молитв неподвижимый столп, совершение любве горняго благоумия, умиления бездна, не в третию часть взят был еси высоты, но идеже незаходимое Божество ясно зрят херувими, и, сими видении сияя, покланяешися, и славу пребожественную приемлеши, отонуду обожаемь. Тем пети тя достойно не возмогаем, просим прощения, взывающе купно: моли непрестанно о всех нас.

Песнь 7.

Ирмос:

Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице ликующе, пояху: благословен еси Боже, отец наших.

Семя прием в сердцы заповедей Божиих паче сториц, и тысяща плод принесл еси клас божественный — монахов, вопиющих: благословен Бог отец наших.

Духа сосуд Пресвятаго явишася устне твои и якоже наводнении язык честная учения, Троице согласно зовущим: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Без семене вселися во чрево Твое создавый мя, и из Тебе плотоносец Бог и Человек пройде, не во две разделися ипостаси, ни смешения подъят, отцев Бог благословенный.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель, Богочестивым неистовно разжже; силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Иже пренепостижимую Господню красоту елико желание бяше, во плоти зря ума светлостию, ныне персть оставль и к небеси до конца преселився, пред лицем предстоиши Троицы, зовый: людие, превозносите Господа во вся веки.

Многоценный тебе венец, подвиг скончавшу, иже на демоны, Владыка подаде, злата светлейши и бисера краснейши, царства и безсмертия, о отче, сияя паче солнца, зовеши: людие, превозносите Господа во вся веки.

О, сладкаго языка твоего, имже премудро уловил еси поглощенныя врагом льстивым! И ко изменению божественному пременил еси, водрузив единообразно сени, яко песок, и зовя непрестанно: священницы, благословите, людие, превозносите Господа во вся веки.

Богородичен: Умерщвленныя жалом всепагубным змииным, едина, Живодавца Бога рождшая, Дево, оживила еси. Егоже прилежно моли востания страстей утишити, любовию поющих: священницы, благословите, людие, превозносите Его во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Устрашися всяк слух неизреченна Божия снизхождения, яко Вышний волею сниде даже и до плоти, от девическаго чрева быв Человек. Темже Пречистую Богородицу, вернии, величаем.

Днесь вся земля прииде, проповедающи Христово божественное имя, преславную и божественную память твою торжествуя: ты бо онебесил еси ю монахообразными ученьми и уяснил еси ангельским ревнующия чином.

Осветиша молнии твоих чудес вся концы, молящим бо ся верою рака твоя источает исцеления. И тебе убо имать небо, земля же земную сень тела, юже прежде гроба истнившуюся воздержанием твоим.

Землен ум не может свет он разумети, пресветлый и пренеизглаголанный Троический, егоже ныне приял еси, имже и обожаемь яве. Поминающих тя, преблаженне, помяни, Троице Святей предстоя.

Богородичен: Явихомся жизни божественныя отпадени древа ради разумнаго; Ты же родила еси жизни древо — Христа Бога, иже от адовых темных жилищ изведе и к неотъемлемей введе жизни поющия Тя.

Светилен.

Ангельскаго жития желая, удалил еси себе всех красных жития, вселился еси во дворех заповедей Господних и со ангелы радуешися.

Богородичен: Яже от Бога мирови поданным благим Ты вина еси, Богородице, но и ныне милостивна сотвори о общем спасении благопременнаго Бога.