Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Нилу Мироточивому, Афонскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Напоеньми твоими, блаженне, таинственными, напаяя богатно прозябший мой помысл, яко клас, пения тебе принести твоими молитвами сподоби.

Глагол течения твоих, яко из Едема, всебогате Ниле, происходящая явственно, лице все приснотекущее церковное напаяют.

Догматов и словес река твоих, богоглаголиве, сердца благочестивых, наводняющи, напаяет, злочестивых же потопляет собрания.

Богородичен: Изблева в слухи Евы яд душетленный губитель и враг; Христа же рождши, Богомати, того вреда исцелила еси.

Песнь 3.

Ирмос:

Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Дарования, отче, Духа носит твое помышление, лукавая помышления отгоня.

Миро благовоннейшее твоя молитвы нам вдохнув, священноделателю, видением детельным пожив.

Источил еси учения ты небесная, всемудре, яко от источника, и церковныя питомцы обогатил еси.

Богородичен: Умертви мудрование плоти нашея, Пречистая, Источник безсмертия человеком источившая.

Седален, глас 8.

Украсив твой ум видении, богословия реки отрыгнул еси, напаяя сердца, Ниле Богоносе, верою почерпающих твоих учений пиво, прозарное же и чистое, и чтущих память твою светозарную же и честную, преподобных удобрение и отцев хвало.

Богородичен: Яже непременнаго Бога порождшая, пременяемое присно сердце мое грехом и леностию, прилогми льстиваго, утверди, Благая, молитвами матерними Твоими: яко да и аз благодарно славлю Тя, Богородительнице Марие, помилуй стадо Твое, еже стяжала еси, Всенепорочная.

Крестобогородичен: Иже от кровей Твоих чистых Воплощшагося и паче ума из Тебе, Чистая, Родившагося, на древе висяща среди злодеев зрящи, утробою болезновала еси и, матерски плачущи, вопияла еси: увы Мне, Чадо Мое, что Божественное и неизреченное строение Твое, имже оживил еси создание Твое? Воспеваю Твое благоутробие.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Возведи, всемудре, от страстей мя пленения, яко избавление и цену Богу принося молитвы твоя.

Священно вчинити еже о Христе мудрости догматы, искусив пощением, себе, всеблаженне, предочистил еси.

Помышлений всякое возвышение, отче, взимающееся смирил еси, множеством мудрости твоея погубив сих память.

Богородичен: Отцу Соприсносущный и яко Бог, Слово, прежде безплотное, в последняя воплотися от чистых кровей Твоих, Всепетая.

Песнь 5.

Ирмос:

Утренююще, вопием Ти: Господи, спаси ны, Ты бо еси Бог наш, разве Тебе, иного не вемы.

Целомудренно желая, всемудре, божественныя чистоты, оставил еси все жития пристрастие.

Разумная ты выше знания, богоявленне, мысленно постигл еси, единением Божественным научаемь.

Облак тя, тучами знания, богоносне, все потопляющий неразумие, вемы.

Богородичен: Яко крин, сияющий посреде терния, обрет, Жених Тя, Девомати, возлюби.

Песнь 6.

Ирмос:

Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

Мудрости даром украшаемь и жития светлостию удобряемь, священноделатель божественный был еси, Зиждителю ходатайствуя, и зданию, и был еси пресветел и обзорный, отче, учитель.

К горе добродетелей приближився и Божественным покрывся, отче, мраком, от Бога догматов скрижали богописанныя приял еси, всебогате, и вторый нам Моисей законоположник показался еси благодати.

Освятив себе волею таинственно, яко вольножертвенную жертву предстоянием Зиждителю, Ниле, и видении и деянии украшаемь, поминай о нас, верно совершающих память твою.

Богородичен: Видевше образными явлении страшных Твоих таин глубину, яко Богу во чрево Твое вселитися, богоглаголивии пророцы провозвестиша, Всенепорочная, и ныне мы, сбытие видяще, славим.

Кондак, глас 8.

Хврастная страстей, яже от телесе, востания сечительно, Ниле блаженне, во бденной твоей ссекл еси молитве, но, яко имея дерзновение ко Господу, от всяких мя бед свободи, да зову ти: радуйся, отче всемирный.

Икос:

Кто земнородных изрещи возможет, Ниле, жительства твоего страдания, и жития твоего безмерныя труды, и многая тщания твоя, яже на земли, яко безплотный, совершил еси? Но обаче зову: радуйся, реко Божественных благодатей; радуйся, цевнице Христовых учений; радуйся, чаше мудрости и знания; радуйся, возделание безсмертных насаждений; радуйся, догмате детельнейший богодухновенных словес; радуйся, закона богоданнаго искуснейший толковниче; радуйся, садоделателю рая мысленнаго; радуйся, девства хранилище велие; радуйся, красная гусль Духа; радуйся, страстей кореносечный мечу; радуйся, праведных мужей высото; радуйся, верных земнородных предстателю. Радуйся, отче всемирный.

Песнь 7.

Ирмос:

От Иудеи дошедше, отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Напаяемь, отче, тучами небесными, явился еси многоплоден, плоды краснейшия принося Владыце, верою зовущия: отец наших Боже, благословен еси.

Твой, всеблаженне, язык, хляби догматов разверз, еретическую лесть крепко потопляет, верныя же научает пети: отец наших Боже, благословен еси.

Жительство ангельское в телеси, отче, на земли пожил еси, и Божественных видений горних позорищ наслаждаяся, и поеши: отец наших Боже, благословен еси.

Богородичен: От утробы девственныя воплощся, явился еси в наше спасение. Тем Тя, Матерь, ведуще Богородицу, благодарственно зовем: отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос:

Мусикийским органом согласующим и людем безчисленным, покланяющимся образу в Деире, три отроцы не повинувшеся, Господа воспеваху и славословяху во вся веки.

Добродетель восприим совершенну, благих первое возлюбив, и Того ныне блистаньми просвещаемь, зовеши: Господа пойте и превозносите Его во веки.

Ведетельным обогатився искусством, детельное постигл еси благославие, благодати зари посылая вопиющим: Господа пойте и превозносите Его во веки.

Мирских молв отбежав, молчания пристанище достигл еси и страстей прилоги умертвил еси, зовый: Господа пойте и превозносите Его во веки.

Богородичен: Известно ведяще, Дево, рождшагося из Тебе Бога Слова, поем Тя всеблагочестно, верою песнопоюще: Господа пойте и превозносите Его во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя, Богородицу, ангелов и человек чиноначалия величают.

Расторгша пристрастия мирскаго узы и Богу приближающася тя зря, отче, губитель варварская треволнения тебе воздвиже, разслабити твою мнев крепость. Божественным же промыслом того отразил еси кознодейства, всеблаженне.

Богатными сияя зарями учений многообразными, осветил еси благочестия верою приходящих тебе души, ибо чаши, всемудре Ниле, мудрости чистей устне прикоснув, почерпл еси обильно и любящим преподал еси.

Освятил еси усердно себе, отче, таинственно, яко непорочное заколение Зиждителю, Того возлюбив искренно: Егоже ныне престолу, всеблаженне Ниле, предстоя, прилежно молися верою совершающим твою память получити твоея светлости.

Богородичен: Исправила еси, Дево, женское поползновение, Слова рождши, исправляюща низверженныя, яко блага и державна силою, за благоутробие превозмог, из Тебе воплощшася, и спасша мир страстоубийственными Своими Страстьми.

Светилен.

Ангельское житие желая, удалил еси себе в пустыню и, страсти покорив плотския, равноангелен явился еси, отче наш богоносе.

Богородичен: Иже от Бога миру данных благ Ты вина еси, Богородице, но и ныне милостива сотвори за общее спасение благоуветливаго Бога.