Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому преподобному Павлу Латрийскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Христос раждается — славите! Христос с небес — срящите! Христос на земли — возноситеся! Пойте Господеви, вся земля, и веселием воспойте, людие, яко прославися.

Новое тебе пение похвальное привнести во отверзение уст, Павле богоносе, тщащуся, подаждь ми глаголати твоими молитвами, преподобне, благодать, яко да подвиги твоя честныя проповем.

От юности, преподобне, ярем Господень восприемь, и, в браздах твоего сердца пшеницу сеяв духовную, клас пожал еси, утверждающь души, богоблаженне.

Поты множайшими восприял еси вышнее Царство, яко безплотен на земли жив и телом пожив ангельское житие. И ныне убо, в высочайших Троице предстоя, нас поминай.

Богородичен: Тленную мою плоть, Богоневесто, прием от Твоих кровей Безплотный и, в яслех возлегий волею, сию, юже прият, обожает плоть, Богомати, от соединения ея Преблагий.

Песнь 3.

Ирмос:

Прежде век от Отца рожденному нетленно Сыну и в последняя от Девы воплощенному безсеменно, Христу Богу возопиим: вознесый рог наш, Свят еси, Господи.

О, твоего мужества! О, душевныя доблести, славне! Ты бо, членовныя львов сокрушити невидимых желая, два каменя носил еси превелика во время нощи, тяготу на раменах.

Кто твоя подвиги изрещи по достоянию возможет? Ты бо, пути жестокия в пустыни шествуя, суровыя желуди ел еси, вкушение навыцая твое услаждати болезньми воздержания.

Боговидец древле Моисей в купине сподобися таинственнаго видения, всечестный же Павел, огню явльшуся свыше, сам позна яве себе самаго, неопально распаляема.

Богородичен: Безначален Сый естеством яко Бог и Отцу Слово равночестное, еже под летом приял еси, рождся от Девы, начало, естеством явлься Человек, и, младенствовав, яко Отроча, Ты, Христе, явился еси, пеленами повит.

Седален, глас 8.

Окормляемь силою вседетельною и ветрилом вкриляемь крестным, легко преплыл еси житейскую бурю и к божественным истинно пристанищем достигл еси, добродетелей куплю многу стяжав, юже Владыце всех принесл еси и еже, благий рабе, слышал еси и сим последующая. Темже, Павле блаженне, моли Христа Бога грехов оставление подати чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: В напасти многоплетенныя впад от враг видимых и невидимых, бурею одержимь безчисленных согрешений моих, и яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая, ко пристанищу притекаю Твоея благости. Темже, Пречистая, из Тебе Воплощенному безсеменно молися прилежно о всех рабех Твоих, непрестанно молящих Ти ся, Богородице Пречистая, молящи Его присно согрешений оставление даровати воспевающим достойно славу Твою.

Крестобогородичен: Дева и Мати Избавителя, Кресту предстояще, болезненно со слезами рыдающи, матерски вопияше: что странное сие и преславное, Сыне? Источаяй всем человеком безстрастие, посреде осужденною на Кресте распятся, в ребра прободаемь и желчию напояемь от рук, яже создал еси. Но востани и даруй прегрешений оставление верою поющим Божественная Твоя страдания.

Песнь 4.

Ирмос:

Жезл из корене Иессеова и цвет от него, Христе, от Девы прозябл еси, из горы, Хвальный, приосененныя чащи пришел еси, воплощся от Неискусомужныя, Невещественный и Боже, слава силе Твоей, Господи.

Сном победившуся тебе иногда во время юности и ко всенощному ослабившуся стоянию, твой, видев, честный учитель Петр по лицу, отче, ударяет и, тебе заушение дав, дает абие исцеление.

Богу особь беседуя и Сему приближився несредственне, Павел, отец наш, никогдаже победився, от сна пребысть по язве учителеве, но, якоже безплотен сый, бодр присно бысть.

Сосуд священнейший явлься, миро небесное — Христа приял еси сердцем твоим и, свещу твоего терпеливнаго воздержания жительством добродетельным вжег светло, к невестнику Божественному востекл еси.

Богородичен: Имея, Слове, престол небо, землю же подножие, в ложесна Девы, воплощаяся, вшел еси и во убог вертеп вселился еси; от волхвов же, царей персидских, яко Царь дары и Богочеловек приял еси.

Песнь 5.

Ирмос:

Бог Сый мира, Отец щедрот, великаго Совета Твоего Ангела, мир подавающа, послал еси нам; тем, богоразумия к свету наставльшеся, от нощи утренююще, славословим Тя, Человеколюбче.

От кала страстей очистив ум, нескверно зерцало был еси, осияния Духа прием присно. Темже тебе искуситель посрамися, приразився, иже сада злобы немощь изучивый.

Мудрость сущо — Христа Бога во твоем сердцы стяжав обитающую, немудраго низложил еси злобы мудреца ногами твоими красными, мудростьми различными прельстити тя, Павле богомудре, покушающася.

Света сый приятелище, дне сын, тмы прельстил еси начальника, якоже льва, на тя наветующа, земными трусы и колебании камений, безстудием устрашающа, Павле, и мечтании свирепствующа.

Богородичен: Изверженна перваго Адама из Едема, Приснодево Отроковице Богоневесто, Слово Пребезначальное, из Тебе воплощся и в ясли безсловесных восклонився яко Младенец, наш род от безсловесия избави.

Песнь 6.

Ирмос:

Из утробы Иону младенца изблева морский зверь, якова прият; в Деву же всельшееся Слово и плоть приемшее пройде, сохраншее нетленну: Егоже, бо не пострада истления, Рождшую сохрани неврежденну.

Якоже Спас, Христос Бог наш, малыми хлебы народ насыти многочислен, такожде и Павел, таинник Христов, скудела малейшаго малою водою множества до сытости возвесели, и сытость являет обилие.

Уставляеши зной молитвами твоими, чудне, и решиши глад претимый: водами же, свыше пролиявшимися, упаяеши землю и напаяеши сухия сея бразды, прозябая и богатя даровании и умножаяй сея делание.

Неболезненную жизнь в болезнех восприял еси и болезней лютых уставляеши озлобление, верою просящим прияти врачевания от тебе, всечестне, отцев доброто. Темже разреши болезни моя душевныя и телесныя, молюся.

Богородичен: Слово Отчее, Сыне Божий безлетне и порождение Матере Чистыя Богоотроковицы превечное, яко Бог и яко Человек младенец Сый в вертепе вместися Невместимый. Темже вси, дивящеся, покланяемся великому таинству.

Кондак, глас 8.

От юности, мудре, яже паче смысла вожделел еси мужески, мирский мятеж оставил еси, и был еси Божественнаго ради жительства Троицы жилище, и просветил еси верою приступающия тебе. Тем зовем: радуйся, Павле пребогате.

Песнь 7.

Ирмос:

Отроцы, благочестию совоспитани, злочестиваго веления небрегше, огненнаго прещения не убояшася, но, посреде пламене стояще, пояху: отцев Боже, благословен еси.

Яко солнце возсияв, восток абие просветил еси, на столп же возшед, яко посреде небесе стоя, вселенную всю учении возвеселил еси, — отцев, — вопия, — Боже, благословен еси.

Удалился еси, бегая мирских волн, и, в пустыни псаломски водворився, богоблаженне, приял еси Бога в сердцы твоем, ангельским хранением тебе соблюдающа.

Зрел еси мучения тамошняя мысленными очесы и, человеколюбною твоею душею сердцем болезнуя, слезами себе присно омакал еси, не яко Давид во время нощи постелю.

Богородичен: Безплотный воплощается, и Безлетный в лето бывает, и пеленами повивается нас ради, Иже землю повиваяй Господь мглою, плоть Сам паче постижения неизменно явився от Неискусомужныя.

Песнь 8.

Ирмос:

Чуда преестественнаго росодательная изобрази пещь образ: не бо, яже прият, палит юныя, яко ниже огнь Божества — Девы, в Нюже вниде утробу. Тем, воспевающе, воспоем: да благословит тварь вся Господа и превозносит во вся веки.

Спротяжену с Давидом благогласну песнь всестройну пел еси, глаголя: яко утешения Твоя душу мою боголепно человеколюбным мановением, Всецарю, возвеселиша. Темже, радуяся, взывал еси: да благословит тварь вся Господа и превозносит Его во веки.

Подаваяй тебе яже противу любви Зиждитель, от юности соблюдая тя десницею, и треми питает тя салатами боголепно, яко от младенства всяко похотение поправша, рукою же ангела сия дает, яко ангельскому житию ревнующу, препрославленному тебе, Павле богоносе.

Возмогоша убежати осуждения трие осужденнии связани мужие, яко уклоншеся служения общаго: уз бо невидимо именем разрешшеся твоим, отче всеславне, связанных от бед избави, и единою носимы рукою Содержащаго.

Богородичен: Солнце правды рождшая звездою созывает волхвы со златом, и смирною же, и ливаном, новолепно покланяющеся невращно Младенствовавшему, Егоже пастырие возвеличиша, и ангел множества воспеша, славяще, яко и по существу Бога и Человека естеством.

Песнь 9.

Ирмос:

Таинство странное вижу и преславное: небо — вертеп; престол херувимский — Деву; ясли — вместилище, в нихже возлеже Невместимый — Христос Бог, Егоже, воспевающе, величаем.

Поведует еже к Богу дерзновение твое и яже совершил еси, по еже к Нему отшествии, чудная дела: многих бо елеем твоего световождения от недуг различных свободил еси.

Всесветлу твою душу имея, преподобне, яко миром благодати весь напоився, елеем демоны отгониши, прокаженныя очищая и угрызенныя главы и краст лютых уставляя болезни.

Распадся, падает сатана вселукавый образом всесвирепа зверя, зря простерша тебе елей кандила твоего, яко миро, на исцеление различных недугов, и, страхом одержимь, исчезе.

Богородичен: Зачала еси в последняя лета в ложеснах Твоих, Егоже Отец роди, Сына, прежде век нетленно, Неискусомужная Мати. Сего звездою небеса показуют и земля пещерою земною.

Светилен.

Давидски процвел еси в дому Господни, яко финикс, отче преподобне, плоды твоих трудов во сто ныне умножив. Темже полк демонов тучами слез твоих, Павле блаженне, погружь, от Христа почесть и венец победы приял еси и чудес, премудре, независтнобогатую благодать.

Богородичен: Иже горе славимый Божески от ангел, недр Отеческих не отступив, Чистая, неизреченно с дольними поживе; Ты же сего была еси спасения виновна, от чистых Твоих кровей Сему, Чистая, паче слова плоть заимодавши. Егоже моли рабом Твоим избавление дати прегрешений.