Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому преподобному Симеону Новому Богослову (первый) (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуйся, Тоя чудеса.

Духа орган показався, священнейше Симеоне, и благодати гусли доброгласныя, и мене соделай благодати гусли, яко да твоя благодати воспою в благодати.

Ум всесветлый Богословия явися, гром Небесный днесь огласи громогласная поучения премудрости. Просветитеся, вси, и внемлите.

Разумети кто может твоего Божественнаго ведения, премудре, высоту неудобовосходимую, глубину неизследиму, неудобозримую широту и долготу вкупе, егоже сподобился еси, Боговиднейше?

Богородичен: Одеждо нареченная царская воплощшагося Бога Слова, Пречистая, Богоукрашенную, юже погубих, одежду благодати Божественныя паки ми одей ходатайством Твоим.

Песнь 3.

Ирмос:

Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Был еси храм освящен Божий, якоже жертву чисту, ум Твой имея, святе, молитву — яко жертвоприношение же и яко жертвенник — правейшее сердце твое.

Моисея, спребывающа Богу, якоже древле прославися лице, тако, отче, и твое лице, в неприступных пребывающу ти, Божественным Светом прославися, всесветлое, якоже солнце.

Явися во времена последняя книга твоя, отче Симеоне, лествица, нас возводящая от земли к Небесным, и звон священнейший, спящих возставляющий.

Богородичен: Якоже мир, в мире явилася еси в малом, Превеличайшая Дево, от не сущих бо всяческая в мире Создавый, миру Невместим, Тебе весь вместим бысть.

Седален, глас 4.

Монашествующих правило и украситель, постников наставник и общежительных детоводитель и всех наслаждение показался еси, священнейше Симеоне Богослове, темже и ныне молися со дерзновением Зиждителю о нас, верою и любовию чтущих память твою, преподобне.

Слава: От Богоносных един и истинен являйся, от богословов же третий сый и от преподобных един и велий ты бысть мерностию, любовию совершенною, Симеоне Богомудре, и чистотою всяческою, и сими всяческими добродетельми, имиже возвысился еси ко Господу, преподобне.

Богородичен: Не умолчим никогда, Богородице, силы Твоя глаголати, недостойнии, аще бо Ты не бы предстояла молящи, кто бы нас избавил от толиких бед, кто же бы сохранил доныне свободны? Не отступим, Владычице, от Тебе, Твоя бо рабы спасаеши присно от всяких лютых.

Песнь 4.

Ирмос:

Неизследный Божий совет, еже от Девы воплощения Тебе, Вышняго, пророк Аввакум усмотряя, зовяше: слава силе Твоей, Господи.

Законом Владыки повинуяся, мудре, заповеди вся исполнил еси, в нихже обрел еси сокрыта Христа, сия заповедавша, и Его благодатию обогатился еси.

Язык, витийствующий риторскими хитростьми и смышленьми, не может прославити дарования твоя, яже паче естества приял еси, отче Симеоне Богопрославленне.

Обрел еси неудобь обретаемое древле и ныне богатство, Симеоне Богопрославленне, еже обожитися и восхититися уму твоему от земли к Небесным. О, страннаго слышания!

Богородичен: Словесем Твоим последующе, Пречистая, вси роди, ублажаем Тя, яко рождшую Блаженнаго Бога, блаженны показавшаго умы и человеки Божественною благодатию.

Песнь 5.

Ирмос:

Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей, Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Любве горя огнем в сердце твоем, весь во изступлении был еси и Богу единому всему, возлюбленному от тебе, срастворился еси, якоже един дух быти с Ним, священнейше.

Се ныне возсия Свет Божественныя благодати! Се безсмертие манны животныя всем предлагается Симеон, Божественный отец! Приидите и насладитеся, живота жаждущии.

Риторов краснейший показався духом, яже о Бозе и Божественнем словеса боголепнейше богословствовал еси нам, темже новый наречеся Богослов, тезоимените.

Богородичен: О Мати всесветлая Света Перваго, просвети душу несветлую светом Твоим, яко да Свет вижду паки Первейший, Иже из Тебе озари нас и Тя просветивший, Сей бо от Света тойжде.

Песнь 6.

Ирмос:

Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Реку приснотекущую Божественныя благодати, от мысленнаго Едема истекающую, приидите, в песнех почтим и живота струями ея насладимся.

Покаяния учитель, проповедник просвещения благодати, священнейший ныне Симеон ублажается, поживший в мире сем житием равноангельским.

Победив крепостию Духа, и труды воздержания, и слезами, Симеоне преподобне, страсти душевныя же и телесныя, к безстрастию крайнему достигл еси.

Богородичен: Бога безсеменно зачала еси, Дево, и нетрудно носила еси во утробе Твоей, нетленно же Сего родила еси. О, трегубаго чудеса! Кто не ужаснется!

Кондак, глас 3.

Светом просвещен Трисолнечным, Богомудре, Богослов явился еси Пребожественныя Троицы. Свыше премудростию словес обогатився, источил еси Богомудрия Божественныя струи, от нихже пиюще, вопием: радуйся, треблаженне Симеоне Богонаученне.

Икос:

Пресвятый Дух, Иже прежде рыбари некнижныя умудри и риторы и Богословы их показа, Той и в последняя времена, в чистей твоей душе вселився, Симеоне святейший, ритора риторов и Богослова тя премудра из некнижнаго и немудраго содела, добропишуща и дивно излагающа догматы пресущественнаго Богословия и таинства Божественнаго Света и яже в души тайно бывающая различная действа Божественныя благодати Святаго Духа, ихже и мы чтения наслаждающеся, тя ублажаем, достоблаженнейше отче, яко преестественна и Небесна человека, и, святый праздник твой любовию совершающе, согласно вопием: радуйся, треблаженне Симеоне преподобне.

Песнь 7.

Ирмос:

Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Излияся благодать во устне твои богатая свыше, о священне Симеоне, и полнота сердца дадеся ти, яко песок морский, от тя Умудрившаго, якоже иногда Соломону.

Многосветлое и всезлатое благодати и сиянное солнце Церкве Христовы, честную проходящее всю твердь и трезвости сияющее блистаньми, Симеон да похвалится!

Словеснейший словесных, Богонаученный и духоносный, ты Богослов Христов показался еси концем земли, Симеоне преподобне, наперсный вторый и Григорий, огнедухновенный Богослов.

Богородичен: Огнеобразный престоле и пламеннейшее Христа Всецаря высокое небо, от всякия страсти низменныя мя свобода и бреннаго обстояния, Приснодево Марие!

Песнь 8.

Ирмос:

Отроки благочестивый в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Явился еси мысленный, всеблаженне, рай, во Едеме Богонасажденный, имея посреде тебе, яко древо жизни, цветущее сладкоплодное, Христа прозябшаго, преподобне, окрест же, яко древеса, красящаяся плодами же и листами, — добродетели всяческия.

Уподобился еси купцу, о немже рече Христос, Симеоне преподобне, ты бо, яже стяжал еси, вся продал еси и бисер приял еси многоценный, егоже сокрыл еси внутрь сердца, и возвеселился еси о сем неизреченно.

Новое небо узреся, отче, Господа, якоже солнце превеликое, светлое и златозарнейшее имея в персех твоих, и, якоже луну всесветлую, среброблистающую, благодать Духа стяжав, и, якоже светлыя звезды, честная списания твоя.

Богородичен: Святаго Святых яко рождши, во святых присно Почивающа, и яко едина воздвигшая победу на враги невидимыя, Пречистая, ум соблюдшая паче смысла неразумнаго, нарицаешися от всех праведно Пресвятая.

Песнь 9.

Ирмос:

Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Радуйся ныне радостию воистинну безконечною и неизреченною, Симеоне треблаженне, идеже селение радости благодатное, плакася бо зде временне, на Небесех утешился еси и веселишися вечно радостным и блаженным веселием.

Зриши сладкаго Иисуса лицем к лицу, Егоже прежде зрети сподобился еси, но зерцалом в гадании. Наслаждайся убо, святе, взыграй и ликуй, приобщаяся ныне Возлюбленнаго тобою, и нас, почитающих тя, поминай.

Приими песнь сию, юже приносим, Симеоне преподобне, яко меньший дар многаго долга, егоже к тебе имамы, и награду просим даровати, Духа благодать, и нам, молитвами твоими, юже злобою многою отвратихом от себе.

Богородичен: Творения и Создателя Посредница несредственне пребыла еси, Чистая, темже и полноту всех благодатей приемлеши, Всенепорочная, и подаеши всем человеком же и Ангелом, отонудуже подаждь сию и нам, Владычице, непотребным рабом Твоим.

Светилен, глас 2.

Богослова вси Симеона благопохвалим, монашествующих удобрение и священников славу, Богословов похвалу и верных украшение, благодати трубу и Церкве Христовы живоносное светило.

Слава: Чувственное убо солнце, заутро восходяще, просвещает мир весь, достигше же запада, обаче своя скрывает лучи. Ты же, преподобне отче, солнце явился еси незаходимое, в нощи и во дни священными словесы твоими просвещая весь мир, темже солнца был еси чувственнаго вельми лучший.

Богородичен: По Бозе, Пренепорочная, Ты Бог показалася еси, Вторичная имущи Святыя Троицы, веры начало первое и надежды основание, утверждение деяния и олтарь Богозрения, краестрочие пророков всех и Писаний скрижаль, небесе и земли знамение и стихия мира.