Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Симеону Новому Богослову (второй) (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.

Троице Святая и Единице Присносущная, Светотворный Источниче, от Негоже всяко даяние благо низходит, просвети сердце мое, яко да воспою достойно право о Тебе учивша и богословивша добрейше.

Вся глубины Святаго Духа в Божественном Дусе испытав, отче, сими потоплен не был еси, приснославне, но, обрет бисеры многоценныя, извел еси Богословия догматы.

Зерцало, отче, пресветлое новоочищенное соделав ум и сердце, богатно ты восприял еси молнии Духа и блажен явися, Бога бо в сердце твоем узрел еси, якоже сам поведаеши.

Богородичен: Ты явилася еси, Дево, образ Богоизваянный, украшение твари, чудо Ангелов, подобие изначальныя доброты, всесличное вещество Слова воплощения и Бога неподражаемое подражание.

Песнь 3.

Ирмос:

Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, Едине Человеколюбче.

Лествица показался еси ты песненная, премудре, книгою твоею вопия и воззвание Божественный благодати сладкое, яко весну, являя, юже по крещении, — увы! — погубихом.

Тебе распяся мир, о Симеоне преподобне, деянием, и ты, отче, миру распялся еси мудре умом, сугубое бо креста есть деяние, якоже отцы глаголют сие преподобнии.

С лучи Божественными общаяся, преподобне, имиже естеством приходит тебе всяческих откровение, дальняя зрел еси, якоже зде суща, треблаженне, и, якоже настояща, — последи имущая быти.

Богородичен: Якоже корысть и сокровище обретый веселится, сице обретше и аз, Дево, Твое Божественное имя и образ Твой, якоже многоценное богатство, радуюся, именуя Тя и целуя.

Седален, глас 4.

Монашествующих правило и украситель, постников наставник и общежительных детоводитель и всех наслаждение показался еси, священнейше Симеоне Богослове, темже и ныне молися со дерзновением Зиждителю о нас, верою и любовию чтущих память твою, преподобне.

Слава: От Богоносных един и истинен являйся, от богословов же третий сый и от преподобных един и велий ты бысть мерностию, любовию совершенною, Симеоне Богомудре, и чистотою всяческою, и сими всяческими добродетельми, имиже возвысился еси ко Господу, преподобне.

Богородичен: Не умолчим никогда, Богородице, силы Твоя глаголати, недостойнии, аще бо Ты не бы предстояла молящи, кто бы нас избавил от толиких бед, кто же бы сохранил доныне свободны? Не отступим, Владычице, от Тебе, Твоя бо рабы спасаеши присно от всяких лютых.

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мои Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Ты, обрет Солнце иное, мысленное, в сердце и путь содеяв светом Его, достигл еси, мудре, Духа силою гор премирных, и слышал, и видел еси, яже не леть суть слышати и видети страстному коему человеку.

Иисус тебе Един бяше присно попечение, пища языка, сердца поучение, дыхание, живот, Свет и сладость сладчайшая, теплота, просвещающая помышление, веселящая сердце, попаляющая страсти и слез источающа токи.

Что ми злато, что ми камень сапфир, что ми инаго живота вожделение? Мне пища, слава и веселие Богодухновенная твоя суть списания, отче, в нихже наслаждаюся и, сияя, источаю от очес сладчайшия слезы.

Богородичен: О Мариам, мировожделенное имя! Ты, Дево, посреде Бога стоиши и человеков, и убо Бога соделала еси Человека, человеки же — боги благодатию. Благодарим, Дево, посредство Твое сие, имже весь мир спасла еси.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете Незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма, окаяннаго?Но обрати мя и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

О, многаго дерзновения, имже ко Владыце всех обогатился еси, ты бо, якоже другу, собеседовал еси Ему в сердце твоем и, якоже отцем чадо обнимаемое, возглашал еси: Иисусе, Иисусе мой сладчайший!

Божия быв уста, якоже Божии словеса глаголя, блаженне, ты бо Богодухновенными ученьми твоими и словесы извел еси от недостойных множество честных и достойны Небеснаго Царствия явил еси.

Како изреку велие на тебе бывшее чудо благодати? Ты бо свет сый, Свет зря и Свету совокупляяся, во свете и глаголеши, и мудрствуеши, и составляеши списания твоя светообразная.

Богородичен: Имаши, Владычице мира, имаши волею Твоею силу сопутствующую, яко едина рождшая всесильнаго Слова и Господа. Темже, аще токмо восхотела ми еси спастися, легко аз, Дево, спасуся.

Песнь 6.

Ирмос:

Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

Духа Божественную благодать, преподобие отче, в сердце, яко источник, стяжав, и воды живыя Богомудрия потоки источил еси, и бразды душевныя, жаждею истощенныя, напоил еси.

Дадеся ти и чудес сила, и исцелений благодать, о отче, яко да ничимже меньше будеши святых, темже, и живый, и умерый, творил еси чудеса многа, мудре, и исцеления силою Духа.

Удивляхуся людие, слушающе мудрость словес твоих, и, якоже иногда иудее вопияху о Христе, сице сии, отче, взываху: благодать словес многая и мудрость ему откуду дадеся?

Богородичен: Руце Твои и сосцы, о Владычице, Сыну Твоему ходатайствующи, яви, совокупи с Твоими, Дево, страданьми Онаго крест, и копие, и язвы, и трость, и тако умилостиви Его к нам, много согрешившим.

Кондак, глас 3.

Светом просвещен Трисолнечным, Богомудре, Богослов явился еси Пребожественныя Троицы. Свыше премудростию словес обогатився, источил еси Богомудрия Божественныя струи, от нихже пиюще, вопием: радуйся, треблаженне Симеоне Богонаученне.

Икос:

Пресвятый Дух, Иже прежде рыбари некнижныя умудри и риторы и Богословы их показа, Той и в последняя времена, в чистей твоей душе вселився, Симеоне святейший, ритора риторов и Богослова тя премудра из некнижнаго и немудраго содела, добропишуща и дивно излагающа догматы пресущественнаго Богословия и таинства Божественнаго Света и яже в души тайно бывающая различная действа Божественныя благодати Святаго Духа, ихже и мы чтения наслаждающеся, тя ублажаем, достоблаженнейше отче, яко преестественна и Небесна человека, и, святый праздник твой любовию совершающе, согласно вопием: радуйся, треблаженне Симеоне преподобне.

Песнь 7.

Ирмос:

От Иудеи дошедше, отроцы в Вавилоне иногда верою Тройческою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Не памятозлобив показался еси, христоподражателен весь и тишайший, враги бо, отче, иже тя убити искаху, благодательствовал еси всегда, дондеже их дарми други себе соделал еси.

Ты, ключей обогатився, Писаний Духа благодатию, преподобне, егда восхотел еси, отче, отверзл еси нетрудно и словом показал еси сокровище Писаний утаенное.

Ты, очистив тело от страстей, треблаженне, душу же свободив сладострастия и ум от пристрастия, мертв был еси телом и прежде смерти плотския духом воскресил еси.

Богородичен: Божественных сияний неистощимый источник Ты, Дево, была еси, глубин сокровенных и непостижимости Божия явление и избранное Богом прежде век намерение.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель Богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены, сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Желания Божественная имел еси в сердце твоем, святе, иже суть Бога Свет неизреченный, отонудуже Богоприятен и обожен весь был еси, весь пребывая в Возлюбленном от тебе, и страстьми стражда Божественныя одержимости и изступления, и стихами песни любве списуя.

Тройчески узрел еси Троицу несозданную — Ум, Слово и Дух — умом, словом и духом, Единицу же абие единичне воспел еси, соединив воедино ум твой, слово и дух, и естеством был еси по образу Божию, хотением же показался еси по подобию, отче.

Глубины смирения достигл еси, приснопамятне, еже Сам Дух сотвори во утробе твоей, оттуду сподобился еси на высоту совершенства взыти, мудре, елико возможно человеком, и Духа исполнитися дарований различных, и Ангел явитися, яко безплотный, во плоти.

Богородичен: Нощь греха отвсюду обыде мя, окаяннаго, просвещение бо быти пищу непщевах, отонудуже изменихся недобрым изменением, к темным приходя деяниям. Свет рождшая, просвети мя, Дево, и Божественным изменением измени мя всего.

Песнь 9.

Ирмос:

Ужасеся о сем Небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски и чрево Твое бысть пространнейшее Небес. Тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.

Невесте Царя Христа — Церкви, мудре, твои словеса оставил еси, яко невестину красну и пестру ризу, яко златобисерный венец, и сосуд, и ковчег, яко огорлицы же, и гривны, и перстни, и ушерязи.

Чин преступил еси рабский и наемников даже превозшел еси и, якоже сын отцу, ныне предстоиши Христу, искренний и истинный, зрящий и зримый от Него, обожаемь несредственне, Христу сонаследник и наследник Божий, святе.

Вем, яко не смеет язык восхвалити тя, Симеоне, бога по благодати суща. Но паки вем, яко твое человеколюбие приемлет и единое намерение души. Сего ради приими мои сии пения, треблаженне, якоже отец отрочате косноязычия.

Богородичен: Утешительницу предлагаем к Богу Тя, Дево, раби Твои вси, темже, Чистая, молитву принеси Твоему Сыну, Отцу же и Духу, Единому всех Творцу, Троице Святей, яко да нас ущедрит и спасет, всего мира Спасительнице.

Светилен, глас 2.

Богослова вси Симеона благопохвалим, монашествующих удобрение и священников славу, Богословов похвалу и верных украшение, благодати трубу и Церкве Христовы живоносное светило.

Слава: Чувственное убо солнце, заутро восходяще, просвещает мир весь, достигше же запада, обаче своя скрывает лучи. Ты же, преподобне отче, солнце явился еси незаходимое, в нощи и во дни священными словесы твоими просвещая весь мир, темже солнца был еси чувственнаго вельми лучший.

Богородичен: По Бозе, Пренепорочная, Ты Бог показалася еси, Вторичная имущи Святыя Троицы, веры начало первое и надежды основание, утверждение деяния и олтарь Богозрения, краестрочие пророков всех и Писаний скрижаль, небесе и земли знамение и стихия мира.