Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому преподобному Стефану Савваиту, творцу канонов (второй) (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися.

Тебе твоего, преблаженне, учения долг приносяще, воздаяния простираем, венец похвал плетуще, ты же милостив явися, пребогате, твоими мольбами благодать ми подаждь духовную.

Всегубительное стремление страстей, отче, увядил еси, словесным объят богомудрием, благопребытен бо был еси, благогласен, кроток же и смирен, словом же премудрости, Стефане, и разума венчаемь.

Священно украсил еси себе, отче, разумом и детельным действом благодати, богоглаголиве Стефане, желая венца славы Христовы, и твоея надежди изрядно, преблаженне, не погрешил еси.

Целомудрие удержал еси яве, крайнюю же кротость и высокое, богоносе, смирение, имиже возвышаемь, трудов твоих действом и видением, радуяся, принеслся еси, венец неувядаемый прием.

Богородичен: Тварей явилася еси, Чистая, всех видимых и невидимых превышши, Всенепорочная: Зиждителя бо родила еси, якоже изволи воплотитися во утробе Твоей, Егоже со дерзновением моли спасти поющия Тя.

Песнь 3.

Ирмос:

Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, языческая неплодящая церковь, пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.

Просия житие твое, богоносе Стефане, всесветло, яко солнце, в мире и просвети к тебе верою и любовию приходящия.

Просвещаются концы учении твоими, преподобне: якоже бо светильник, просиял еси, богоносе, Церкви Христове, в нейже утвердися мое сердце.

Непорабощенну соблюл еси душу твою страстьми и сластьми телесными, богоносе Стефане честне. Темже ныне по достоянию восхваляем тя.

Богородичен: Явилася еси чистотою, яко крин, Владычице, посреде терния просиявши лучами девства Твоего, Богородице Пречистая.

Седален, глас 3.

Исправление жития твоего всех просвещает, стопы, Стефане отче, воистинну, верою подобящихся тебе. Темже любовию тя блажащия всегда спасай молитвами твоими от всякия тесноты, Христа благаго моля, преподобне блаженне досточудне.

Богородичен: Яко невозделанная, Дево, лоза, краснейший Грозд прозябла еси, источающ нам вино спасения, всех веселящее души же и телеса. Темже яко вину Тя добрых блажаще присно, со ангелом вопием Ти: радуйся, Благодатная.

Крестобогородичен: Неискусобрачная Чистая и Мати Твоя, Христе, видящи Тя, мертва висяща на Кресте, матерски плачущи, глаголаше: что Тебе воздаде еврейский беззаконный собор и неблагодарный, иже многих и великих Твоих, Сыне Мой, даров насладивыйся? Пою Твое Божественное снизхождение.

Песнь 4.

Ирмос:

Пришел еси от Девы, не ходатай, ни ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

Ты, Стефане, монашествующих был еси венец, яко камением многоценным, добродетельми обложен, явился бо еси, блаженне, богорадованно воистинну украшение.

Божественную, богоносе, премудрость почел еси, темже дарований тя сия венцы уясни, славу вечную тебе ходатайствовавши, отче всечестне.

Светлостию нравов твоих и образы благости, преподобне Стефане, подобне пожил еси, темже приступен всем был еси, всеблаженне пречудне.

Богородичен: Умерщвления плод мне Ева принесе, Жизнь же рождшая Ипостасную, Пречистая, абие исправила еси. Темже зову Ти: радуйся, Приснодево.

Песнь 5.

Ирмос:

Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже: Тобою бо Владыко, к светоначальнику Отцу Твоему, от нощи неведения, приведение имамы.

Стремление страстей безстрастия желанием угасил еси, богоносе Стефане, и видении и деянии просветил еси, отче, душевное устроение.

Умом чистым писании беседовал еси духовными, богоглаголиве Стефане, и видения и деяния собрал еси богатство божественно, отче преподобне.

Премудрости глубину испытав, Стефане, достигл еси обрести, елико благопотребно, и бисер многоценный болезньми стяжал еси, преблаженне, разума.

Богородичен: Се во чреве, Богородице Пречистая, Христа Бога паче слова имела еси, якоже Исаия провозгласи, выше естества Сего, Богородительнице, родила еси.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Вселенней светило пресветлое, отче, явился еси, словес светлостию просвещая, Стефане, верою и любовию к тебе притекающия.

Блаженно житие прошел еси, успив убо чувства, вне быв мирскаго мятежа, и Богу приближился еси, Стефане.

Яко добр, яко красен венец, имже ныне венчался еси, премудре Стефане, добродетельми венчаемь, и над страстьми царствовал еси, преизрядне.

Богородичен: Выше естества, Дево, родила еси и вечнуеши Девою, явльши истиннаго Божества, Сына и Бога Твоего, образы.

Песнь 7.

Ирмос:

Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть: Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, Сый Благословен и Препрославлен.

Благовонствуют, преподобне, твоих учений словеса, благодатию Духа сияюще: Божество бо едино чествуя в трех Лицах, Слова же воплощение поя, благовонствуеши нас, пребогате.

Ума чистотою и разума, богомудре, светлостию житие прешел еси, чистотою же телесе и девства сиянием изрядно возложение явлься Всевидцу и Вседержителю.

Слово твое солию растворено, житие твое, благодатию, преблаженне, сияя, явися, пречудне, темже в вышния обители вселился еси, радуяся, Христу со дерзновением ныне предстоя.

Богородичен: Управляющи, Пречистая, мое житие, к Твоему всетихому пристанищу направи, Бога рождшая, благих Источника, всем подающаго верным изобилие благости.

Песнь 8.

Ирмос:

Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите вся дела Господня Господа.

Венец благолепен Христос Жизнодавец на верх твой положи, тезоимените Стефане, ибо деяньми просиял еси и видении, явился еси, зовый: благословите, вся дела Господня, Господа.

Все прешед чувство, преблаженне, Уму первому приближился еси души чистотою, жития же светлостию венец носиши, Стефане, зовый: благословите, вся дела Господня, Господа.

Желанием зельным, преблаженне, изследил еси богоноснаго Саввы, Стефане, житие божественное, жизни же светлостию поревновал еси, прехвальне, быв убо ученик сего воистинну изряден.

Богородичен: Ум безстрастный во утробе Твоей соединяется человеческому уму, Пречистая, плоти же дебельством под летом быв, лет Превышший. Тем Тя, Богородице, верою и любовию славим.

Песнь 9.

Ирмос:

Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная. Тем Всепетую Богородицу величаем.

Пречестный Стефане, ныне чисто услаждаяся и пищу приемля паче умныя, идеже святых собори о Бозе ликуют, блаженне, тя ныне чтущия, ходатайствуя, к себе привлецы.

Прейде, радуяся, к желанию крайнему, ко единому сущему яве блаженству, к пребольшей доброте, к жизни, воистинну нестареемей, к Свету невечернему, богоносе отче Стефане.

Яко солнце, просиял еси в монашеских соборех, от мягких ногтей освящен, якоже зарю, испущая добродетели твоего жития, пресладкий Стефане, богоносе отче преподобне.

Богородичен: Разумевше издалеча прозорливыма очима, пророцы Тя яве провозвестиша, хотящую Матерь быти Вседетеля и всех Владыки, темже Тя, Всепетая, Богородицу исповедаем.