Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Титу (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Всего мя, страстьми плотскими люте углебша и истлевша сластьми, сокровище сый безстрастия, Тите, молитвами твоими спаси.

Божественное Духа избрание, Богу принеслся еси от пелен матерних и Неискусомужныя Богородицы таинник и служитель был еси.

Яко воздержания сладость ссав, отринул еси горесть страстей, отонудуже паче меда и сота, отче, наслаждаеши души наша.

Новаго яко Павлова тя ученика, Тите, восхваляем: онаго бо ревнитель подвигов показался еси, богоблаженне, и с ним венцы восприял еси.

Богородичен: Слово Безматерне из Отца, безотчее сие в последняя богомужно родила еси, едина Богомати, яко превышши всея твари.

Песнь 3.

Ирмос:

Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси Свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Миро освящения от постнических, преподобне, аромат, весьма сложился еси в воню благоухания Богу.

Оружие — воздержание и щит — молитву, преподобне, имея присно, начала тмы, обличив, посрамил еси.

В законех пощения поучаяся, страсти погрузил еси, якоже другия фараониты, потоком слез твоих.

Богородичен: Милостива быти мне молю присно, Владычице, Твоими молитвами из Тебе Рожденнаго, в день Судный.

Седален, глас 1.

Постився на земли, яко безплотен, Тите, уморил еси врага и низложил еси вкупе собор ересей православными твоими учении. Темже, днесь всесвятую твою память празднующе, радостно воспеваем тебе Возвеличившаго.

Богородичен: Упование христиан, Пресвятая Дево, Егоже родила еси, Бога, паче ума же и слова, непрестанно моли с вышними силами подати оставление грехов наших всех и исправление жития верою и любовию присно Тя славящим.

Крестобогородичен: Нескверная Агница, Агнца и Пастыря, повешена на древе, мертва зрящи, плачущи, вещаше, матерски восклицающи: како претерплю Твое, еже паче слова, Сыне Мой, снитие и вольныя страсти, Боже Преблагий?

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Гноение, блаженне, греховное все оплевал еси и стрелою воздержания демонския полки уязвил еси.

Чистоты желанием душу уязвив, тепле последовал еси Христу и вшел еси в чертог славы, всеблаженне.

Яко цветник благоуханнейший и добродетелей рай одушевлен, воздержанием процвел еси, имже вся питаеши, чествующия тя.

Законоположника воздержания и нелестный образ кротости, яко Моисея тя и Давида, воистинну стяжавше вси, отче, ублажаем.

Богородичен: Херувим превышшу Тя и серафим, поем, Всенепорочная, Егоже бо трепещут всяческая, плотию Владыку носила еси на объятиих Твоих.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Угасив вся страсти росою подвигов твоих, Тите блаженне, богатно вжег огнем любве и веры воздержания светильник, и просвещение безстрастия, и дне сын был еси.

Веры грозд божественным возделанием, отче, воспитал еси, и в точила вложил еси, и изгнел еси болезньми воздержания и, чашу исполнив духовную пощения, веселиши сердца стада твоего.

Претерпев доблественне прилоги и раны невидимых враг, показался еси столп терпения, утверждая стадо твое палицею божественною на пажитех воздержания и на воде воспитая, блаженне.

Богородичен: Яко пристанище Тя вси, стену, и утверждение, и предстательницу нам, и к Царствию непостыдный вход имуще, надежди нашея не отпасти, молимся, матерними Твоими мольбами, Всенепорочная.

Песнь 6.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Разрушив страстей мглу и мрачную тму, день востока и свет во стезях твоих возсиял еси, преподобне, от многих подвиг и бед, сущих по вере.

Весьма изступил еси к Богу желанием воздержания, мир оставив, и миродержателя восхитил еси, богоприятне, премирнаго Царства наслаждение.

Собрал еси в души божественное богатство Духа: непорочную молитву, чистоты целомудрие, бдение спротяженное, воздержания болезни, имиже дом познался еси Бога.

Вещи дольния, мудре, претекл еси худость, невещественною же молитвою ум вперил еси и вышняго приятия наследник явился еси жития совершенством.

Богородичен: Зачала еси воистинну Божественное Слово во утробе Твоей и Сие преестественно, Всенепорочная, родила еси, Егоже молитвами умилостиви от бед вся избавити рабы Твоя.

Кондак, глас 4.

Жития молву оставил еси и тихо, все житие твое пожив, мудре, к Богу прешел еси, чудоносне отче наш, Тите преподобне.

Песнь 7.

Ирмос:

От Иудеи дошедше, отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Не осквернився грехми, река воздержания, отче, показался еси нам, страсти потопляя и скверну очищая вопиющих верно: отец наших Боже, благословен еси.

Ныне с невещественными лики беседуя, богоблаженне, и светлости вышняго гощения непрестанно наслаждаяся, ущедри поющия: отец наших Боже, благословен еси.

Во исповедании веры, отче, пребыл еси невращен, Христа бо воображая плотию и написуя, покланяешися и зовеши: отец наших Боже, благословен еси.

Иисуса Владыки на телеси, отче, нося язвы, и мене, уязвеннаго стрелою велиара, уврачуй, зовуща: отец наших Боже, благословен еси.

Богородичен: Паче естества и слова Владыку всех чревоносила еси и питаеши от сосец Твоих, всем благовременную уготовляюща трапезу, Егоже прилежно, Чистая, о нас моли.

Песнь 8.

Ирмос:

Царя Небеснаго, Егоже поют вои ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

Столп тя вдохновен яко воистинну, и образ воздержания, отче, стяжавше, вси твою память чествуем по долгу.

Лик радуется монашествующих, и ликует преподобных собор и праведных: венец бо достойно с сими приял еси.

Украшен добродетельми, в чертозе неизреченныя славы восклонился еси, песнь воспевая Христу во веки вся.

Одеждею священною одеявся и совершая жертвы безкровныя, жертва принеслся еси Богу во веки.

Богородичен: Во утробе Твоей сущаго прежде Тебе заченши, Богомати Чистая Дево, родила еси несказанно Бога и Царя.

Песнь 9.

Ирмос:

Чистую славно почтим, людие, Богородицу, огнь Божества приимшую во чреве неопально, песньми величаем.

Врачь недугующих во страстех от Бога показался еси, потребитель же, блаженне, и отгонитель лукавых демонов, темже тя блажим.

Землю яко тления жилище оставил еси, отче, и в землю вселился еси кротких, и с ними радуешися, божественныя наслаждаяся сладости.

Устав непорочен веры и воздержания образ имуще подвиги твоя, непрестанно Зиждителя в песнех величаем.

Днесь день праздничный, созывает бо Тит монашествующих стада на ликование духовное и чреждение и пищу нетленныя жизни.

Богородичен: В Тя вселивыйся, Всенепорочная, родися, Иже первее родоначальным злонравно запенша, человекоубийцу низложив, и вся ны спасе.