Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобномученику Андрею Критскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися.

Мужески страсти плотския, отче, поработив, помыслом мужества яко тезоименит, мучителей суровство поратовал еси и законно пострадал еси. Тем тя согласно, верою сошедшеся, ублажаем.

Мысленно, яко угль, разжегся теплотою Божественнаго Духа, лед страстей растаил еси, потоки же кровными огнь погасил еси злочестия чуждий, величайше Андрее, исповедниче богоблаженне.

Связався любовию Христа, отче, от юности крест твой восприим, радуяся, Тому последовал еси, отрекся себе самаго постничеством, и исповеданием, и совершеннейшим страданием.

Богородичен: Уныния сном душу всегда отягчевая, к Твоему, Дево Мати Пречистая, притекаю заступлению: к бодрости покаяния воздвигни, вечнующаго тогда избавляющи мя мучения.

Песнь 3.

Ирмос:

На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвеселибося дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Утвердив разума твоего стопы, отче, на камени любве Христовы, отнюд дохновении не поколебался еси противными, вопия Творцу твоему: Ты еси Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Исцеления и прежде конца и по конце источая, помоществуеши сущим в немощех и духи нечистыя отгониши, Андрее преподобне, вопия Создателю твоему: Ты еси Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Постничества слезами омовен, кровию мученическою удобрился еси, и весь краснейш показався, вопия, востекл еси к желаемому: Ты еси Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Богородичен: Плоти подобием бывшаго, Отцу Единосущна Бога Слова родила еси, Всенепорочная, паче естества Дева пребывши и по рождестве. Сего ради верою Тя ублажаем.

Кондак, глас 3:

Празднует днесь Царствующий град праздник пресветлый светоносныя Твоея памяти, всякий призывая град и страну, радуется бо, яко имея сокровище велие, многострадальное твое тело, Андрее мучениче, Православия светильниче.

Седален, глас 4.

В посте дивнаго и страдании восхвалим, вернии, по долгу, яко благочестия проповедника и поборника крепкаго; сей бо без страха гноеименному противляяся, чествоватися проповеда Христову образу, яко постников всех удобрение и мучеников мужества подобие.

Богородичен: Иже на престоле херувимстем седяй и в недрех Отчих водворяяся, яко на престоле святем седит Своем, Владычице, в недрех Твоих; воплощся бо Бог воистинну, воцарися над всеми языки, и разумно ныне поим Ему, Егоже умоли спастися рабом Твоим.

Крестобогородичен: Из Безначальнаго Отца рожденнаго, напоследок Тя плотию Рождшая, на Кресте висяща, зрящи, Христе, — увы Мне, любезнейший Иисусе, — вопияше, — како славимый яко Бог от ангел, от беззаконных ныне человек, Сыне, хотя распинаешися? Пою Тя, долготерпеливе.

Песнь 4.

Ирмос:

Пришел еси от Девы не ходатай, ни ангел, но Сам Господи воплощся, и спасл еси всего мя человека; тем зову ти: слава силе Твоей, Господи.

Послушлив быв Христовых заповедей, Того подобию, отче, честно поклонялся еси. Тем пребеззаконный тя многообразными ранами умертви.

Миродохновен добродетелей благовонием быв, во гробе лежа благовонствиши лица призывающих тя несомненным сердцем, отче преподобне.

Недуговавша Мамона всезлейшаго, преподобне, окаянно ересию, со дерзновением обличил еси, поборник быв православных, Андрее досточудне.

Богородичен: Яко Благоплодная возрастила еси благодатный Клас, питающий вся, православно почитающия Тя, Владычице Всепетая, и из Тебе воплощшагося Слова, Всечистая.

Песнь 5.

Ирмос:

Просвещение во тме лежащих, спасение отчаянных, Христе Спасе мой, к Тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим, иного бо разве Тебе Бога не знаю.

Омрачение возненавидев, отче, греха, весь блистанием безстрастия свет явился еси, и просвещаеши верныя, приходящия божественному твоему гробу, целений зарями, Божиею благодатию.

Весь Божие приятелище явился еси, добре пожив и доблемудренно пострадав, отче, и ныне, во гробе лежа, пребываеши цел, блаженне, и неразрушимь, всех верных разрешая страсти.

Юношески доблествовав, всеблаженне, на демоны и на человеки еретичествующия, вечнующаго сподобился еси благославия и венцев, Андрее преподобне, тем вернии тя присно ублажаем.

Богородичен: Носиши Христа на объятиях, неизреченно родивши, объемлющаго злобе преклоншияся и лукавому окаянно порабощенныя, Отроковице Всенепорочная, тем Тя вернии присно ублажаем.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже мя возведи.

В темницу тя беззаконный вверже, Владыкою, Андрее, сохраняема и Того соблюдающа непременно Божественное хотение.

Растерзаемо тело небрегл еси и раздробляемо ранами, блаженне, но якоже иному страждущу терпел еси, Божественно укрепляемь.

Яко многоценное богатство крыемое, отче, являешися, предлежа лицем благочестивых, и чудесы вся обогащаеши, почитающия тя.

Богородичен: Разумный Тя свещник прозряше древле пророк, Божественную Свещу — Христа, Чистая, носящу, Имже вси мы просветихомся.

Кондак, глас 8.

Мужества тезоименитому благодарение, яко благочестия тайноглагольнику, похвальная воззовем от любве тебе, богоблаженне, но яко имея дерзновение ко Господу, от всяких лютых ны спаси, да поем: радуйся, отче приснопамятне.

Икос:

Ангел истины от Крита явился еси, обличив злочестия, отче, и с богословным гласом, ранима тя зря, всемудре, ужасаюся страсти, зовя и вопия ти сицевая: радуйся, Божий крепкий оружниче; радуйся, Господень верный угодниче; радуйся, хульных врагов сопротивоборниче; радуйся, злоглаголивых человеков обуздание; радуйся, яко пострадал еси за образ Христов; радуйся, яко восхластил еси сласти плотския; радуйся, яко пощением начала тмы победил еси; радуйся, яко страданием Копрониму сопротивился еси; радуйся, источниче чудес приснотекущий; радуйся, землю уяснивый страданьми твоими; радуйся, верных жилище, отче; радуйся, наш предстателю и избавителю; радуйся, отче приснопамятне.

Песнь 7.

Ирмос:

Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть: Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, Сый Благословен и Препрославлен.

Возвышаемая волнения лукавствия твоего ума не поколебаша, Андрее славне, на камени знания Христова стояща. Тем небурное пристанище яве обуреваемым был еси.

Буими взысканьми лукавомудрый, умом омрачаемый, украсти окушашеся тя, богословия светлостьми удобряема, но явися смеха достоин, мудре, исполнився студа дерзновением твоим.

Ум твой мановеньми Божественнейшими украшаемь, Андрее досточудне, звезда всесветлая всем показася, чудесы коегождо верныя просвещая, хвалящия тя.

Богородичен: Храм была еси Живаго Бога, в немже жилище неизглаголанно сотвори, Дево Всепетая, на небесех обитаяй, и благости ради многия Человек быти изволив.

Песнь 8.

Ирмос:

Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите вся дела Господня Господа.

Страсти плотския, мудре, предъумертвив постническими подвиги, пострадал еси, крепчайше, Спасово подобие и Приснодевы, преподобне, и святых чествовательно лобызая.

Яростно на Христа неистовствующе, яко зверие свирепии, возложиша, отче, умертвити тя. Тем влекуще и биюще, ввергоша в пропасть, свидетеля Истины тебе явственно соделовающе.

Чудесы верныя, яко водами, напаяеши, и отгониши, всеблаженне, лукавствия духи, и очищаеши недуги, благодать врачеваний свыше прием от Христа Бога нашего.

Богородичен: Явилася еси небес, Дево, пространнейши, Бога во утробе Твоей вместившая, всеми Невместимаго, Егоже моли избавити утеснения, Чистая Владычице, душетленнаго благочестно воспевающия Тя.

Песнь 9.

Ирмос:

Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная, тем Всепетую Богородицу, величаем.

Се, отче преподобне, течение твое совершив, Православную веру соблюл еси непорочну, еяже ради пострадав законно, венец же сугуб приял еси свыше, яко мученик непобедимь и постник непоборен.

Яко крин сладковонный и яко шипок, отче, процвел еси в цветнице божественнаго яве пощения, и благовонствуеши, яко кедр, мученически просвещен, Андрее всехвальне, монашествующих удобрение.

Знаменьми и чудесы яве украшаемь, невредимь еси всем на видение лежа, всеблаженне Андрее, и души просвещая верою теплою приходящих тебе, и всегда блажащих тя.

День празднствен и веселия исполнен, святую твою память творяще днесь, верою вопием тебе, отче: к Богу святыми твоими молитвами всех нас избави житейских обстояний.

Богородичен: Света селение утроба Твоя бысть, просвещшаго мир зарями Божества и неведения тму от земли, Всенепорочная Отроковице, совершенно отгнавшаго, Того ради Тя славим.

Светилен..

Андрея добропобедника похвалим вси, божественно празднующе честную его память, яко да избавимся от недуг; сей бо Спасова честная воображения и святых всех всеблагочестно чествовати проповеда. Тем, венец на небесех приемь, со ангелы радуется.

Богородичен: Гору Божию пресвятую, и светильник, и стамну, и трапезу, и мост, жезл же, и свещу, и Божественный престол, и дверь, и храм, и чертог воспоим, богомудрии, Чистую и Деву, из Неяже Бог, воплотився невращно и паче естества, обожи приятие неизреченным единением.