Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому пророку Амосу (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Истрясшему Богу фараона в мори Чермнем Песнь победную поим, яко прославися.

Очистив мой ум от страстей мрачнаго помысла, пророка Твоего, Владыко, Амоса пети озари.

Таинник явлься иже паче ума таин Божиих, сподобился еси прозрети, славне, бываемая.

Яко нескверное Божие и чистое покоище явлься, яже Духа, Амосе, приял еси Божественную детель.

Богородичен: Ты падшую Адамову пророчески возставила еси скинию, Спаса и Бога, Пречистая, во чреве носивши.

Песнь 3.

Ирмос:

Утвердися верою Христова Церковь, ибо непрестанно песньми вопиет, поющи: Свят еси, Господи, и Тя поет дух мой.

Ты, беззаконныя обличая, Амосе, Господню правду показовал еси, вопия, Богоявленне: Свят еси, Господи, спасаяй души наша.

Показался еси столп, пророче, новаго завета, отъемля сего покров и верою зовый: Свят еси, Господи, спасаяй души наша.

Навык Божественная, пророче Богоглагольниче, Амосе Божественне, просвещая люди, вопиял еси: Свят еси, Господи, спасаяй души наша.

Богородичен: Утвердихся, исповедав Божественное Твое рождество, и Предстательницу Тя, Дево, богатея, зову: радуйся, Богоневестная, надеждо моя и помоще.

Седален, глас 3.

Божественный орган Утешителев, подглашаемь Сего, блаженне, благодатию всегда ясно, пророк был еси: возглашаеши бо безвестных явление и озаряеши верою притекающия, Амосе славне, Христа Бога моли даровати нам велию милость.

Богородичен: Божественнаго естества не отлучся, плоть быв во чреве Твоем, но Бог вочеловечся и пребысть, Иже по рождестве Матерь Тя Деву, яко прежде рождества, сохранив Всенепорочну, един Господь, Того прилежно моли даровати нам велию милость.

Крестобогородичен: Нескверная Агница Слова, нетленная Дева Мати, на Кресте зрящи повешена из Нея без болезни прозябшаго, матерски подобно рыдающи, вопияше: увы Мне, Чадо Мое, како страждеши волею, хотя избавити от страстей безчестия человека?

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах слух Твой, Господи, яко явился еси на земли, за еже спасти ны. Тем вопием: слава силе Твоей, Господи.

Служащия глухим идолом обличил еси люди Израилевы, тем плененным быти сим рекл еси, досточудне.

Пророка тя, иже первее пастыря показа Бог, восприем, священноявленне Амосе. Тем тя вси верою ублажаем.

Яко зерцало, Святаго Духа прием, блистанием светолучная, Амосе, всем проявляеши, радуяся, благочестие.

Богородичен: Слово в Тя вселися, Чистая, существо мое возобрази падшее прежде преступлением.

Песнь 5.

Ирмос:

К Тебе утреннюю и Тебе вопию, Благоутробне Господи: омраченную грехми душу мою, светом озарив заповедей Твоих, настави.

Умерщвленныя снедною стрелою, блаженне, укорил еси, яко непщующим испаднути внутренним, и преложно быти, и тленно наслаждение.

Богатыми светолитии осияемь, явился еси Богоглаголив и собеседник Божий, возвещая всем благочестия истинный путь.

Избавити вся, тя поющия, блаженне, моли от льщений и сетей вражиих и светом осияти Небесным Царства Христова.

Богородичен: Богородицу исповедающии Тя, Мати Дево, непреемнаго Царствия и пищи Тобою, Богомати, получити да сподобимся.

Песнь 6.

Ирмос:

Иона из чрева адова вопияше: возведи от тли живот мой. Мы же Тебе вопием: Всесильне Спасе, помилуй нас.

Светлыми истины зарями сияя, заушил еси лжи пророка, крепко обличая и предглаголя того потребление.

Омрачил еси прелести пламень, пророче, яко солнце, благочестия зарю всем возсияя, яко Духа сияние восприим.

Богородичен: Пречистаго Твоего девства пою, Дево, несказанное и честное рождество и славлю, Пречистая, имже спасаюся тли и смерти.

Кондак, глас 4.

Очистив духом, пророче, твое светозарное сердце, славный Амосе, пророчествия дар свыше приемь, возопил еси велегласно во странах: се Бог наш, и не приложится ин к Нему.

Песнь 7.

Ирмос:

В пещь огненную ввержени, преподобнии отроцы огнь в росу преложиша, воспеванием сице вопиюще: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Еже предглаголал еси, Божественное спасение явися, Амосе, пророче чудне, просвещении благочестия осияя мир, вопиял еси: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Вжиляемь Божественною силою, богопротивными враги неврежден был еси, терпеливно, якоже адамант, пребыл еси, зовый: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Богородичен: Непостижимое рождество Девы славословим, имже смерти избавихомся. Егоже ради рождшися в нетление, зовем: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Песнь 8.

Ирмос:

Единаго Безначальнаго Царя славы, Егоже благословят Небесныя силы и трепещут чини Ангельстии, пойте, священницы, людие, превозносите Его во веки.

Весь востекл еси на Горнюю высоту, и навыкл еси неизреченных разума, и был еси сказатель Слова воплощения, Амосе. Темже тя воспеваем во вся веки.

Ума остротою всех Владыку разумети, якоже есть мощно, сподобился еси, научающа тя неизреченных разуму, зовый: священницы, пойте, людие, превозносите во вся веки.

Блаженство, и радость несказанную, и Царство Небесное, яко пророк, получил еси, Небесных видче, зовый благочестно: людие, превозносите Его во вся веки.

Богородичен: Во двою естеству от Троицы Единаго боголепно без семене, Богомати, родила еси Спаса мира. Тем Тя, вернии, любовию превозносим во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Всепетая, Небес превышшая, Безначальное Слово безсеменно заченшая и воплощеннаго Бога рождшая человеком, тем Тя вси величаем.

Быв пророческим явлением богодвижим язык, Божественная вещающ, всем возвестил еси, Амосе, Божественное милосердие. Темже вси тя присно ублажаем.

Несказанно пророческое благославие: ибо Святый Дух, в сих вселься, светолития Своего показа причастники, от нихже, вси вернии, просвещаемся.

Богородичен: Мертвости и тли мою ризу отъяла еси, Дево, спасительную ризу – воплощеннаго Бога – рождши человеком. Тем Тя вси присно величаем.