Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому пророку Иезекиилю (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Поим Господеви, проведшему люди Своя сквозе Чермное море, яко Един славно прославися.

Хотящу восхвалити Иезекииля, пророка Твоего, дарование ми подаждь, Благодетелю, и благодать духовную.

Имея восхождения, Иезекииль священный, неизглаголанных самовидец, Господнею славою озаряется.

Управив твое житие и помыслу взыграния плотская повинув, пророк явился еси богоприятный.

Богородичен: Весь просвещен, к востоком многопетую обращенную дверь, пророчествуеши Деву, богодохновенне.

Песнь 3.

Ирмос:

Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Умерщвление стяжав страстное, зриши, славне, мертвых пронаписанное, яко пророк, востание.

Милостив бывая Своему Бог созданию, божествен разум тя заблужденным, богоявленне, показа.

Уясни тя, славне, Божества сияние, Иже на херувимех седящее, богоглаголиве, тебе явльшееся.

Богородичен: Ниву пророк Твой прозорливыма чистую зрит очима, девства соблюденный, Благодетелю, Тебе вход.

Седален, глас 3.

Слова воплощение предуяснил еси, Божественным Духом озаряемь, великий в божественных пророцех, Иезекииле богодохновенне. Темже яко пророка тя священно ублажаем и торжествуем память твою днесь, согласно вопиюще ти, мудре: молися Христу спасти души наша.

Богородичен: Недомысленно и непостижимо есть, Владычице Богорадованная, еже соделанное о Тебе страшное Божие таинство, ибо Необыменнаго, заченши, родила еси, плотию обложена от пречистых кровей Твоих; Егоже всегда, Чистая, яко Сына Твоего, моли спастися душам нашим.

Крестобогородичен: Неискусобрачная Чистая и Мати Твоя, Христе, видящи Тя, мертва висяща на Кресте, матерски плачущи, глаголаше: что Тебе воздаде еврейский беззаконный собор и неблагодарный, иже многих и великих Твоих, Сыне Мой, даров насладивыйся? Пою Твое Божественное снизхождение.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

На тебе рука бысть твоего Владыки и Вседержителя, неизглаголанная учащи и просвещающи Тя Божественными веленьми.

Видети яко сподобился еси ужасно Божественная видения, на лицы пал еси и глас услышал еси Божественнаго Духа.

Данный твоим устом из руки Господни свиток, изрядне, сердце твое услади и пророка божественна соверши.

Богородичен: Сияющу виде Иезекииль дверь Божественну, еюже пройде Господь, затворену Сию сохрани.

Песнь 5.

Ирмос:

Утренююще, вопием Ти: Господи, спаси ны, Ты бо еси Бог наш, разве Тебе, иного не вемы.

Иезекииле блаженне богоприятне, обращатися всех согрешающих наставил еси словесы твоими.

Во всем подобящеся Господеви пророк: о чуждих бо согрешениих моляшеся.

Витийстии тя языцы не могут восхвалити: пренебесною бо украсился еси светлостию.

Богородичен: Божественный зряше Тя дверь Иезекииль, еюже нам возсия Светодавец и Господь.

Песнь 6.

Ирмос:

Ризу мне подаждь светлу, одеяйся светом, яко ризою, многомилостиве Христе Боже наш.

Видети сподобился еси Бога, пророче чудный, всякаго явления вещественна очищся, преблаженне.

Плоти превыше быв, взятся превысокою силою Духа и света чистаго явился еси исполнен.

Пречестно житие имый, ликование небесное, пения испущающее, зриши херувимскаго Вседержителя.

Богородичен: Матерь и Деву воистинну во образе видел еси, дверь многосветлую, Богу и человеком Ходатаицу.

Кондак, глас 4.

Божий явился еси пророк, Иезекииле чудне, воплощение Господне всем провозвестил еси, Сего Агнца и Зиждителя, Сына Божия, явльшася во веки.

Песнь 7.

Ирмос:

От Иудеи дошедше, отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Храм одушевлен явился еси Божий, богоносе, о всеблаженне, и церковным мерилом мысленно научился еси, воспевая духом: отец наших Боже, благословен еси.

Весь сый во ужасе, преложен во град святый иногда, и Божественных таин научися явлением, пети поучаяся: отец наших Боже, благословен еси.

Священник явлься Бога Вышняго, досточудне, жертвы и мольбы приносиши Владыце людем предстоящим и поющим: отец наших Боже, благословен еси.

Богородичен: Спасти восхоте человеческое существо Слово Пребожественное, девственную дверь прошед, плотию из Нея одеявыйся: отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос:

Царя Небеснаго, Егоже поют вои ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

Священством пророческим пророчествия священно украшаемь, сияеши, пророче, Христа Жизнодавца поя во вся веки.

На колену преклоняющася, яко Благ, о мире, зрителя приими Твоея славы, Иезекииля, яко да Тя поем во вся веки.

Желанием божественным разжегся, научился еси паче ума тайнам, Иезекииле, вопия: Тя, Христе, превозносим во веки.

Богородичен: Струю оставления, из нощи утренюя, девства зря, Иезекииль Господеви вопияше: Тя превозносим во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Проявленное на горе законоположнику во огни и купине, Рождество Приснодевы, в наше верных спасение, песньми немолчными величаем.

Зарею сияя, пророче, благочестия, во огни и купине древле Моисею Явльшася, и сам видети сподобился еси Тя, тайно научающа неизглаголанным.

Священник показался еси, и таинник, и законоположитель, и пророк премудр, и подобник Владыце и, страстей Его причастник быв, ныне снаследник явился еси.

О, неизглаголаннаго и божественнаго светоявления! Егоже ныне наслаждаешися, блаженне, издалеча зря во Отце Сына и Духа, три ипостаси Божества.

Богородичен: Ты еси, Богородице, оружие наше и стена, Ты еси заступление на Тя надеющимся, Тебе и ныне на молитву подвизаем, да избавимся от враг наших.