Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому пророку Софонии (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Яко по суху пешешествовав Израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.

Тя молим, пророче, Божию престолу предстояща, молити прилежно просвещение даровати нам, верою честную поющим память твою.

Орган божественный явился еси, вмещающь Божественнаго Духа просвещений и даров, Софоние всемудре: тем, радующеся, вернии, тя ублажаем.

Богородичен: Светлейшими зарями всю землю возсиявшее Солнце из святаго чрева Твоего озаряет, Владычице; имиже просвещшеся, Тя, Божию Матерь, почитаем.

Песнь 3.

Ирмос:

Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Вся видяй, яко Бог, будущих знание и хотящих быти ведение Тебе явленно проявляет боголепно и показует, блаженне досточудне.

Вжилив, блаженне, твой ум благочестным дерзновением, Духу Божественному подклонил еси тебе и был еси приятен тамо сущих Божественных вдохновений.

Богородичен: Се, Тебе вси роди блажат верою, Безлетное Слово плотию в лето рождшую преестественно и Деву паки пребывшую.

Седален, глас 6.

Очистив от скверн ум, всемудре, зерцало божественное соделал еси, лучь приятно Божественнаго Духа; и ныне ко Источнику, радуяся, отшел еси сияний, пророче Софоние.

Богородичен: От сердца стенание и от утробы приношаю Ти, Пренепорочная, Твое прося благопребытное заступление: помилуй всестрастную мою душу, умилостиви Многомилостиваго Бога избавити мя Суда и езера огненнаго, едина Благословенная.

Крестобогородичен: Тя рождшая, Христе, Приснодева Отроковица, на Кресте зрящи нас ради вознесена, уязвляше свое печали оружием сердце и душу и плакаше, рыдающи матерски. Тоя молитвами помилуй ны, Господи Милостиве.

Песнь 4.

Ирмос:

Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста, о Господе празднующи.

Всех Господь нам явися по пророчеству, блаженне, твоему, вся призывая к познанию Своему, и работы свободи.

Благодатию озаряемь, провозгласил еси, глаголя, под иго едино подкланяющимся работати, последующим вере и Господу служащим.

Богородичен: Марие Всечистая, страстей смущение моего помысла и напастей бурю разори, безстрастия Источник рождши, Мати Дево.

Песнь 5.

Ирмос:

Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.

От неправды к добродетели и от страстей пленения мя, блаженне, обрати твоими мольбами, пророче славне, и к свету благочестия дел управи.

Просветив твою душу добродетелей благообразиями, угодну показал еси к сиянием Божественнаго Духа, от Негоже и пророчества благодатию обогатился еси.

Богородичен: Возглашают пророческая речения, Пречистая, многими образы Рождество Твое, ихже мы ныне сбытие зряще, истинно Богородицу Тя возвещаем.

Песнь 6.

Ирмос:

Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.

Прием, славне, Духа зари явлением, яко зерцало пророчествия Божественнаго сияния, облистал еси, яко сущая, пророчествуя будущая.

Твой прииде Царь, радуйся, Сионе, и красуйся, видя, и мир просвети блистаньми Своего Божества, и демонскую лесть посрами.

Богородичен: Плоти бренней соединися иже из Отца Единородный в ложеснах Твоих, Един из двух пройде без тления, соблюд неврежденно чистое девство Твое, Всепетая.

Кондак, глас 4.

Явился еси светозарен Божественным Духом, пророче Софоние, Божие явление возгласив: радуйся зело, дщи Сионя Иерусалимова, проповеждь: се Царь Твой грядет, спасаяй.

Песнь 7.

Ирмос:

Росодательну убо пещь содела ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.

Возсия память твоя, пророче, миру, якоже солнце, озаряющи пророчества благодатию твоею согласно поющия верно: благословен еси, Боже отец наших.

Тучнейший облак ты явився, тучу богоразумия нам возсиял еси от спасительных, блаженне, источников, имиже просвещаемся вопити: благословен еси, Боже отец наших.

Богородичен: Слово, древле Еже быти подающее всем Божественным хотением, воззвати восхотев человека, Чистая, в Твою вселися утробу, Благословенная, Яже Бога плотию рождши.

Песнь 8.

Ирмос:

Из пламене преподобным росу источил еси и праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.

Возложен весь Вседержителю, промышления образом тайнонаучился еси, строительно языки наказуя; тем тя поем, пророче богоглаголиве.

Молебное пение Богу принеси о поющих тя, богоблаженне, и напастей разори смущение, да тя поем, пророче богоглаголиве.

Богородичен: Жизнодавца рождши Бога и Господа, смертное губительство неудержное уставила еси, Пречистая, сие умертвивши; тем Тя поем во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини ангельстии взирати; Тобою бо, Всечистая, явися человеком Слово воплощенно, Егоже величающе, с небесными вои, Тя ублажаем.

На земли кротких ты вселился еси, идеже по кончине ангельския зриши светлости, Софоние всемудре, пророче Божий, кроток быв, сияя благодатию; темже, радующеся, вернии, тя ублажаем.

Твоих проречений, преславне, светло видяще бывшее сбытие, данней тебе благодати чудимся, и ума твоего чистоте, и души боговидному удивляемся.

Богородичен: Яко Ты, никогдаже ина даровася от родов древних, Богомати Всенепорочная: Ты бо едина всех несравненную имела еси святыню и чистоту, темже прияла еси Бога, в Тебе воплощаема.