Святцы: Соообщество Православных Прихожан


Канон святому равноапостольному Аверкию Иерапольскому (Каноны святым)

Песнь 1.
Ирмос: Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.

Зарею светлою Трисолнечнаго Божества озарен быв, Аверкие, свет был еси, сущия во тме просвещая и все демонское разрушая омрачение.

Житие на земли имел еси, преблаженне, небесное, с плотию, яко безплотен, жительствовав и страсти умертвив, и священства дар прием.

Имея в тебе, отче, Слово вещающо, безсловесия разрушил еси суемудренных, демонския храмы и кумиры прелестныя низложив.

Богородичен: Витийстии языцы глаголати недоумеют Твоего паче слова зачатия: Бога бо родила еси плотию, Всечистая, нам уподобльшася за благостыню.

Песнь 3.
Ирмос: Утверди нас в Тебе, Господи, древом умерщвлей грех, и страх Твой всади в сердца нас, поющих Тя.

И словесы священными и показании чудес, Аверкие, преславно, прелести море плавающия, спасения ко пристанищу наставил еси.

Цельбы содевая, совершая изрядная, демонов отгоняя мечтания, спасения всем виновник, богатым предстатель ты был еси.

Слово священное, житие божественное, нрав, чудесы сияющь, жизнь твоя, отче, славна и смерть честна бысть.

Богородичен: Сый Бог, прежде невидимый, видимь бысть, Дево, за благоутробие из чрева Твоего воплощаемь: тем Тя верою ублажаем.

Седален, глас 8.

Иерарх явился еси, мастию честною обложен, отче, богодетельно и вся совершая благодатию священнейше, даров же Божественных и чудес светлостию украшаемь, Святым и Божественным Духом, всехвальне, недуги исцеляя и демоны попаляя, и множества прельщаемых обращая, Аверкие. Сего ради вопием ти: моли Христа Бога грехов оставление подати чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: Чистая, Всенепорочная и Неискусомужная, Яже едина Безлетнаго Сына и Слова Божия в лето рождши, Сего со святыми и честными патриархи, и мученики, и пророки, и преподобными моли даровати нам очищение и велию милость.

Крестобогородичен: Дево Всенепорочная, Мати Христа Бога, оружие пройде Твою пресвятую душу, егда распинаема видела еси волею Сына и Бога Твоего. Егоже, Благословенная, молящи не престай, прощение прегрешений нам даровати.

Песнь 4.
Ирмос: Пою Тя, слухом бо, Господи, услышах и ужасохся: до мене бо идеши, мене ища, заблуждшаго. Тем многое Твое снизхождение, еже на мя, прославляю, Многомилостиве.

Вельми престол, преподобне, украсил еси, святителю, великими бо чудесы прелепотствовал еси и житием светлым. Сего ради Превеликий Бог наш вельми тя прослави.

Милости Волителя Господа ведый, богоносе, тепле Его умолил еси на исцеление и спасение многих, теплых вод всечудное сотворити истечение.

Плодовиты безчадныя сотворил еси Божиею благодатию, совершил еси помышления, вложив бо тем, Аверкие, слова семя яве, яко добрый сеятель, пожал еси класы сторицею, блаженне.

Богородичен: Исцелила еси сокрушение, Всенепорочная, и древнее окаянство земнородных, рождши Господа и Царя Христа, понесшаго недуги наша за благоутробие неизглаголанное, Богоневесто.

Песнь 5.
Ирмос: Просвещение во тме лежащих, спасение отчаянных, Христе Спасе мой, к Тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим, иного бо разве Тебе Бога не знаю.

Поставив твоя ноги на камени сердца, богомудре, падшия погибелию и чести камению подающия, блаженне, божественными словесы чествовати научил еси Камень — Иисуса Христа и Бога нашего.

Врача различно недугующих, путевожда всех, прельщенных злосоветием, мироположницу честных дарований, приятелище Божественнаго Духа, священноучителя почтим Аверкия.

Вино повелением твоим в едином сосуде со елеем, виды же другия вложенныя, во время свое несмесно преславно изливаются, преизобилующую благодать твою являюще яве, священне.

Богородичен: Закони в Тебе преславно, Дево, обновляются, раждаеши бо безсеменно Бога Спаса и пребываеши девствующи паки, — странно чудо! Тем Тя, Матерь Еммануилеву, благочестно возвещаем.

Песнь 6.
Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

От востока к западу пришел еси, демонския и лютыя страсти царицу, преподобне, отрешая силою Духа.

Странен мира явился еси, священнейше, странная и страшная совершая чудеса, и ходя в телеси, и отсюду отшед, Аверкие.

Молниезрачен, отче, видимь, демонския победил еси полки, терпети не могущия твоего, Аверкие, прещения, богодухновенне.

Богородичен: Тобою, Всесвятая Богоневесто, умерщвленнии, жизни сподобихомся и, тлению работающии, нетлением яве обогатихомся.

Кондак, глас 8.

Яко священника превеликаго и апостолов совсельника, Церковь почитает тя, вся верных, Аверкие: юже твоими молитвами соблюдай, блаженне, непобедиму и необуреваему от всякия ереси, и нескверну, яко приснопамятный.

Икос:

Мира всего суету помышляя, мира учуженный и, страсти Христовы подражая, плотския страсти умертвил еси и, крест твой взем, последовал еси, блаженне, Творцу твоему, и, пребывая с Ним, ныне молися за чтущия тя истинно, яко приснопамятный.

Песнь 7.
Ирмос: Образу златому на поле Деире служиму, трие Твои отроцы небрегоша безбожнаго веления, посреде же огня ввержени, орошаеми, пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Яко божественный пастырь, яко чудес самотворец, слепым еже зрети молитвою, отче, подал еси, и слышати глухим, очищение же прокаженным, и благотечение хромым, воспевающим: благословен еси, Боже отец наших.

Проповедает твое чудодеяние, мудре, во век теплых вод искипение и столп, у гроба твоего лежащий, егоже от Рима, великаго града, принесе лукавый дух, изгнанный тобою, отче Аверкие.

Людем смиренным вождь был еси, высок в видениих, и действиих же, и силах явився, священнейше, и Высочайшаго Царя угодник, Емуже взываем: благословен еси, Боже отец наших.

Богородичен: Родися из Тебе, Егоже роди Отец прежде денницы, во двою существу и хотению, яко Бог же и Человек, Отроковице, знаемь всем, верою зовущим: Благословенная, Бога плотию рождшая.

Песнь 8.
Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога, пойте дела яко Господа, и превозносите во вся веки.

Преславный пастырь, неистощимый источник исцелений, Церкве столп, верных утверждение, великий светильник, многосветлый священноучитель да почтится Аверкий.

Ты, якоже финикс, псаломски процвел еси во дворех Бога Живаго; умножился еси, яко кедр и яко маслина, мудре, показался еси, мастию дел твоих всех умащая лица верою.

Горы верху действительным жительством явственне, якоже град познался еси стоящь, и погружшийся древле прелестию град твой, преподобне, Града Вышняго являеши наследника.

Богородичен: Се одр Соломонов, егоже обстоят сильнии, Богодухновеннаго Писания ныне прорицания, на немже Христос Бог воплощением Божественным почил есть, Благословенная и Обрадованная.

Песнь 9.
Ирмос: От Бога Бога Слова, неизреченною мудростию пришедшаго обновити Адама, ядию в тление падшаго люте, от Святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради, вернии, единомудренно песньми величаем.

Яко светозарно твое житие, яко красны ноги, яко зело чудно еже к Богу маание же вкупе и ближность, яко величайшая благодать, свыше данная тебе, мудре. Сего ради верою почитаем тя, Аверкие.

Тя, сожительника всех святых мученик и ревнителя божественных ученик, патриархов равночестна, пророков и преподобных, и небесных слуг собеседника верою славим, Аверкие.

Пресвятая твоя память, простирающися в мире, просвещает человек души светом, богатым в благодати, юже совершающе любовию, страстей нас и тмы напастныя молитвами твоими избави, молимся, Аверкие.

Богородичен: Светла Тя светильника пророк провиде, свещу божественную истинно в Себе носящую, Всесвятая Дево, Единаго Пресущнаго Бога, за благоутробие милости из Тебе вочеловечшася.

Светилен.

Потещи тя понуди блазноделатель демон к Риму граду, вшедый в цареву дщерь лукавно, из неяже изгнав пса, обремененна послал еси и столп носяща во Иераполь, Аверкие богогласе.

Богородичен: О, таин Твоих! О, чудес Твоих! Како по рождестве Дева пребыла еси, яко прежде рождества? Како Бога вместила еси, нигдеже вместимаго? Но воистинну несказанна суть Твоя вся, Благословенная Марие.