Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому равноапостольному Кириллу, учителю славянскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

В чаши премудрости Божественная твоя уста приложив, напитася спасительнаго пития, разумом свет являя языком, и секира, посекающая неприязненну всяку лесть.

Просветив тя, яко светило, Светодавец Христос Бог наш всему мирови яви тя учителя и посла учити темныя книгами законоучными языки западныя.

Святым Духом от пучины извлече Божиим словом всему миру учителя благоверия, мудре, драгий бисер, Божия закона книгами, блаженне, языки освяти.

Богородичен: Красный ум преиме небесным силам, Божий бо Твой бысть храм душевный, егда во чреве понесла еси Бога нашего Дева, горо пресвятая.

Песнь 3.

Ирмос:

С высоты снизшел еси волею на землю, превыше всякаго начала, и смиренное вознесл еси из ада преисподняго естество человеческое: несть бо свят паче Тебе, Человеколюбче.

Словом, и сердцем, и языком, Христа, Сына Божия, проповеда, Премудрость же и Силу и Слово воплощшееся, блаженне, струями приточными посрамив триязычники.

Цевница приточна свята во истинну явися, блаженне Кирилле, глас нам спасения святым звуком духовным бряцая прекрасно, лесть прогнал еси.

О, уме огненный, о доброгласна трубо, о славию песнивый, о ластовице златоглаголивая, о языче слаждший меда в притчах, Кирилле премудре, всех нас помяни.

Богородичен: Советом Отчим Безначальный Сын яко Слово в ложесна Твоя осенением Святаго Духа, Богородице, вселися и плотию родися из Тебе, спасая души наша.

Седален, глас 8.

Яко заря, просветив всю землю, еретики гониши, взыская на востоце, и западе, и севере, и юзе: триязычники исправляеши, проповедая странам, языки своими им глаголя и книги предая. Рима же дошед, ту тело свое положи, блаженне, в руце Господни душу свою предав: благоверия учителю, моли Христа Бога грехов оставление подати чтущим любовию святую твою память.

Песнь 4.

Ирмос:

Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный, Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Другий Авраам преселением, блаженне, был еси от отечества, желанием премудрости большия, яко златыми монисты украсился еси, лучами пресветлыми зело облистаяся.

Копием словес твоих яко Замврия пронзил еси, мадианстей ереси приложившася горько, телеснаго образа отметающихся явившагося во плоти Иисуса.

Равносущную проповедал еси Святаго Духа силу Отцу и Сыну Трисолнечнаго Света, Имже Божии бываем по поданию сынове Свету и истии наследницы.

Богородичен: Избавльшеся перваго осуждения Адамова Тобою, Девице, обретохом радость неизглаголанную, благословение бо всем родила еси, Сына Божия в наш образ.

Песнь 5.

Ирмос:

Ныне востану, — пророчески рече Бог, — ныне прославлюся, ныне вознесуся, падшаго прием от Девы и к свету умному возносяй Моего Божества.

Мастию своею украсившуся тебе, блаженне, добре, благодать излияся во устнах твоих, духовномудре, и нечествующих глубину изсуши наводнену словесы твоими.

Стояше крепко, пособствуя по вере, мудре, льсти претыкания посекая словом твоим, равняя верным Божественную стезю, наставляя во град Христов послушливыя.

Преплывающе дивно бездну твоим словом и притчами, Кирилле блаженне, от зимы мразныя благою верою в тишину вышних обителей вшел еси.

Богородичен: Спасая человеки, Отцеви равен Сын Человек бывает: из Тебе, Пречистая, плоть приемь и земная Богови сотворив и небесному Царствию человеки соделал есть.

Песнь 6.

Ирмос:

Приидох во глубины морския, и потопила мя есть буря многих грехов, но яко Бог из глубины возведи живот мой, Многомилостиве.

Сонм мертвится, приложившся агаряном, яко змии, живущим, в притчах твоих Трисолнечнаго и Единаго Божества силою убо изнемогая.

Яко избранна стрела явися еретиком врагом, ятая в теле святем, якоже пророчески пишется, хранящаяся Божеством и состреляющая враги.

Возлюбив измлада премудрость, сестру себе приял ю еси и, умудрився Богом, блаженне, явился еси философ.

Богородичен: Иезекииль Тя врата виде, имиже пройде един Бог Вышний, ложесна святая Твоя прошед плотию, Пречистая, и не отверста оставил есть их.

Кондак, глас 2.

Твердым и богодохновенным учением просвещая мир пресветлыми зарями, обтече, яко молния вселенную, Кирилле блаженне, разсевая пресветлое Божие слово, на западе, и севере, и юзе, мир просвещая чудесы.

Икос:

Пресветлое житие возлюбив, мудре, зарями Трисолнечнаго Божества освещен, проиде, яко молния, вселенную, северную и южную просветив страну, западным же свет незаходим возсия. Темже и мне, мрак греховный прогнав, блаженне, свыше испроси послати благодать духовную: имаши бо дерзновение к Богу непрестанно молитися за вся.

Песнь 7.

Ирмос:

Не послужиша твари богомудрии, паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Словесными пищальми, блаженне, призывая овцы в ограды святыя, мудрыми притчами, красотою и сластию словес твоих.

Не устрашися, учителю, воински един внити в полк жидовский, всех же народ их столп мудростию разверзе, яко и Он ханаанский пророческими притчами.

Тебе дарова источника знаменана всем правей вере, блаженне, воды сладоточныя напаяюща всегда сыны благоверия и исполняюща, яко реку, течением Церковь Господню.

Богородичен: Небес ширшую содея Бог, Браконеискусная, в ложесна Твоя вселився, Пречистая, темже молю Ти ся стужающа мя прегрешения избави широтою покаяния моего.

Песнь 8.

Ирмос:

Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

К Свету преложився, свет явися внятию еже от Бога, о философе, ин бо обретеся Павел добродетельми, претек всю землю в языцех, солнца светлее сияя, словом учения твоего вопия: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Якоже преторжеся сонм еврейский остротою словес твоих, блаженне, в градех Северских в козарех приложися к тебе. Ты бо множество посече, учителю святый, яко Голиафа Давид, в поганех.

Велика тя оплота и твердь земля Паннонская имущи, блаженне, заблуждения еретическая рушит книгами и триязычников, крепко научена тобою, темже тя, учителя мудраго, поминающе присно, Христа прославляем.

Богородичен: Книгами учений святых пророк, Дево, Богородицу Тя верою проповедаем, Ты бо роди Отроча, Ветхаго деньми, яко нова Человека, темже Тя, Пресвятая, поем и превозносим.

Песнь 9.

Ирмос:

Ева убо недугом преслушания клятву вселила есть, Ты же, Дево Богородице, прозябением чревоношения мирови благословение процвела еси. Тем Тя вси величаем.

Яко светило, тя честно Христос возложи, блещущася в концах, мудре, в венци церковнем, Егоже ради до смерти подвизася, умножая верных воспитание разумом и говением.

Павлу Божественному ученик был еси, егоже детели последуя, пройде до край западных, слово разсевая в языцех (в Каоне), и в Риме дух свой в руце Богу своему предаде.

Яко солнце на земли возсия, учителю, всюду притчами, лучами богогласия, просвещая, поющия тя верою и о раце стоящих твоего тела, помяни, блаженне, своя ученики.

Богородичен: Лучами Твоего света, Пречистая, душу мою ныне просвети лежащу в рове гибельнем, воздвигни, враги сокрушающи, оскорбляюще присно души моей и на грехи мя побуждающа.

Светилен:

Яко светильника тя Христос мирови показа и учителя вселенней, преблаженне Кирилле, солунская отрасле, тем и нам, поминающим честную твою память, от Него просим милость.