Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому священномученику Елевферию Иллирийскому, Римскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Песнь победную поим вси Богу, сотворшему дивная чудеса мышцею высокою и спасшему Израиля, яко прославися.

Страстей омрачением порабощеннаго, светлыми молитвами твоими, мучениче Елевферие, ныне свободи, да яко раба тя Христова Божественными воспою песньми.

Страдания возсиял еси чистейшими зарями, священнейше, обагрил еси кровию священную твою одежду и был еси световиден духом.

Богу прилепляяся чистейшим умом от юности, плотскаго мудрования душу удалил еси и чудес обильною благодатию обогатился еси.

Богородичен: Яко престол огнезрачен, носиши Зиждителя, яко одушевлен чертог и красна палата, Царя вмещаеши, бывшаго, еже есмы, кроме преложения и смешения.

Песнь 3.

Ирмос:

Да утвердится сердце мое в воли Твоей, Христе Боже, Иже над водами небо утверждей второе и основавый на водах землю, Всесильне.

За Христа страдати изволивый, язвы терпиши телесныя, услаждаяся, мудре, болезньми и скорбьми; сего ради неболезненну жизнь ныне восприял еси.

Теплым желанием сотворшаго, страдальче богомудре, держимь, разжженней тебе самаго повергаеши хитрости, орошаемь Духа огнем, Елевферие.

Во священницех священнейший и в мученицех мученик твердейший явлься, венец сугуб приял еси, блаженне, лице Божие выну видя.

Богородичен: Жезл крепости прозябла еси — Христа, Имже утверждаемся: Тя бо воображаше Ааронов жезл, иногда прозябший, неделанная земле, Чистая Голубице Приснодево.

Седален, глас 1.

Свободен ум от страстей стяжав, был еси Божий искреннейший раб и от лести свободил еси добре послушавшия тебе: пострадав же яко иерей и мученик, Елевферие, сугуб приял еси венец: моли спастися нам.

Богородичен: В напасти многоплетенныя впад от враг видимых и невидимых, бурею одержимь безчисленных согрешений моих, и яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая, ко пристанищу притекаю Твоея благости. Темже, Пречистая, из Тебе Воплощенному безсеменно молися прилежно о всех рабех Твоих, непрестанно молящих Ти ся, Богородице Пречистая, молящи Его присно согрешений оставление даровати воспевающим достойно славу Твою.

Крестобогородичен: Дева и Мати Избавителя, Кресту предстояще, болезненно со слезами рыдающи, матерски вопияше: что странное сие и преславное, Сыне? Источаяй всем человеком безстрастие, посреде осужденною на Кресте распятся, в ребра прободаемь и желчию напояемь от рук, яже создал еси. Но востани и даруй прегрешений оставление верою поющим Божественная Твоя страдания.

Песнь 4.

Ирмос:

Духом провидя, пророче Аввакуме, Словесе воплощение, проповедал еси, вопия: внегда приближитися летом — познаешися, внегда приити времени — покажешися. Слава силе Твоей, Господи.

Ни зияния львов, ни врения огня, ни лютых прещения крепости твоего, священнотаинниче, разслабиша терпения, но, яко адамант, муками услаждался еси, ревностию Божественною распаляемь.

Вод животочных уста твоя исполнена, реки источиша Божественных учений, священномучениче, потопляющия беззаконнующих ругания и напаяющия сердца познавших Христа Бога.

Вельми тя прославляя твой Содетель, за Негоже усердствовал еси страдати, страстотерпче, голубя тебе посылает, приношающа пищу ангельскую, равноангельну бывшу страданий светлейшими сияньми.

Богородичен: Ужасошася зряще ангельская воинства, како Невидимый зраком сущим по нам из Тебе виден бысть, Дево Богородительнице: Егоже моли спасения сподобити вся, верно Тя славящия.

Песнь 5.

Ирмос:

Твой мир даждь нам, Сыне Божий, иного бо, разве Тебе, Бога не знаем, имя Твое именуем, яко Бог живых и мертвых еси.

Лестными ухищряяй украсти тя словесы, мучениче, враг вселукавый смех зрится, мудростию твоею мудрец злобы прехищряемь.

На колеснице взимаемь Божественных добродетелей, славне, высоту достигл еси мучения и низложил еси лукавых бесов превознесенную гордыню.

Видети красоту желая Иисусову, преподобне, тебе самаго украсил еси мучения красотою и к Нему пришел еси, венчався светлым венцем.

Богородичен: Удивляет всяк ум чудо Твое, Чистая: раждаеши бо Бога плотию и Питателя питаеши млеком, искушения мужеска не познавши, Сам яко весть Един.

Песнь 6.

Ирмос:

Пророка Иону подражая, вопию: живот мой, Блаже, свободи из тли и спаси мя, Спасе мира, зовуща: слава Тебе.

Нарочитый овен паств Христовых, пастырь словеснейший, подвигов стезя прославляется, Бога прославив своими удесы.

Вжилився к Богу воззрении, мудре, обезжилил еси врага многокозненнаго твердо, приснопамятне, мучеников славо, священства правило.

К ранам терпя, ко огню самоидя, успил еси зверей свирепых стремления, неусыпну к Зиждителю имея любовь.

Богородичен: Священия сень явльшися, Марие, оскверненную сластьми окаянную мою душу освяти и Божественныя славы причастницу сотвори.

Кондак, глас 2.

Яко удобрение священников, преподобне, и предувещание страстотерпцев вси восхваляем и просим тя, священномучениче Елевферие: любовию память твою празднующия бед многообразных свободи, моля непрестанно о всех нас.

Икос:

Презри, Благоутробне Жизнодавче, яко Человеколюбец Един и щедрый Бог, души моея омрачение и всемощною десницею Твоею, Слове, страстей свободи стужения, яко да Твоего иерарха воспою Елевферия, той бо истинно из утробы познася Тебе, и освятися, и возложен бысть, яко Самуил, от матере священныя Тебе, Зиждителю, моля непрестанно о всех нас.

Песнь 7.

Ирмос:

Сущим в пещи отроком Твоим, Спасе, не прикоснуся, ниже стужи огнь. Тогда трие яко единеми усты пояху и благословляху, глаголюще: благословен Бог отец наших.

Да величается, — взывал еси, мудре, раздробляемь, — ныне во плоти моей Христос, не ужасаюся распалений конобов, не боюся смерти, ни зверей стремлений сущия ради жизни.

Единаго Бога доброты иский, едину Того славу получити желаю, да раздробляется и опаляется все тело мое, — взывал еси, славне, — свобождения ищу, порабощающаго Христу.

Смотряя будущую жизнь, блаженне, миру умертвился еси истинно, и, яко злато, язвенными искушении разжегся, просиял еси, и положился еси в сокровищах небесных обителей.

Богородичен: Чистейшу Тя Едину обрет, Всенепорочная, Слово Чистейшее Божие, из чрева Твоего родився, верныя очищает осквернения, Богоневесто, прибывшая нам от неудержания страстей.

Песнь 8.

Ирмос:

Егоже ужасаются ангели и вся воинства, яко Творца и Господа, пойте, священницы, прославите, отроцы, благословите, людие, и превозносите во вся веки.

Процвет, прозябл еси сад красен мучений светлостьми, мучеников доброто, и ныне рая цвети явистеся, Божественно благовоние испущающе Божественне.

Кропленьми кровей твоих, рожденнаго из нея, кровь свою мати приобщает: твоему бо телеси объемшися, мудре, мечем скончавается и живет во веки.

Исцелений воды, чудес реки изливает требующим рака твоя, мудре, отмывающе скверны душетленных страстей, мучениче иерарше, во вся веки.

Богородичен: Яко дождь, во утробу Твою сниде Христос и всю напои тварь воистинну, изсушив, Дево, мутныя реки идолонеистовства, Един Благодетель.

Песнь 9.

Ирмос:

Живоприемный источник приснотекущий, светоносный светильник благодати, храм одушевленный, сень пречистую, небесе и земли пространнейшую, Богородицу, вернии, величаем.

Уста Божия быв, от уст чуждаго люди суемудренныя восхитив, показал еси наследники благодати и, пострадав крепко, со иереи и страдальцы живеши, Елевферие.

Чистая мироположница Духа, добродетелей красное жилище, агнец незлобивый, светильник незаходимый, иерархов степень и мучеников, да восхвалится верно Елевферий.

Во свете живеши истинно невечернем, свет быв солнца светлейший. Тем память твою светоносную днесь совершающия страстей мглы избави к Богу твоими молитвами, Елевферие.

Богородичен: Пощади нас, поющих Твое, Господи, еже из Девы, неизреченное Рождество, от напастей избавляя, и страстей, и скорбей мольбами Ея Твоя рабы, яко Благодетель и Един Человеколюбец.