Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому священномученику Евтихию, ученику святого апостола Иоанна Богослова (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.

Апостолом и мучеником сожитель являемый и божественныя зари всегда исполняемь, честный твой днесь праздник творящия света причастники покажи, мучениче Евтихе достославне.

Возлюбленнаго ученика, блаженне, ученик быв благочестно и того нравы вельми подражая, Господа возлюбил еси, Того Божественныя законы исполнив, и страстем Сего, Евтихе, уподобился еси.

Закону Божественному благочестно повинуяся, плоть умертвил еси постными болезньми, мира удаляяся, и в горах, славне, пребывая, мучениче, и душу очищая, и боговиден познаваемь.

Богородичен: На Тя, Дево, надежду положих спасения моего: греховныя скверны всего мя омый и чиста соделай, Сыну Твоему изрядно благоугождающа и творяща Сего всесвятую волю.

Песнь 3.

Ирмос:

Утверждей в начале небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят паче Тебе, Едине Человеколюбче.

Облистающа светом проповедания премудраго, якоже солнца, обрет Павла ходити с ним, яко звезда велия, просвещая сердца, блаженне богомудре, Духом.

Богословов основание, учеников верх, Иоанн, присный друг Спасов, от земли божественно преложся, тебе Божие стадо, блаженне, пасти предаде.

Прекрасен, и светозарен, и исполнен Духа Божественнаго, судящему неправедно предстал еси, обличая того злочестие, пребогате, и Христово Божественное исповеда вочеловечение.

Богородичен: Радуйся, Яже едина радость несказанно рождши; радуйся, колеснице и облаче Слова; радуйся, Мати Божия, Дево Неискусобрачная; радуйся, преподобных славо; радуйся, мучеников венчание.

Седален, глас 3.

Сияние облистав богоразумия, тму разорил еси многобожия, мученически скончав течение твое, и исцелений источаеши дарования, приходящих очищаеши недуги, мучениче славне, Христа Бога моли даровати душам нашим велию милость.

Богородичен: Божественная скиния была еси Слова, едина Пречистая Мати Дево, чистотою ангелы превозшедшая, паче всех мене, персть бывша, осквернена плотскими прегрешеньми, очисти молитв Твоих божественными водами, подающи, Чистая, велию милость.

Крестобогородичен: Нескверная Агница Слова, нетленная Девомати, на Кресте зрящи повешена из Нея без болезни прозябшаго, матерски подобно рыдающи, вопияше: увы Мне, Чадо Мое! Како страждеши волею, хотя избавити от страстей безчестия человека?

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Всем умом отшед ко Господу, не чувствоваше, всюду биемь и растерзаемь люте, и, якоже благовонное кадило, достославне, благовония предстоящия исполнил еси божественнаго, действом, богомудре, Духа.

Богом, мучениче богомудре, соблюдаемь, в темнице же связан седя, хлеб небесный видимо, радуяся, приял еси, Богу тя укрепляющу, единому Подвигоположнику, Евтихе богоносе, Егоже страсти Божественней поревновал еси.

Твоя честная уста отверзл Духом, пред судищем, премудре, стоя мучителей, истинную веру Троическую уяснил еси яве, идольскую же прелесть обличил еси, блаженне, и мучителей безбожных мудрования.

По многих иных ранах телесных, Божественною любовию, блаженне, распаляемь, запаленный пламень огня, радуяся, прошел еси, прещением мучителя никакоже опалився, ибо Божественная тя роса, Евтихе, с небесе орошаше.

Богородичен: В женах едина Дева пребыла еси и прежде рождества и по рождестве: Бог бо бе обновляя естества паче слова, из Тебе неизреченно воплощаемь, Иже горе прежде век и на земли в последняя лета рождся, Пренепорочная.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Словом Божественным обогащся, всем требующим, мучениче, подал еси и Христово стадо, священник быв, упасл еси, утешая, наказуя и наставляя ко спасению, Евтихе, страстоносче многострадальне.

Душепагубную прелесть силою Божественнаго Духа оттряс, ко Христу приступил еси и множества Сему, мучениче, привел еси спасаемых верою, твоими честными боговещании, Евтихе, страдальцев удобрение.

Яко красны ноги твоя, преблаженне, стезею ходившия свидений божественных, и в сих добре ступавшия, и к широте велицей небеснаго Царства достигшия, мучениче славне.

Богородичен: Дево Мати Отроковице, Непостижимаго плотию рождши, ангелов славо и демонов язва, Богоневесто, мое сердце, уязвенное грехми, исцеления божественнаго сподоби.

Песнь 6.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Во Ефесе приемь еже за Христа кончину, от Ефеса, мудре, узник устремился еси и во отечествии твоем честнем, страданьми украшаемь, почил еси.

Храм сый Божий красен и пречист, храмы идольския скверныя низложил еси благодатию и к небесному храму вознеслся еси, Евтихе, Богу предстати.

Укрепи тя, путем шествующа, божественный ангел, предглаголя тебе яве хотящая быти, Евтихе, пребогате, равноангельну сущу и плоти вне духом.

Богородичен: Ума моего извращения и души двизания страстная и лютая, Дево, исправи и цела мя соблюди от всегда немилостивно находящих ми.

Кондак, глас 3.

Апостолов сопрестольник и святителей красота быв, Евтихе, мученически прославился еси, просиял еси, яко солнце, всех просвещая, и разорил еси безбожия нощь глубокую; сего ради тя почитаем, яко божественнаго воистинну священнотаинника Христова.

Икос:

Яко Божий священник, яко служитель небесный, яко пастырей пастырь, яко страдалец непобедимь, с вышними ныне лики водворяяся, священнотаинниче, свет ми низпосли и слово ми вдохни восхвалити божественныя страсти твоя, и гонения, и борения изрядная и мужественная, сломления костей, удов ссечения, ихже ради был еси, блаженне, причтен ангелом, яко божественный воистинну священнотаинник Христов.

Песнь 7.

Ирмос:

Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице ликующе, пояху: благословен еси Боже, отец наших.

Божиим мановением огнь угасе, на пагубу тебе разжженный, богомудре: с небесе бо гром слышашеся и снежныя капли пущахуся, неведущия Христа покрывающе.

Крепко стружемь, благовония миро, мучениче, испустил еси, во благовоние страстей излиявшагося. Ибо притек к Слову и Содетелю, к Немуже взывал еси: благословен еси, Боже отец наших.

Житие твое непорочно, мучение, мудре, пречудно и спасительно всем, приступающим мощей твоих ко святей раце, исцеления точащи и сквернения страстей многих изымающи.

Богородичен: Разумевше издалеча честнии пророцы таинства Твоего неизреченную глубину, многообразно всем уясниша Твое рождество, Дево, взывающе: благословен еси, Боже отец наших.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Руце простер, славне, ко Христу Богу нашему, посреде судища боряся со львы, невредимь был еси, якоже пророк прежде Даниил, ангела, присно соблюдающа тя, имея и поя непрестанно: священницы, благословите, людие, превозносите во вся веки.

Скотски виде тя, беззаконными осуждена, зверь, твоей уготовленный погибели, ясно провеща всесильным мановением и величия Спаса Христа проповеда, удивляя вопиющия: священницы, благословите, людие, превозносите во вся веки.

Силою Божиею и благодатию подвиг великий мучения прошед, венцы улучил еси победы, радуяся, и ликом причелся еси всех апостол и мученик, с нимиже вопиеши непрестанно: священницы, благословите, людие, превозносите во вся веки.

Богородичен: Умерщвленную угрызением душу мою змииным, едина явленно живот рождшая, Всенепорочная, оживи и творити сподоби нас ради из Тебе, Дево, Рождшагося хотение, вопиющу: священницы, благословите, людие, превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя, Богородицу, ангелов и человек чиноначалия величают.

Исцеления источаеши различна и недуги утишаеши тяжкия, от Христа благодать приим воистинну, добре подвигся и победив враги, богомудре страстотерпче, ангелов согражданине и мучеников верх.

Красен в подвизех явлься, в красныя чертоги вселился еси, усечен быв мечем во святую твою главу, юже Иисус венча победы венцем благолепным, светильниче Церкве, утверждение и похвала благочестно блажащих тя.

Сокрушил еси державу лукаваго, Евтихе страстотерпче прехвальне, и на него победу поставль юношески, и победитель преизряден ныне еси на небесех, престолу Троическому со дерзновением многим светло предстоя.

Память твоя божественная и светозарная паче солнца всем просия, светлыми сиянии просвещающи верно и благочестно всегда сие празднующих, Евтихе, в нейже тя молим, яко имея дерзновение, спасение нам испроси.

Богородичен: Глас Ти провозглашаем Гавриилов: радуйся, земле избранная; радуйся, трапезо златовидная; радуйся, человеков прибежище; радуйся, мучеников похвало; радуйся, ангелов радование, Святая Богородице, державо верою чистою блажащих Тя.

Светилен.

И престолов яко преемник, и нравов яко причастник священных апостолов ты быв, богомудре, верою святое твое страдание празднующия с небесе назирай, яко ученик Слова, Евтихе святителю.

Богородичен: Призри, Чистая, на достояние Твое и непобедимым Твоим сие соблюди предстательством: царствия управи скиптры и утверди, языки укроти и излей мир в концы мира.