Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому священномученику Павлу I Константинопольскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Веры утверждение, Церкве учителя, и столпа непоколебима исповедания, тя, и многосветлаго светильника благодати, и уста огнедохновенна, Павле, проповедуем.

Павел величайший, солнце вселенныя, треблаженне, предлагает тя Павла втораго, яко огнь, попаляюща крепко ереси, и секиру, секуща безбожие.

Законно подвизался еси, предбедствуя, богоглаголиве, Божественному проповеданию, яко иерарх, верен, и удавил еси жилами твоих догматов, яко зверя, Ария суемудреннаго.

Богородичен: Марию Пречистую, приидите, воспоим вси, едину, украсившую человечество и рождшую Бога воплощеннаго, Деву же пребывшу невреждену.

Песнь 3.

Ирмос:

Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик Себе совокупльшия, духовно утверди, в божественней Твоей славе, венцев славы сподоби.

Сыноположився благодатию Божественною, естеством Сына Единороднаго в тварь не сведе, Отцу Собезначальна, Павле, Павла догматом богоноснаго последуя.

Усты, и сердцем, и языком мудрость и силу Божию, Слово Ипостасное, ты, Христа, проповедал еси, Павле богомудре, преподобне, злочестиваго обличив Ария.

Пресущественныя власти Духа Святаго Божия, Имже боготворимся судом праведным, всемудре, естеством Бога проповедал еси, и вседетельна, и всесильна.

Богородичен: Безначальна Родителя Слово, вышше всякаго начала, начало ныне, воплощаемо из Тебе, Чистая, прият, и под летом бысть, лет всех превышши.

Седален, глас 3:

Догму божественную придержав, глагол безбожный извергл еси, Павле богомудре, посрамив Ария: Отцу бо Сына единосущна проповедал еси, верныя утвердив. Отче преподобне, Христа Бога моли дароватися нам велией милости.

Слава: Яко сосуда сый избраннаго тезоименит, отче, и подражатель, беды претерпел еси за веру и гонения и, яко той, в Рим прииде, преподобне, всюду проповедуя Троицы равночестное; тем и течение во Армении скончав, достойно приял еси от Господа венец, посрамив Македония и безбожнаго Ария. Тем моли Христа Бога грехов оставление даровати празднующим любовию святую память твою.

Богородичен: Яко деву и едину в женах, Тя, без семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем, роди человечестии: огнь бо вселися в Тя Божества, и яко Младенца доиши Зиждителя и Господа. Тем, ангельский и человеческий род, достойно славим пресвятое Рождество Твое и согласно вопием Ти: моли Христа Бога согрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему.

Крестобогородичен: Агнца, и Пастыря, и Избавителя Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и, горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемляй Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление верою поющим Божественныя Страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Неизследный Божий совет, еже от Девы воплощения Тебе, Вышняго, пророк Аввакум усмотряя, зовяше: слава силе Твоей, Господи.

Честь многоценную твоему верху исповедания венец, яко победоносцу, живоносною десницею Зиждитель возложи, Павле богоявленне, блаженне.

Якоже предподвизався благочестивых ради, всемудре, догматов, приял еси воздаяния, ныне древа жизни получив, блаженне, Павле богоявленне, чудне.

На небесней земли ликоходити, идеже ноги кротких ликовствуют, сподобился еси, яко светел подвижник и истины, всечестне Павле, быв поборник.

Богородичен: Единосуществом Отчим, Спасе, яко Сын видимь, из Девы единосущен нам воплотився, был еси, спасти восхотев человечество.

Песнь 5.

Ирмос:

Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога, и родила еси Безлетнаго Сына, всем, воспевающим Тя, мир подавающая.

Пажить ереси и гнилость уставил еси, приложив изящнейшее, богомудре, врачевание, отче, исповедание твое, и твоих догматов светлое, ума же чистейшее, и ревность Божественную.

Богатно излияся Святаго Духа благодать твоим устнам, всеблаженне, поборника истинно Православия крепка обретши тя, преизящна, верных: тем просветил еси божественныя соборы.

Ариево безбожное и Македониево вредословие, Павле, богодухновенных твоих догматов и учений испращевал еси плетения, яко Давид иноплеменника, прежде сия удавив, и твердо низвергл еси.

Богородичен: Сый Превечный ныне под леты бысть, плоть прием, Дево, одушевлену и умну, Слово Безначальное из Тебе, Неискусобрачная, Чистая, всем, поющим Тя, мир даруя.

Песнь 6.

Ирмос:

Приидох во глубины морския, и потопила мя есть буря многих грехов, но яко Бог из глубины возведи живот мой, Многомилостиве.

Глаголавый на высоту вредословие и Сына и Слова Божия Арий в тварь низведый, от тебе окаянный, богомудре, осудися.

Безумный, и несмысленный, и безбожный отверг, отче, Македоний Божественнаго Духа, твоим крепким противлением, богоявленне, низвержеся.

Умерщвляется плежущий змий живительными твоими словесы, приложивый ересей полк, святителю Божий всеблаженне, богоглагольниче священнейше.

Богородичен: Поем, Дево Богомати, паче естества Рождество и Твою нескверную чистоту, ибо в Тебе дивно стечеся девство и рождество нетленно.

Кондак, глас 2.

Облиставый на земли, яко звезда небосветлая, Кафолическую просвещаеши Церковь ныне, о нейже и страдальчествовал еси, душу твою, Павле, предложив, и, якоже Захариина и Авелева, ясно вопиет твоя кровь ко Господу.

Икос:

Свыше имел еси, Павле, звание, рождество же доле от земли, яко сад красен исполнь сущи. Яко от рая бо, процвел еси постом, все благовонствуя от вони многих твоих труда подвигов, потов, заточения, глада, жажды и всякия тесноты, в нихже прошел еси благоискусно, и венцем победы украшаемь, вопиет бо твоя кровь ко Господу.

Песнь 7.

Ирмос:

Не послужиша твари богомудрии, паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Прешел еси, богомудре, к небесным, Павле, скиниям и, приближився Богу, причастием обожаемь, божествен был еси, поя, преподобне: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Воумляеми твоими словесы, учимся, Павле всехвальне, яко в солнцех трех, нераздельное, несекомо почитати Божество, Емуже и поем: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Яко всесвященное божественное и богоугодное исповедание твое: яко злато бо очистився, Богу принеслся еси жертва благоприятна, веселяся, преподобне, подражанием страстей Спаса нашего.

Богородичен: Всем Ходатаица человеком едина явилася еси божественнаго избавления, Избавителя всех рождши, Всенепорочная. Емуже вси поем: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос:

Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Текут источницы твоих догматов и всю Церковь напаяют; кровию же честною твоею, отче, вся освятил еси, православною верою тебе последовавшия, — Господа пойте, — вопиющия, — и превозносите Его во вся веки.

Пристанищу тихому ныне пристал еси, житейская треволнения отринув, имел бо еси направляюща все шествие твое кормителя Господа, Павле всехвальне, манием вся творящаго, Егоже превозносим во вся веки.

Свет трисиянен Пребожественныя Троицы, в тя вселився, свет тя вторый показа, просвещающа собор православных, еретический же полк, отче, омрачающа и, — Господа пойте, — вопиюща, — и превозносите Его во вся веки.

Богородичен: Глаголом пророческим последующе, Дево, Тя Богородицу возвещаем: родила бо еси Отроча, всех древнейша, Еммануил нарицаема, Емуже ныне зовем: Господа пойте дела и превозносите Его во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Всего мене самаго приношу, богоглаголиве, божественному покрову твоему, яко священномученик власть решити прегрешения от Христа прием, моих согрешений пленицы растерзав, спаси мя молитвами твоими и Божественным светом просвети.

Нов явился еси, ревностию разжигаемь, Павле преизящне, иже в раи ныне неизреченная словеса, отче, услышал еси, яко общник бо нравов, наречения бо сопричастился еси и венец прием Царствия Христова благолепнейший.

Яко некий храбр явился еси оглагольник всякия ереси, православия же, священномучениче, божественный поборник, лучами благодати просвещен яве и светом, Павле всеславне, Несозданныя Троицы облистаемь.

Богородичен: Плотию из Тебе Слово, Всенепорочная, одеявся, воплотився же, поживе в мире, яко благоутробен, пребыв не хуждше, яко прежде безтелесен, и древле вся мучащаго Божественною силою низложи.

Светилен.

Ревностию распаляемь, от теплаго сердца духовный поборник благодати явился еси, соборище еретическое мечем разсекл словес твоих, святителю, течение же совершив, равностоятель был еси мученическому множеству.

Богородичен: Неизреченнаго чревоношения была еси, пренепорочная невеста и, яко сущи честнейший храм, Богородице: Свет бо Превечный в Тя вселися, и родила еси Бога Слова. Поюще, Твое Рождество величаем достойно, Всенепорочная Отроковице.