Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому священномученику Власию Севастийскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразными Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.

Похвалу согласну днесь Христу приносим, славную Власия мудраго творяще память, Моисейски, празднолюбцы, поюще песнь Богу нашему, яко прославися.

Дольних презиратель Власий и Христов рачитель, яко святитель, и мученик, и пастырь, еже делом показание, и, предложь божественную трапезу, на снедение созывает нас.

Житие добродетельми очистил еси и сосуд явился еси, потребен божественнаго мира на восприятие честнаго служения, мудре, одежду же кровьми мучения испестрил еси.

Богородичен: Воста от отча падения, Богородительнице Чистая, и от клятвы избавися яве праматерния, Пресвятая, Твоим Рождеством род весь человеческий.

Песнь 3.

Ирмос:

Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: Ты моя крепость, Господи, и прибежище, и утверждение.

Яко ведом Богу, священствовати Христу помазался и научился Духом, сам ся кровию освятил еси.

Ученьми воистинну сбытием мудрых дел твоих Церкви был еси мученик и учитель, Власие.

Образ благочестия Церкве Христовы был еси, священную одежду твою кровьми уяснил еси страданий твоих.

Богородичен: Рождши на земли пребогатаго Бога, Чистая, человеческое падение на небеса возвела еси.

Кондак, глас 2.

Божественное прозябение, цвет неувядаемый, лозы Христовы розго многострадальная, богоносе Власие, верою чтущия память твою веселия твоего исполни, моляся непрестанно о всех нас.

Седален, глас 8.

Благочестия сый прозябение честно, нечестия явился еси потребитель, Власие прехвальне, силою духовною: на судищи бо идольскую лесть обличил еси и благодерзновенно пети Троицу проповедал еси, темже и беззаконным предався, страстотерпче, зверя уморил еси, злоначальнаго змия. Сего ради вопием ти: моли Христа Бога, согрешений оставление даровати чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: Солнца облаче разумнаго, Божественнаго Света светильниче златокованный, Нескверная, Неблазная, Всенепорочная Владычице, омраченную душу мою ослеплением страстей, безстрастия зарею просвети, молюся, и оскверненное ми сердце омый потоки умиления, покаяния же слезами, и от тимения мя очисти дел моих, да любовию зову Ти: Богородице Приснодево, моли Христа Бога прегрешений оставление подати ми, Тебе бо имею надежду, раб Твой.

Крестобогородичен: Агнца, и Пастыря и Избавителя, Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемля Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление верою поющим Божественныя Страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, Солнце праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей, Господи.

Утверждаемь жезлом истинным, Моисейски низложил еси прелести змия, Власие, угодниче Христов, обличив мучителя и наставль новыя люди.

Словесным тя и безсловесным благодетеля, еже к Богу присвоение показа, блаженне, исправлений твоих, темже убо приял еси исцелений дарования.

Во удоле, идеже положися болезнь, сущим о Христе твоим овцам праведно, все, отче, удавил еси словом благодати беззакония терние.

Богородичен: Яко рай, посреде Церкве насажден, явися рождши Древо Жизни, Препетая, от Негоже убо вкусивше, познахом Христа Бога нашего.

Песнь 5.

Ирмос:

Ты, Господи, мой Свет, в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения верою воспевающия Тя.

На пажити Божественней простер пределы стада твоего, святителю, богомудренно лесть отгнал еси от всея земли.

Ученьми, мудре святителю, стадо твое утвердил еси в вере, се бо и жены лесть попраша.

Любовию Христовою утверждаемы, жены к подобию приходят подвиг твоих, отче, закалаемы усердно Христови.

Богородичен: Умертвися воистинну Рождеством Твоим, Владычице, наитие смертное, светом бо тма разоряема видится.

Песнь 6.

Ирмос:

Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею кровию.

Красотою различных ран телесных тайныя одежды твоея украсил еси лепоту и обоюду, иерарше, венчался еси благодатию.

Верою Христовою яко стекошася, жены страждущия с тобою, отче, усердно умерша, Власие. Любовию творящих память твою сохрани.

Ревностию Христовою разжегшеся мученицы, ласкательныя лести прелесть отвергше, мукам томления запалиша кровию.

Богородичен: Крепость моя воистинну Ты и пение еси, Богородительнице, на Тя бо надежду мою возложих и возвысих Тобою на враги моя рог мой.

Кондак, глас 8.

Священия помазанием и мучения кровию украсился еси, славне Власие, и сияеши всюду, в вышних ликуя и нас назирая, в храм твой пришедшия и в нем тебе непрестанно зовущия: всех нас соблюди.

Икос:

Со тщанием, братие, соберитеся и храм мученика достигните, яко да сего воспоем днесь, яко да благодатию его насладимся, души бо спасает и телеса от страстей многоразличных, яко мученик, яко преподобен, яко верен святитель и поборник, вопиющим ему от души чисты: всех нас соблюди.

Песнь 7.

Ирмос:

В пещи авраамстии отроцы персидстей, любовию благочестия паче, нежели пламенем, опаляеми, взываху: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Давидски тебе взываем, о отче Власие, любовию: Господу явился еси ты подобник, и стопы твоя не познашася, ибо стези твоя о Господе явишася на водах.

Спасовою наслаждшеся, мученицы, благодатию, воистинну радость вменисте напасти мучение: чудо же, яко превыше человека, кровем, преложшимся во млеко, ужасно.

Матерне убо к мучению дерзновение зряще верою Христовою дети и того благолепия наслаждаются, ко Владыце, радующеся, тщахуся.

Богородичен: Вышняго освященное Божественное селение, радуйся, Тобою бо дадеся радость, Богородице, вопиющим: благословена Ты в женах еси, Всенепорочная Владычице.

Песнь 8.

Ирмос:

Руце распростер, Даниил, львов зияния в рове затче; огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители, отроцы, взывающе: благословите, вся дела Господня, Господа.

Руце распростер псаломски пред лицем Божиим, отче, принесл еси, священнодействуя, кровию твоею молитвы твоя Христу. Темже чашу, мудре, спасительную испив, вопиял еси: благословите, вся дела Господня, Господа.

Вдовице ревнующе благочестно, божественную память твою совершаем верно, богорадованне Власие, и сам убо обещание, еже сотворил еси к ней, и с нею к нам даровании благими нам буди на помощь.

Богородичен: Бяше естество человеческое, еже прежде осужденное падением преступления, обрете же, Богородице, Рождеством Твоим благословение воистинну и поет радостно: благословите, вся дела Господня, Господа.

Песнь 9.

Ирмос:

Камень нерукосечный от несекомыя горы, Тебе, Дево, краеугольный отсечеся — Христос, совокупивый разстоящаяся естества. Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Якоже в сладости райстей и в ней Царствие, Власие, мудре святителю, наследие уготовляя, на заколение потекл еси, о Господе радуяся.

Гордыню посекл еси ты, блаженне, духовным мечем возносящихся суетно на стадо твое безбожных, твоими кровьми украсив благочестие.

Власие, мудре святителю, со страждущими с тобою женами, вкупе и с детьми божественными благословеньми хвалящия тя венчати помолися, яко от начала тебе слово воспевших.

Богородичен: В Рождестве Дева явилася еси, яко прежде Рождества, Богородице, и по Рождестве такожде уставленныя законы естества прешедши, Владычице. Темже Тя вси величаем.

Светилен.

Святитель и мученик, преподобен, незлобив явлься, Власие, страстей Христовых раны нося, Давшаго ти благодать исцеляти вся недуги.

Богородичен: Тя Даниил преднаписует несекомую гору, из неяже честный Камень отсечеся, истневает идольския храмы, Богородительнице Марие.