Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому великомученику Иоанну Новому, Сочавскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Новоявлен мученик, блаженне Иоанне, вселенней напоследок явился еси, темже ми подаждь слово твоею благодатию, твоя подвиги воспети по достоянию.

Очима мысленныма, предстоя на судищи, мучеников зрел еси честное сословие, тебе призывающих радостно, Иоанне, и подобными венцы украшающих.

Воинством досточудным твоего сопротивления победная прияхом на мучителя естеству: совершенне бо посрамлен быв, не ктому мучительская дерзати начинает.

Одеявся в броня исповедания веры и шлем возложив благодати, светлейший языком же, Иоанне, боговещанным и честным, якоже мечем, ссекл еси безумнаго епарха.

Богородичен: Гора превысокая, юже виде Даниил, камень от горы же отсечеся мужеску руку кроме, Тебе прообразова, Богородице: без мужа бо нам плотию родила еси Еммануила.

Песнь 3.

Ирмос:

Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик Себе совокупльшия, духовно утверди, в божественней Твоей славе, венцев славы сподоби.

Муками, яко злато честное, искусился еси, страдальче славне, и Царю сил принеслся еси, всеплодие словеси истинно, вместо огня олтарнаго мечем истнеемо.

О Владыце первее и Господе не насытишася иудее законопреступнии и пророкоубийственнии, но и Того мученика влачима немилостивно, от слуг нечестия текуще заклаху.

Епарх сети простираше словесы ласкательными к ловлению страдальца премудраго. Но он вопияше к нему: престани на мнозе буесловя, аз бо твари не поклонюся, паче Создавшаго.

Маслина плодовитая в церкви Живаго Бога твоих мощей рака ныне явися, от неяже обираем различная недугов исцеления, иже тобою обогащшиися и чудесы твоими красящиися.

Богородичен: Рече божественный Иезекииль: и будет дверь затворена. И сие на Тебе исполнися, Владычице: вниде бо несказанно в Тя Отчее Слово и миру явися Плотоносец из Тебе, Дево, сохранив Тя во обоих.

Седален, глас 8.

Премудрости рачитель быв, сокровище добродетелей, отонудуже и почерпл еси божественная разумения. Темже и, времени призвавшу, к подвигом усердно совлеклся еси, приемля мученическия раны, плоти содробление и кровей истощание, и ныне живеши в неизреченне свете с мученики. Сего ради вопием ти: моли Христа Бога грехов оставление даровати покланяющимся верою святым мощем твоим.

Богородичен: Помышляю суд и боюся, испытания трепещу страшнаго и ужасаюся муки и огня болезни, тмы же и тартара. Увы, что сотворю? Студ како претерплю, егда книги разгнутся и деяния обличатся? Сего ради припадаю Ти, Богородице Пречистая: предстани ми тогда, нужды оныя изымающи, Тебе бо имам прибежище, Владычице.

Песнь 4.

Ирмос:

Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный, Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Удица льстивая язык бяше мучителя, вражиими подвижимь козньми, преложити великодушнаго спешащь, но безделен обличися, страдальцу в радости зовущу: слава силе Твоей, Господи.

Что ми многая словеса и обещания тлеемая, яже безумне предлагаеши? — Иоанн к мучителю вопияше, — сия вся мне желчи горчайша, сладостно взывающу: слава силе Твоей, Господи.

Егда раны множайшия на моих процветут плотех, тогда венцем светлейшим уповаю сподобитися, — страдалец к персу глаголаше, — не косни прочее, о зломудренне, аз бо вопию: слава силе Твоей, Господи.

Никакоже тебе послушаю, к пагубе привлачаща, — огнеслужителю Иоанн вещаше. — Умру же паче усердно за Умершаго мене ради и с мученики светло вопию: слава силе Твоей, Господи.

Богородичен: Изобразоваше в Чермнем прошествие древле Израилево безмужное Твое рождество, Всецарице: якоже бо он тогда пройде немокренно, тако и Христос безсеменно от Твоих пречистых кровей произыде, Дево.

Песнь 5.

Ирмос:

Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога, и родила еси Безлетнаго Сына, всем, воспевающим Тя, мир подавающая.

Изнемогоша биюще слуги страстотерпческия плоти, утрудися и мучитель томления изыскуя: но он доблественне терпяше, красуяся ранами, яже за любовь подъят Господа своего.

Коль страшно же и славно о Христе сопротивление твое, емуже убо почудишася племена, обретшаяся на подвизе, и похвалиша терпение, персы же посрамишася со иудеи, студом оболкшеся.

Окрест стояху множества, зряще бываемое, славне, и мучитель председяше, тебе приобрести надеяся, но погреши безумный тщания, всуе претя непристрашному и вотще бия адаманта.

Епарха злочестиваго безумному велению ругаяся, божественный Иоанн, прелесть обличаше персския гордыни: солнцу, глаголя, не поклонюся, твари сущи, человеком работающей, большему рук Божиих созданию.

Богородичен: Горе бяше соприсносущен, Отцу и Богу, Бог Слово и с нами Бог и Человек, Богородице, Тобою сошед к нашему смирению, свобождая от клятвы прадедния: Тебе бо виде патриарх Иаков лествицу небесную.

Песнь 6.

Ирмос:

Божественное сие и всечестное совершающе празднество, богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Никакоже поколебаша столпа благочестия свирепство повелевающаго, ниже палицами биения, но ни раны, ни смерть нужднейшая.

Оку херувимску ума твоего чистота уподобися: доле бо мужески терпел еси мучения, и горе предстоял еси Владыце, Иже посла тебе венец победительный.

Взыграшася светло мученичестии тогда ликове, видевше твое дерзновение, и, приникше купно со ангелы, невидимо укрепляху тя в подвизе.

Ужа железная Иоанн, страдалец изящный, злата огорлия вменяше я, и яже от иудей каменей метания, — степени к небесному шествию.

Богородичен: Образне руно Гедеон прият орошено, Твое предвозвещая чудо: сниде бо, яко дождь на руно, Богородице, Единый от Троицы во утробу Твою, воплощаемь.

Кондак, глас 4.

Морскую плавая пучину куплею, от востока тщался еси к северу, но Богу призвавшу тя, якоже Матфей мытницу, ты же куплю оставль, и Тому последовал еси кровию мучения, временными искупив непроходимая, и венец приял еси непобедимый.

Икос:

Премудрый Зиждитель и Владыка, и Господин винограда мысленнаго, якоже пресвятыми Своими усты во притчи винограда глаголет: яко во единиинадесять час делавшим подобную даде цену, якоже и от перваго делавшим. Ныне делы извести в притчи крыемое, Иоанна показав светла мученика, на самый уже последок летным тысящам, подобно первым страдальцем прослави нетлением и исцеления даром: временными бо искупив непроходимая, и венец носит непобедимый.

Песнь 7.

Ирмос:

Не послужиша твари богомудрии, паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Приносимая ти страдания, Иоанне досточудне, младенец стреляния мужески вменял еси, радостно поя: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Руку часто простирая к мучителю, Иоанн глаголаше: что всуе трудишися, безстудне? муки бо творя мне — пестра одеяния, и смерть — венец безсмертия.

Истинен аз мученик истиннаго Христа Бога нашего, — страдалец взываше, — влачения бо цветы благовонны вменяю и кровныя струи — баню крещения.

Нощь от мене судится житие еже во плоти, — Иоанн любомудрствоваше, — скоро убо прочее плоти разреши мя соуза, да яже со Христом жизнь наследую.

Богородичен: Риторствующий язык безгласен и недвижимь, иже о Тебе зрим, Богорадованная: не имать бо постигнути непостижимаго зачатия неизреченное рождение.

Песнь 8.

Ирмос:

Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Ублажиша тя цари, благословиша тя святители, слышаще твое мужественное терпение и ко Христу ходатая стяжавше тя. И ныне приходяще, честным твоим мощем покланяются.

Шаташася иногда языцы с людьми законопреступными, на Христа и Господа поучающеся тщетная, и ныне собрашася, персы убо Иоанна влачаще, иудеи же закалающе.

Ят бысть тобою, и удержан, и до конца низложен змий безплотный во плоти твоим терпением. И того крепость угасе и лютое мучительство, Христу в плоть оболкшуся.

Хваляся язвами Христовыми, к вечным востекл еси обителем, в багряницу одеян, мучениче, от кровей твоих обагреную, и светло Царю сил предстоиши, с мученики ликуя.

Богородичен: Исаии угль древле послан бысть, клещами носим от Серафима, касающся тому и грехи оставляющь. Клеща же Ты еси, Дево, божественный Угль носившая во оставление грехов человечеству.

Песнь 9.

Ирмос:

Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Воин истинный Христова проповедания был еси, Иоанне, и лести потребитель безбожия. Темже и ныне молитвами твоими потреби варварское востание, воинству нашему под ноги сие, славне, низлагая.

Аще и разсеяни быша священныя твоя плоти, мудре, аще и крови излияшася, но победительная на тебе преидоша. Тем на нас востающих силою твоею посрами и воинство наше яви победителя.

Лук сокруши нечестивых, воине непобедиме, неправедно движимый на твое достояние, еже себе избрал еси, возлюбив, и отечество наше утверди, да и мы тихо и мирно препроводим жительство.

Юже желахом память светозарную твою и честную, прияхом и облобызахом, радующеся духом и играюще, молимся, блаженне: место сие и люди, идеже изволи славитися, сохраняй невредно, со отечеством нашим.

Богородичен: Егоже пророцы провозвестиша вси многообразне, воплощаема нас ради, Тобою видехом, Богородице, Бога, нам совершенна, избавляющаго человеки от клятвы прадедния, мы же Твоими молитвами вечныя геенны да избавимся.

Светилен.

Свету невечернему предстоя, блаженне, с мученическими лики, воспевающия тя в памяти твоей от искушения спасай молитвами твоими.

Богородичен: Незаходимаго Света носило, Приснодево, просвещшаго седящих во тме неведения прелести, озари и нам, грешным, свет Сына Твоего.