Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому великомученику Прокопию Кесарийскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразными Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.

Богатыми сиянии Духа облиян, светоносный сей и честный праздник твой чтущия, страстей мглы избави и напастей, мучениче Прокопие.

Звание не от человек бысть твое, Прокопие, но с небесе, яко Павла первее, Христос улови, страстей Своих свидетеля всеистиннаго тя соделав.

Воинством тленным, премудре, на вечнующая, яко смыслен, пременив и смертнаго царя на Безсмертнаго и Царствие нетленное тебе подавающаго, Прокопие.

Богородичен: Естеством Содетеля родила еси, нас обожившаго паче ума соединением истинным, Богородице Препетая, Егоже прилежно моли просветити поющия Тя.

Песнь 3.

Ирмос:

Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся, но Тобою, Отчею ипостасною Мудростию, Христе: несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.

Посреде Креста преславно Христос тебе является, научая яве, еже к нам схождение, и тя к страданию призывая.

Храм и столп воздвигл еси тебе самаго Божественному Духу, ревностию же дыхая Божиею, храмы и бездушныя истуканы демонския низложил еси, мучениче Прокопие.

Совлеклся еси кожных риз строганием, нетления же одеждею одеявся, Прокопие, многокозненнаго, мучениче, обнажил еси.

Богородичен: Избави мя всякаго прилога сопротивнаго змия, Мати Дево Чистая, и сердце мое просвети, верою Тя славящаго, Пренепорочная.

Седален, глас 1.

Яко Павла первее, Христос с небесе, Прокопие мудре, тя зовет к вере, доброту божественную проведый сердца твоего. Темже пострадал еси мужески, проповедая страсти и Того к человеком, преблаженне, сошествие.

Богородичен: Безневестная Чистая Богородице Дево, едина верных предстательнице и покрове, бед, и скорбей, и лютых обстояний всех избави, на Тя упование, Отроковице, имущих, и души наша спаси божественными молитвами Твоими.

Крестобогородичен: Зрящи Тя, Христе, Всенепорочная Мати, мертва на Кресте простерта, вопияше: Сыне Мой, Собезначальне Отцу и Духу, что неизреченное Твое сие смотрение? Имже спасл еси пречистых рук Твоих, Щедре, создание.

Песнь 4.

Ирмос:

Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, Солнце Праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей, Господи.

Превознесеннаго державою нечестия гордаго мучителя, ко Владыце божественными воззрении взывая, разразил еси: слава силе Твоей, Господи.

Является в темнице тебе затворену Избавитель, Прокопие, дерзости наполняя тя, сиянием же просвещая тя и звание сугубо твоему предспеянию подая.

Благодатию Божественною просвещено зряще твое лице, неверия мраком покровеннии свет веры Божественным мановением приемлют.

Богородичен: Отягчена сном уныния, к покаяния утру мя Твоею неусыпною, Владычице, воздвигни молитвою и спаси мя, Едина Спаса рождшая.

Песнь 5.

Ирмос:

Нечестивии не узрят славы Твоея, Христе, но мы Тя, Единородне, Отеческия славы Сияние Божества, от нощи утренююще, воспеваем Тя, Человеколюбче.

Светом словес твоих воинство богопокорное привел еси Христу, мучения кровию наследовавшее с тобою, Прокопие, Царство недвижимое.

Синклитства явишася вышняго причастницы жены синклитския, и рода светлости отрекшеся, и умрети изволиша по Тебе, Слове Безсмертне.

Огнем распаляеми Божественным души, опаляемаго и нещадно жегомаго тела пренебрегше, яже Твое возжелевшия Царство, Многомилостиве.

Богородичен: Заченши, родила еси Бога Еммануила, на обновление человеком, Пресвятая Чистая, плоть бывша, Егоже присно моли спасти души наша.

Песнь 6.

Ирмос:

Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею кровию.

Источая твой медоточный язык учения медоточная и горести безбожия воистинну избави благопокорно тебе притекающия, мучениче Прокопие.

Матерь — благочестие, мучениче, стяжав, злочестия изымаеши твою по плоти честную матерь и приводиши небесному Отцу страдания ради.

Ланиты стружа железом мучитель, помысла твоего твердости, мучениче, не поколеба, водруженнаго любовию, страсти плотию претерпевшаго.

Богородичен: Святаго святых неизреченно родила еси, Пресвятая Дево, верныя присно освящающаго и мученическия лики со ангелы совокупляющаго.

Кондак, глас 2.

Ревностию ко Христу божественною распалаемь и Креста крепостию ограждаемь, врагов шатание и дерзость низложил еси, Прокопие, и честную Церковь возвысил еси, верою преуспевая и просвещая нас.

Икос:

Уста разума мне подаждь, Пребезначальне Слове, хотящу пети Твоего оружника Прокопия: имаши бо богатство милосердия неизчетно, Христе мой, пучину Твоих судеб, да и аз душевнаго мрака очищуся, ума же всяку скверну отмыв, храм священия делы божественными Твоими буду и достойная пою мученику, верою преуспевая и просвещая нас.

Песнь 7.

Ирмос:

В пещи авраамстии отроцы персидстей, любовию благочестия паче, нежели пламенем, опаляеми, взываху: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Тяжестию олова твоей выи сокрушаеме, мучениче, не чул еси: носити бо иго на выи возжелел еси прелегкое за милосердие нам Примешшагося.

Благодать свыше исцелений прием, недуги отъемлеши, мучениче, и лукавыя отгоняеши духи, вопия: благословен еси, Господи Боже отец наших.

Многообразныя от враг язвы приемля, блаженне, и огнем опаляемь, твердостне нечестие попалил еси: благословен еси, — вопия, — Боже отец наших.

Богородичен: От Девы нетленныя паче естества раждается Слово, Иже словом вся содеваяй, безсловесия хотя избавити вольное славословящия Того снитие.

Песнь 8.

Ирмос:

Руце распростер, Даниил, львов зияния в рове затче; огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители, отроцы, взывающе: благословите, вся дела Господня, Господа.

Свещами опаляемь люте, остны же подбодаемь, и летным ранам строгание приемля, и болезнуя зело, мучениче, взывал еси: благословите, вся дела Господня, Господа.

Твоею десницею темная демонов лица, блаженне, заушил еси, сию бо на углие горящее, славне, опалитися положил еси, беззаконному мучителю противляяся и взывая: благословите, вся дела Господня, Господа.

Каменя Христа незыблема, всеблаженне славне, имея основание, камением, Прокопие, радовашеся, сурово отягчаваемь, к нетяжцей тя радости облегчает, вопиюща: благословите, вся дела Господня, Господа.

Богородичен: Се вси, Отроковице, роди, якоже прорекла еси, Тя ублажают, Бога Блаженнаго рождшую, блаженны содевающаго, иже повелением Его последующия верно и вопиющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Песнь 9.

Ирмос:

Камень нерукосечный от несекомыя горы, Тебе, Дево, краеугольный отсечеся — Христос, совокупивый разстоящаяся естества. Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Возжеленный тебе получившу конец, велемудренно преклонил еси Богу выю, ударен же быв мечем, якоже на колесницу, твоею всел еси кровию и к Нему, мучениче, востекл еси.

Точиши реки исцелений, источник быв чудес, уставляеши же пламень страстей, демонския же погружаеши полки всесильною Духа Божественною крепостию, досточудне.

Всесвятую твою память радостно творящия всякаго прещения, всякаго же недуга и всякия беды спасай, Прокопие, к Зиждителю Богу священными твоими мольбами.

Богородичен: Свет нам возсия, Отроковице, от светоносныя Твоея утробы, Создатель солнца, и звезд, и всякия твари, Егоже прилежно моли просветити поющия Тя.

Светилен:

С небесе, яко Павлу, бысть тебе звание, емуже тезоименитно преспевая, Прокопие, Господеви лики мученик привел еси, с нимиже молиши о хвалящих тя.

Богородичен: Свет рождшая, Дево, Иже от Света нерожденна, Незаходимаго Света, Твоими неусыпными молитвами наставляющи не престай Тя поющия, Мати Приснодево.