Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святой преподобномученице Анастасии Римляныни, Солунской (Фессалоникийской) (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Поим Господеви, проведшему люди Своя сквозе Чермное море, яко Един славно прославися.

Сию светоносную память твою почитающему, богомудрая, просвещение ми подаждь, души моея тму отгонящи.

Всю от пелен тебе самую возложила еси Зиждителю твоему и огнем воздержания телесныя страсти попалила еси.

К высоте мучения, мученице, возшла еси, непощадевши плоти, и чертогов мысленных, яко дева, сподобилася еси.

Богородичен: Тя, небомерную Лествицу, на нейже Бог утвердися, человеки небесны соделав, Отроковице, почитаем.

Песнь 3.

Ирмос:

Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Стояла еси пред судищем мучителя, Христа, славная, Творца всех и Владыку, Бога Слова проповедающи.

Доброта сердечная видимым зраком, славная, издавшися, тя, краснейшую, зрящим явила есть.

Богатство неистощимо исцелений тебе подаде, отроковице, Христос, Егоже нищету вольно возлюбила еси.

Богородичен: Вещь грехов моих Твоих молитв огнем попали, Мати Света, росу ми Божественную оставления носящи.

Седален, глас 8.

Воздержания росою страстей погасила еси пламень юношески, огнем же кровей твоих всю прелесть попалила еси и Жениху Слову, яко дар, принесла еси честное девство и доблественное страдание. Темже в чертог введе тя славы, светле добльствовавшую и змия поправшую, Анастасие многострадальная, моли Христа Бога грехов оставление подати чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: Настави ны на путь покаяния, уклоншияся присно к безпутием зол и Преблагаго прогневавшия Господа, Неискусобрачная, Благословенная Марие, прибежище отчаянных человеков, Божие обиталище.

Крестобогородичен: Нескверная Агница, Агнца и Пастыря, повешена на древе, мертва зрящи, плачущи вещаше, матерски восклицающи: како претерплю Твое, еже паче слова, Сыне Мой, снитие и вольныя страсти, Боже Преблагий?

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Тя, иго легчайшее Христово, мученице, понесшую от юности, железное уже носити пребеззаконнующии осудиша.

Капли кровей твоих многобожия угасиша углие, лучи же чудес твоих страстей вещь попалиша.

Не обнажи благодати, тело твое обнажив, лукавнейший, исткану же паче свыше нераздрану ризу исходатаи тебе.

Богородичен: По рождестве пребыла еси нетленна Дева, якоже прежде рождества, Юна бо Младенца родила еси, прежде век познаваема.

Песнь 5.

Ирмос:

Утренююще, вопием Ти: Господи, спаси ны, Ты бо еси Бог наш, разве Тебе, иного не вемы.

Не изнурена огнем вещественным явилася еси, мученице Анастасие, огнь бо тя сердечный Божественныя любве орошаше.

Удареньми лица, мученице Анастасие, украсившися, врагов отразила еси мерзское неразумие.

Протяжена на древе, богомудрая Анастасие, любовию Жениха твоего, Божественную страсть образовала еси.

Богородичен: Поем Тя, Всепетая Владычице Богородице, Бога бо препетаго плотию родила еси, Пречистая.

Песнь 6.

Ирмос:

Ризу мне подаждь светлу, одеяйся светом, яко ризою, многомилостиве Христе Боже наш.

Сокрушаемо тело ранами являше правость твоея совести, страстотерпице, ко Христу Богу нашему.

Висящи высоко, раны, мученице, терпящи и не уязвлено хранящи души благородие, достохвальная.

Претерпела еси зубов, и рук, и ног отъятие, мученице многострадальная, взирающи ко Христу, Жениху твоему.

Богородичен: Человеколюбца рождши, Бога, Благолюбивая Владычице, Того моли геенны огня избавитися нам.

Кондак, глас 3.

Девства водами очищенна, преподобная, мученичества кровьми, Анастасие, венчавшися, подаеши сущим в нуждах недугов исцеление и спасение, приступающим от сердца, крепость бо тебе подает Христос, источая благодать приснотекущую.

Песнь 7.

Ирмос:

Отроцы еврейстии в пещи попраша пламень дерзновенно и на росу огнь преложиша, вопиюще: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Шум гласа празднующих идеже есть ликуеши, страстотерпице, с девами Богу Зиждителю песнопоющи: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Уды сокрушаемы зрящи и ногтей истерзание терпящи, принеслася еси Богу жертва, песнопоющи: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Явилася еси, яко лоза, богомудрая, руце и нозе, яко ветви, режемы, и нам мысленно вино источающи, сердца утешающее и страстей отревающее пиянство.

Богородичен: Во всего человека облекся Нескверный, кроме греха, из утробы Твоея, Чистая, пройде Плотоносец, Егоже умоли верою Тя чествующия спасти.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель, Богочестивым неистовно разжже; силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Юношески добльствовавши, страстоносице всехвальная, и на прелесть воздвигла еси победы. Рук бо лишения и ног терпела еси, сосцев же и зубов твоих искоренение, мученице, претерпела еси, в радости песнопоющи: людие, превозносите Христа во веки.

Всесветла, яко солнце, девства светлостьми, и мучения добротами облистала еси, и мир просветила еси светолучными сиянии твоего терпения, страстотерпице, вопиющи: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Христа во веки.

Оскверненную страстьми душу мою, богоневесто, и очерненную прилоги змия, твоими мольбами от лютых очисти, и светлым осенением твоим, мученице Анастасие, озари вопити: священницы, пойте, людие, превозносите Христа во веки.

Богородичен: Тя, Чистую и Непорочную, дева желающи, непорочно и тело и душу соблюде, страстей подпаления терпением испепеливши, искушение же многих претерпевши мук, и ныне в небесных чертозех ликует с Тобою, веселящися во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.

На древе повешена была еси, Слова Божия образующи Страсть блаженную, и отсечение терпела еси рук твоих и ног, зубов искоренение, языка же отрезание и сосцев, чистая Анастасие, монашествующих славо и мучеников украшение.

Яко невеста, украсилася еси добротою, обручившися Жениху страданьми добротворными, внутрь же чертогов световидных, яко избранная, вселилася еси, носящи свещу девственную. И ныне царствуеши с Живущим во веки, Анастасие, сияющи.

Искапают болезни твоя сладость, греха горесть отъемлющу, рака же точит исцелений реки и потопляет вся страсти, и недуги лютыя в славу Спасову, честная Анастасие, иже по достоянию тя славят.

Доблествоваша жены, Твоим Крестом укрепльшеся, Христе Всесильне, и вражию главу многокозненную мужески, Слове Божий, сокрушиша, и рая радостно селение получивше, обожение прияша дивное, воспевающе Тя.

Богородичен: Понесшаго Тя плоть от Жены, яко позна мученица Твоя, Господи, девственными украшена лучами и мучения кровию обагрена, Тебе, Богу, во след Матере Твоея, славно приведеся, яко царствующему тварию.