Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святым апостолам Иродиону, Агаву, Асинкриту, Руфу, Флегонту, Ерму и другим (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Воды древле, манием Божественным, во едино сонмище совокупивый, и разделивый море Израильтеским людем, Сей Бог наш, препрославлен есть, Тому Единому поим, яко прославися.

Апостолов святых всесвятую согласно торжествуем память и тыя воспоим веселием души: Пресвятое бо молят Слово очищение даровати нам и милость.

Многобожнаго неистовства согнитие отгнавше слова солию божественнаго, души, славнии, обуявшия древле вся, уздрависте и спасены Зиждителю всех представисте: тем и прославляетеся.

Славный Иродион, Руф, и Флегонт, и Агав, и Асинкрит, вкупе и Ерм песньми да ублажатся, ближнии бывше Избавителя нашего друзи, и мудрии апостоли, и божественнии проповедницы.

Богородичен: Милостивая Богородице, апостолов похвало, и страстотерпцев слава, и верных утверждение, утверди, молюся, претворяемый наветы лестца ум мой, помраченный преступленьми.

Песнь 3.

Ирмос:

Иже от не сущих вся приведый, Словом созидаемая, совершаемая Духом, Вседержителю Вышний, в любви Твоей утверди мене.

Церковная бывше очеса, многим отверзосте очи видети доброту недомысленную, боговиднии ученицы Божественнаго Слова.

Дом Троицы показался еси световиден, Руфе преславне, и словом благодати требища низвергл еси, и создал еси Господу Церкви.

Словом твоим божественным обновив, Руфе мудре, сердца, насеяв спасительная учения, и многоплоден клас спасшихся пожал еси спасение.

Богородичен: По Существу Сый Божественному неприступен, Пречистая, приступен мне ныне бысть и плоти приятием весь соединися крайняго ради благоутробия.

Седален, глас 4.

Научившеся от источника премудрости, умудристе прежде неразумием служащия умовредно истуканным, мудрии. Темже блажими есте в век века, престолу предстояще Святыя Троицы, но прилежно молитеся обрести разрешение прегрешений наших, преславнии.

Слава, и ныне, богородичен: По Бозе во Твой, Богородице, прибегаю смиренный покров божественный, припадая, молюся: помилуй, Пречистая, яко превзыдоша главу мою греси, и боюся, Владычице, муки, и трепещу. Моление сотвори, Чистая, к Сыну Твоему от сих избавити мя.

Крестобогородичен: Иже от Безначальнаго Отца рожденнаго напоследок Тя плотию рождшая, на Кресте висяща, зрящи, Христе, — увы Мне, любезнейший Иисусе, — вопияше, — како славимый яко Бог от ангел, от беззаконных ныне человек, Сыне, хотя, распинаешися? Пою Тя, Долготерпеливе.

Песнь 4.

Ирмос:

Положил еси к нам твердую любовь, Господи: Единороднаго бо Твоего Сына за ны на смерть дал еси. Темже Ти зовем, благодаряще: слава силе Твоей, Господи.

Врачевание верным языком божественное приносяще, землю нечестия лукавную, разорению, мудрии, предасте и создасте души в вере, сего ради ублажаетеся.

В силу тобою, Иродионе блаженне, облечеся град Патрский преявленно: первый бо ты престол украсил еси, Божественными просвещаемь светолитии Святаго Духа.

Град Патрский гражданином тобою великим обогатися, блаженне Иродионе, воистинну, к Сиону вышнему приводящим сий в правду, темже почитает тя божественными песнопеньми.

Богородичен: Словом священным Отчее Слово зачала еси, всякаго безсловесия человеки, Богородительнице Дево, избавляюща. Темже словесы всегда велегласно божественными Тя славим.

Песнь 5.

Ирмос:

На земли Невидимый явился еси и человеком волею сожил еси, Непостижимый, и, к Тебе утренююще, воспеваем Тя, Человеколюбче.

На землю пришедша, еже спасти заблуждшаго, проповедасте Слово, божественнии апостоли, и от лести вся человеки избависте.

Страннолепно пророчествия тебе благодать от Бога излияся богатно, богомудре Агаве, провозглашаеши бо сказание хотящих быти явленно.

Явился еси иногда, прознаменуя Павлу наветы, и узы, и озлобления, пророче Агаве, егда руки твоя онаго поясом связал еси.

Богородичен: Едина на земли рождество имела еси странно, единех нас примиряющи единому Пребезначальному Отцу. Сего ради едину Тя, яко Матерь Бога, чтим.

Песнь 6.

Ирмос:

Бездна последняя грехов обыде мя, и исчезает дух мой; но прострый, Владыко, высокую Твою мышцу, яко Петра мя, Управителю, спаси.

Положи, свещи яко светозарны, вас Слово, вселенную просвещающия, и тму решащия, боговидцы апостоли, и показующия путь спасительный.

Мертвость проповедуя Безсмертнаго, умерщвленных к животу преставляше мудрый Асинкрит, апостолов похвала, Иркании же твердое ограждение.

Обрете тя, Асинкрите, реку, вод исполнену Иркания Духа, и, честными напоении твоими напоившися, принесе краснейшая Владыце прозябения.

Богородичен: Закона Тя образоваше кивот, приемшую закона Божественнаго исполнение, и плотию рождшую, и по рождестве пребывшую Приснодеву, яко прежде рождества, Богоневесто.

Кондак, глас 2.

Явистеся Христовы ученицы и апостоли всечестнии, Иродионе славне, Агаве и Руфе, Асинкрите, Флегонте со Ермом, присно молитеся Господеви подати нам согрешений прощение, поющим вас.

Песнь 7.

Ирмос:

Прежде образу златому, персидскому чтилищу, отроки не поклонишася трие, поюще посреде пещи: отцев Боже, благословен еси.

Основавше добре на камени веры языков исполнения, камение древле чтущия всуе просветисте яве, богоглаголивии.

Попалил еси, Флегонте священне, огнем божественных словес твоих всяко лестное терние и сердца, окаянно угасшая, теплотою Духа вжегл еси явленно.

Марафонстии жители, предстателя тя величайша, и учителя изрядна, и светильника, и наставника имуще, Флегонте славне, почитают тя непрестанно.

Богородичен: Нов рай нам, жизни древо, Чистая, стяжавши, была еси, егоже снедь снедию умерщвленныя оживи, Чистая Богородительнице.

Песнь 8.

Ирмос:

Вавилонская пещь отроки не опали, ниже Божества огнь Деву растли. Тем со отроки, вернии, возопием: благословите, дела Господня, Господа.

Да ублажится Агав, Флегонт и Асинкрит, Руф и Ермий славный и Иродион днесь, Слова бывше божественнии апостоли, и светила мира, и языков учителие.

Ермий преславный Далматии бысть всея наставник и просвещение: на сию бо, яко солнце многосветло, найде, творя дивная и просвещая сердца, невидящая первее.

Слово, яко светильник сияющь, Ермие, нося, славне, сущия в нощи лютых седящия просветил еси, исцеления и знамения творя велика, привлекл еси к вере неверных исполнение.

Богородимен: Тя предстательство имамы, Пречистая, раби Твои, и к Сыну Твоему и Богу Ходатаицу непостыдну, от бед ны спаси и лютых напастей, да верою и любовию присно Тя славим.

Песнь 9.

Ирмос:

Купиною и огнем прописанную в Синаи законоположнику Моисею и Божий во чреве неопально заченшую Огнь, всесветлую и негасимую свещу, сущую Богородицу песньми, чтуще, величаем.

Священнейший лик составим верно, единомышлением души блажаще тепле Ерма и Иродиона, Руфа, Агава, Асинкрита же великаго и Флегонта божественнаго, яко Слова самовидцы бывшия.

Яко маслины тайныя явлени воистинну, богоглаголивии, наша умастиша души и лица благодатию и избавиша от безбожнаго насилия и тмы неразумия. Темже и достойно ублажаются.

Стенаний ны многих, и работы вражия, и ветхаго запинателя избависте, мудрии Избавителевы апостоли, и показасте стези, ведущия божественною надеждею к Царству небесному.

Шестосветная свеще святых ученик, моли прилежно Трисолнечную Зарю просветити души наша, всесветлую совершающих вашу память, и избавити от тмы и вечнаго осуждения.

Богородичен: Якоже пламеноносная клеща, прияла еси во утробе угль разумный, попаляющ наша страсти, и просвещающ души наша, и решащ тму идолонеистовства, Чистая Дево многопетая.