Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святым мученикам 45 в Никополе Армянском (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Спасителю Богу, в мори люди немокрыми ногами наставльшему и фараона со всевоинством потопльшему, Тому единому поим, яко прославися.

Богомудренно, вернии, воины Христовы и страстотерпцы воспоем, яко потребители лести и победители светлы, Богу победную песнь поюще, яко прославися.

На земли страдальцы подвизавшеся светло муки претерпесте, и на небесех венцы приясте, согласно воспевающе песнь победную, яко прославися.

Единством душевным связани верно, от лести отвратистеся и победители венценосцы явистеся, согласно воспевающе песнь победную, яко прославися.

Богородичен: Пречистая Мати Божия, воплощеннаго из Тебе и от недр Родительных не отлучившагося Бога непрестанно моли от всякаго обстояния спасти, яже созда.

Песнь 3.

Ирмос:

Силою Креста Твоего, Христе, утверди мое помышление во еже пети и славити спасительное Твое Вознесение.

Разумом Христовым воини украшени, нечестиваго врага потописте струями кровей ваших.

Тело свое предавше горьким и лютым мукам, достохвальнии мученицы, и Божественное наследие восприясте верою.

Каменным, страстотерпцы, метанием повелением мучителя сокрушаеми, благоверия державу крепко соблюдосте.

Богородичен: Непрестанно моли, Чистая, с мученики Прошедшаго из чресл Твоих избавити от лести диаволи поющия Тя, Всенепорочная.

Седален, глас 4.

Воини Христовы доблии, подвигшеся добре, лукаваго врага до конца потопиша кровными струями, камением сокрушаеми и мечи ссекаеми, огнем сожигаеми и в воду вметаеми, венценосцы показашася яве, темже чтоми суть и верою славими.

Богородичен: Иже на престоле херувимстем седяй и в недрех Отчих водворяяся, яко на престоле святем седит Своем, Владычице, в недрех Твоих: воплощся бо Бог воистинну, воцарися над всеми языки, и разумно ныне поим Ему. Егоже умоли спастися рабом Твоим.

Крестобогородичен: Иже от Безначальнаго Отца Рожденнаго, напоследок Тя плотию Рождшая, на Кресте висяща зрящи, Христе, — увы Мне, Любезнейший Иисусе, — вопияше, — како славимый яко Бог от ангел, от беззаконных ныне человек, Сыне, хотя распинаешися? пою Тя, Долготерпеливе.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах слух силы Креста, яко рай отверзеся им, и возопих: слава силе Твоей, Господи.

Боголюбивыми содержими обычаи, богопротивнаго врага страдальческий лик победил есть, благодатию Спасовою укрепляемь.

Богозванный полк страстотерпец Христовых, богопротивных множество злочестивых враг победисте, воспевающе: слава силе Твоей, Господи.

Свет неприступный видевше страстотерпцы, в темнице седяще, многобожия тму идольския лести разориша, Божиею силою укрепляеми.

Богородичен: Осени Тя, Дево, Вышняго сила и рай содела Тя, животное древо имущи посреде, Ходатая и Господа.

Песнь 5.

Ирмос:

Утренююще, вопием Ти: Господи, спаси ны, Ты бо еси Бог наш, разве бо Тебе, иного не вемы.

Словесы воспитани Духа Святаго, идольское безсловесие мученицы упраздниша.

Звезды светоносныя бывше страстотерпцы и цветы веры благоухания испущающе.

Нива явистеся, святии, Вышняго, серпы мучения пожинаеми, всехвальнии.

Богородичен: Не престай молящи, Богородице, Егоже родила еси, спасти души наша, прилежно воспевающих Тя.

Песнь 6.

Ирмос:

Обыде мя бездна, гроб мне кит бысть, аз же возопих к Тебе, Человеколюбцу, и спасе мя десница Твоя, Господи.

Веселящеся, мученицы вопияху: в руце Твои, Владыко Человеколюбче, приими духи наша и покой их: Тебе бо любим, единаго Многомилостиваго.

Ангелом равносельницы быша лик мученик Твоих, Человеколюбче, течение бо скончавше, ныне молят спастися душам нашим.

Мученическая слава, мученическая красота, мученический личе богоизбранный, прилежно молите спастися всем, прибегающим к вам.

Богородичен: Зачатия Твоего безсеменнаго чудо кое слово изрещи может, Пренепорочная? Бога бо зачала еси, за милосердие к нам пришедшаго.

Кондак, глас 8

Христа ради, мученицы, многия муки подъясте, и многобожие низложисте все идольское, и разрушисте безбожие всякия прелести, Христовою силою сия поправше, нас всех верно научаете вопити яве: Аллилуия.

Песнь 7.

Ирмос:

В пещи огненней песнословцы спасый отроки, благословен Бог отец наших.

В пещи, Христе, страстотерпцы Твои вопияху: благословен Бог отец наших.

Просвещени светом Троическим, страдальцы, с веселием души своя предаша, поюще: благословен Бог отец наших.

Предстояще Богу, венценосцы страдальцы, с веселием, Тому за ны молитеся.

Богородичен: Яко спасение наше, Тя, Богородице, молим: моли за ны Воплощшагося из Тебе.

Песнь 8.

Ирмос:

Из Отца прежде век рожденнаго Сына и Бога и в последняя лета воплощеннаго от Девы Матере, священницы, пойте, людие, превозносите во вся веки.

С мученики буди прошение наше верных, и тех наследия причастницы будем, Христа поюще и превозносяще Его во веки.

Радостию сердечною лик терпеливых страдалец от Христа венцы боголепно приемлет, и светло поет, и превозносит Его во веки.

Струями кровей ваших обагрившеся, достохвальнии, и на небесех во веки со Христом царствуете, благочестно поюще и превозносяще Его во веки.

Богородичен: Херувим вышши явилася еси, Богородице Чистая, во чреве Твоем Седящаго на них понесши, Егоже со безплотными, земнии, славословим и превозносим во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Тя, паче ума и словесе Матерь Божию, в лето Безлетнаго неизреченно рождшую, вернии, единомудренно величаем.

За общее спасение молитеся, преславнии мученицы, Христу предстояще, Егоже ради и муки претерпесте.

Силою крепкою прелестную твердость низложисте, непобедимии, и ныне в жилищах небесных со ангелы жити сподобистеся.

Законными обычаи мученическими победивше гордаго мучителя и венцы приясте праведныя, всечестнии.

Богородичен: Радуйся, Богородице, Мати Христа Бога, Егоже родила еси, моли с мученики грехов оставление даровати верою воспевающим Тя.