Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святым мученикам Амморейским (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Во глубину мя падша грехов и Твоей пучине прибегающа щедрот, мольбами, Христе, страстоносец во спасения пристанище настави.

Блистаяся добротою добродетелей, нося багряницу от кровей мученических, яко скипетр, держа крест, царствуеши с Господем, Феодоре.

В песнех Феодора, вернии, Каллиста, и Васоя и Феофила с ними, вкупе с Константином доблим, и прочия восхвалим мученики.

Богородичен: Изблева Евы во уши яд душетленный льстец и враждебник, Христа же рождши, Богомати, сего вред исцелила еси.

Песнь 3.

Ирмос:

Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

Просвещаемь зарею яко воистинну, славне, богочестия и добротою украшаемь Божественных деяний, варварскаго безбожия мрачное разрушил еси, блаженне, злочестие.

Кровей токи, реками текшии из пречистых телес страстотерпец Твоих, Царствие Твое и сладости поток сим исходатай, Благоутробне Господи.

Яко звезды, нелестныя страдальцы просиявше Церкве святыя ныне тверди, всю озариша вселенную лучами своих страданий, доблественнейшии.

Богородичен: Воплощся во чреве Твоем и быв Человек лучшаго ради, Сый един Человеколюбец спасает человека от врат смертных, Богомати Пречистая, едина Всепетая.

Кондак, глас 4.

На земли Христа ради страдальчествовавше, явльшеся, благочестивии венечницы, небеса приясте жити в радости: всякую бо кознь вражию низложивше болезньми и кровьми ваших язв, хвалящим свыше присно грехов разрешение подаваете.

Седален, глас 8.

Ведоми бысте связани от врагов и в темнице заключени на времена многа, верою соблюдаеми, невредни пребысте и, отрешшеся мечи телес, святии, Божественным желанием яве связастеся. Темже, яко светила, просиясте в мире, вся просвещающе Духа благодатию, страстотерпцы блаженнии, молите Христа Бога грехов оставление даровати празднующим любовию святую память вашу.

Богородичен: Яко Деву и едину в женах, Тя, без семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем, роди человечестии, Огнь бо вселися в Тя Божества, и яко Младенца доиши Зиждителя и Господа. Тем, ангельский и человеческий род, достойно славим Пресвятое Рождество Твое и согласно вопием Ти: моли Христа Бога согрешений оставление даровати покланяющимся верою Пресвятому Рождеству Твоему.

Крестобогородичен: Агнца, и Пастыря, и Избавителя Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и, горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемля Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление верою поющим Божественныя страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Украшся добротами подвигов твоих, одеялся еси во хламиду, от кровей твоих очервленую мученических, и украсился еси диадимою победы. Темже с мученики пред лицем Господним сликуеши, всеблаженне Феодоре.

В темнице окованы ноги твоя железом, Каллисте непобедиме, мучения нелестную стезю шествовати невозбранно молился еси, разрешився же мечем от тела, абие любовию связался еси Зиждителя.

Божественное воинство, богособранный полк, от многих мест же и градов двоица проста страдалец с четверочисленною десятицею ныне возсия, законно пострадавше и усекаеми в главы за Главу всех — Христа.

Богородичен: Ты верных похвала еси, Безневестная, Ты Предстательница, Ты и прибежище христиан, стена и пристанище, к Сыну бо Твоему мольбы носиши, Всенепорочная, и спасаеши от бед верою и любовию Богородицу Чистую Тя славящия.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Предзря венцы и пребывающую славу, Феодоре, дерзновенным нравом страждущим с тобою вопиял еси: смерти никакоже ужасайтеся, еюже по мале веселие и живот приимете несказанный.

Уязвляемь любовию, блаженне, Владыки твоего и огнем опаляемь Того желанием, мучения чашу испил еси, яже сквернами вторыми никакоже оскверняется, страдальче всеприснопамятне Каллисте.

Терпеливомудрым нравом первый к страданию самоотшел еси, поучение мужества состраждущим был еси, Феодоре, с нимиже наследствовал еси вечная покоища и сладость, присно пребывающую.

Богородичен: Разрешение согрешений Твоими молитвами подаждь рабом Твоим, избавляющи сия напастей, и бед, и скорбей, и хульных еретиков одержания, Богородице Дево Всенепорочная.

Песнь 6.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Кровей твоих течения, речно изливаемая, прелести мутныя потоки изсушиша, верных же напоиша всех сердца, досточудне Феодоре.

От страсти глубинныя возводя Твоя мученики, на камени терпения тех утвердил еси, врагов стопы и строптивых путей уклонившияся, Человеколюбче.

Красно, яко река, из Едема устремившаяся, град Божий вашими кровьми веселите, мученицы, нечестия скверну благочестно очистивше.

Богородичен: Яко одушевленный кивот, Законоположителя вместила еси, и, яко свят же храм, прияла еси Святаго, бывша Человека на благодеяние человеков, Богородице Чистая.

Кондак, глас 2.

Новоявленныя звезды веры, за Христа усердно пострадавшия, похвальными венцы достойне вси венчаем, о нас молящияся Христу, яко суще столпы и забрала христианскаго начальства.

Икос:

Агарянскую безбожную веру и лютаго беса прелесть, от души, страдальцы, ненавидяще и гнушающеся и печать Христову Божественную обносяще целу в сердцах, плещи врагом, ненавидящим Того, не дасте, паче же усердно вси за Него, якоже агнцы, закалаеми, просиясте по кончине, яко солнце, безсмертную славу обретше, яко столпы и забрала христианскаго начальства.

Песнь 7.

Ирмос:

От Иудеи дошедше, отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Яко законно пострадав, правды венцы приял еси от Единаго Владыки и ныне Божественною добротою наслаждаешися, о Феодоре, вопия: отец наших Боже, благословен еси.

К заколению вольне, яко агнец на жертву, мучениче ведом, на вышней положился еси трапезе жертва, песнопоя, внегда закалатися: отец наших Боже, благословен еси.

Любве Твоея, Слове, огнем в сердцы опаляемь, терние злославия попалил есть мученик, воспевая Тебе, Каллист: отец наших Боже, благословен еси.

Исмаил пребезумный, богомудрыя увещати Христа отврещися мнев, посрамлен бысть, тии бо внегда умирати, благочестно взываху: отец наших Боже, благословен еси.

Богородичен: Из девственнаго чрева воплощся, явился еси на спасение наше. Темже, Твою Матерь ведуще, Богородицу, благодарно взываем: отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Страдальцев лик прилог тя прият, мучения добротами сияюща, воздух освятися в возвращении твоем, мучениче, и ангельская собрашася множества, земля освятися, идеже лежит тело твое, о терпеливомудренне Феодоре треблаженне!

Наследия уже Господне быв и к заколению самоволею влекомь, ужем связатися тебе не приял еси, Каллисте, отсекаемей главе святей. Темже венценосец возшед, ликуеши с вышними воинствы во веки вся.

Да ублажится Каллист и похвален буди Феодор, вкупе с Константином чудный Феофил, Васой крепчайший и прочий мучеников лик, со ангельскими ликовствуя лики и поя немолчно: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

В реку ввержени мученицы бывше славнии, по мечнем томлении ведяхуся ко пристанищу благотишному, еже о Христе ослабы, воды прелестныя, токами кровей изсушивше, еже пети научиша: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Богородичен: Богородительнице Всечистая, души моея язвы и греховныя струпы очисти, источниками омывающи, сущими из ребр Рождества Твоего и сущими от них очищающи струями, к Тебе бо взываю, и к Тебе прибегаю, и Тя призываю, Богоблагодатную.

Песнь 9.

Ирмос:

Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.

Древних мужеству поревновав страстотерпцев, тех и звания и радости получил еси, Феодоре, воистинну. Но нас поминай, совершающих твою благочестно память святую, яко имея дерзновение ко Владыце, еже спастися нам.

В струях Иорданских крестивыйся, крестившияся своими кровьми и Того смерти поревновавшия благочестно, в реце мученики соедини, вверженныя главы к телесем совокупив и тыя в пристанище наставив невлаемое.

Четверочисленная мучеников божественная десятице с двоицею честною, молитеся, на небесех ныне живуще в радости, о нас, молимся, совершающих на земли вашу всесвятую и светоносную память, всякаго избавитися обстояния.

Богородичен: Зачала еси, Дево, без семене всяческая создавшаго Слова Божия, кроме хотений плоти; без истления же родила еси, без болезней матерних. Тем Тя, Богородицу, и языком и сердцем исповедающе, величаем.

Светилен.

Мучеников кая убо будет сытость мучениколюбцу памяти Божественныя, яко рече Василий прежде Великий? Нам же ныне предстоит пети Божественныя мученики, два и четыредесять, терпеливно пострадавшия за Христа Спаса.

Богородичен: Премудрость Ипостасную, и Слово Пресущественное, и Врача телес и душ рождшая, струпы и язвы души моея исцели лютыя и временныя и сердца моего утиши болезни, Дево.