Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святым мученикам Флору и Лавру Иллирийским (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.

Светозарными блистании Духа просвещаеми, мрачныя облаки души моея разорите, яко да воспою, радуяся, светоносную, святии, и честную вашу память, мученицы Христовы предоблии.

На камени непорочныя веры создавше добродетельми божественными сами себе, блаженнии, предобр показастеся и красен храм, в негоже Отец вселися, и Сын, и Дух Святый.

Из корене посекающе прелести терние, великоименитии, посекательным словом Божественныя веры сердца обновиша, оляденевшая лестию, и плодоносна показаша, веру процветающа непорочную.

Богородичен: От Девическия утробы прозябла еси Кореня ненапоеннаго, Садителя всем, Человека бывша и страсти претерпевша, Егоже желающе, божественнии верно пострадаша мученицы, Пречистая Дево Всепетая.

Песнь 3.

Ирмос:

Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

Закон Божественный исполняюще, прехвальнии мученицы, нищим богатно хлеб подасте и ко благочестию настависте божественному, спасения ходатаи сим бывше.

Двоица светоносных страдалец, возсиявши чудесными зарями, тму отгна прелести многобожныя, и прельщенныя к сиянию Божественныя веры вся настависте.

Младенствующий народ, благочестивии мученицы, Божественными учении к стези Божественнаго разума настависте и требища демонская молитвою, блаженнии, низложисте.

Богородичен: Неискусобрачная Дево, Еяже ради нам возсия Слово, еже выше всякаго начала разумеваемо, спасай стадо Твое и всяк град и страну от всякаго обстояния, Богорадованная.

Седален, глас 8.

Зодчии показастеся духовнии, наздасте верою благочестивых души, Божественною благодатию на камени веры, и, себе сами совершивше храм священ честныя Троицы, твердо пострадасте. Тем и исцеления источаете верою к вам притекающим, и страсти отгоняете, страстоносцы самобратнии. Молите Христа Бога грехов оставление подати чтущим любовию святую память вашу.

Слава, и ныне: Яже Бога заченши без семене и воплощенна рождши без тли, новым одеянием облеклася еси нетления Духа: яко Жизни бо Мати и всех Царица, к жизни преставилася еси, Дево, невещественней. Темже по достоянию воистинну показалася еси облак, источающь жизни нашея воды, Богомати Всенепорочная, моли Сына Твоего и Бога согрешений оставление подати празднующим любовию святое Твое успение.

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Юношски со врагом сплетшеся, доблии, сего низложисте крестным оружием твердо и сокрушенныя грехом сотвориша храмы Господеви живы, благочестно поющия: силе Твоей слава, Человеколюбче.

От Христа — камене усеченаго, якоже пишет, от горы — Девы Богоотроковицы укрепльшеся, всеславнии святии, идолом сокрушение соделасте, и взяти бысте к горе явленней мучения, и ангелом яве уподобистеся.

Едину зарю трисолнечнаго Божества безбожным радующеся возвести двоица честная мученик, Флор же и Лавр, и мучения чашу испиша усердно, Христу поюще: слава силе Твоей, Человеколюбче.

Закону Божию поклоньшеся, преклониша беззаконныя сего единаго чести отверзением очес, разумная их зрения просвещше, мученицы божественнии, светильника два, иже концы вся просветивше.

Богородичен: Яко Чистую от родов избра, Богородице, Тя Приснодеву Зиждитель всех и Бог, и Твою утробу палату содела нескверну единый Царь веков, и из Тебе человеком явися.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Разделения не подъят божественная двоица мученик самобратная: Нераздельней бо Святей Троице веровавше единою надеждою, разделением прелести безместныя содержимыя совокупи благодатию.

Истины вервию, оскордом же божественнаго разума окамененныя мысли благочестно, страдальцы, истесавше, храмы Троице преславны Божественною верою соделасте, силою Духа.

Кореносекатели злобы всякия явистеся, мученицы славнии, садители же всякаго благочестия и словесы и вещьми: израстший цвет Иессеев от корене Божественнаго в непроходимых сердцах насадисте.

Богородичен: Прежде всех век, Дево, сокровенное великое таинство, еже не уведено бысть родом первым, Всенепорочная, Тобою явися Слово Отчее Превечное, воплощся и быв Человек.

Песнь 6.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Терпением неуклонным беззаконныя побеждающе, по закону, страдальцы, Христу достохвальный конец принесосте, не покрывшеся нечестия суетством.

Оружия сильнаго являеми Духа, победисте враги безплотныя, блаженнии, и страсть блаженную в ребра Прободеннаго благочестно вообразисте.

Якоже два предобра сосца, славнии, явистеся Церкви Христове, не млеко проливающе, но дар независтен и спасителен исцелений источающе.

Богородичен: Недуговавшую душу мою грехом исцели, Яже Врача душ и телес рождшая, Пречистая, Егоже божественнии мученицы исповедающе, врачеве страстей явистеся.

Кондак, глас 8.

Яко благочестия мученики и страдальцы Христовы богомудрены, вселенная преславно почитает Флора и Лавра днесь, яко да улучим благодать и милость молитвами их и избавимся бед и напастей, гнева же и скорби в день судный.

Песнь 7.

Ирмос:

Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице ликующе, пояху: благословен еси Боже, отец наших.

Древяныя убо и каменныя боги безбожных разориша, столпы богоразумныя, Флор и Лавр великоименитии, поющим себе возставиша: благословен Бог отец наших.

Суще исполнени огня Божественнаго, мученицы, Духа, в пещь воврещи преподобныя мужи неправедно хотящия, тучами божественных молитв ваших соблюдосте невреждены, славнии.

Болящим исцеление, обидимым избавление, бедствующим всем спасение присно подают Флор и Лавр, вопиюще, мученицы: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Яко шипок удолия, Тя в житии, Отроковице, Христос избра и, в Тя вселився, плотию пройде, благовонствуя нас богоразумия дохновении, Всенепорочная, Богородицу присно исповедающих Тя.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Глаголом живым питающе души, всеприснопамятнии, гладом тающим — спасительное брашно, убогим — промышление и сирым явистеся, всем довольствующе, и Христу поюще: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Освященно имуще житие и кончину, время долго, мудрии, скрываеми, от земли издастеся, паче зари солнечныя нам возсиявше лучи преславных чудес, верою поющим: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Два светильника явистеся мысленней тверди, Церковь священно украшающе, и всю просвещаете светло тварь, присно чудотворении страстотерпцы, вопиюще: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Богородичен: Святейши еси ангел, рождши, Дево Пресвятая, святых Святаго, за милосердие бывша несмесно Человека, якоже есмы, спасти вопиющия Ему непрестанно: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя, Богородицу, ангелов и человек чиноначалия величают.

Се убо, — вопияше древле Давид, — что добро, и красно, и спасительно? Но еже яве божественным братиям вкупе жити в дусе, подвигшимся ясно и победу вземшим на диавола, ихже по достоянию ублажаем.

Красны явистеся очи честныя Церкве благодатию, и очи, древле ослепленыя тмою лютою, и прежде смерти, святии, и по кончине священней отверзосте в славу всех Благодетелю, Лавре и Флоре достохвальнии.

Знаменьми явленными и страшными Христос гроб ваш, святии, и раку, древле якоже прорече, являет, идеже терпеливая телеса лежаху священно, лучи исцелений испущающе богатно и благовоние достохвальное.

Божественная и светоносная воистинну двоица, Лавре и Флоре, добропобеднии мученицы, на небесех всегда Троице Вседетельней предстояще, избавление грехов лютых испросите, верою вашу божественную память на земли торжествующим.

Богородичен: Страшно Твое рождество, Мати Чистая, небесныя бо Егоже трепещут чини, Слова Божия, Человека бывша на земли, паче естества родила еси, пребывши Девою, якоже прежде. Темже Тя, Богородицу, и языком и сердцем исповедающе, величаем.