Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святым мученикам Кирику и Иулитте Тарсийским (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Проповедавше Слова, от Отца яве рождена, воплощена же от Матере, свидетели Сего страстей страстьми и смертию бысте.

Славная мученица, яко светозарная луна, совокупльшися с солнцем, из нея рожденным Кириком, всю тварь чудесными зарями просвещают.

Текущими изменила еси, яже никакоже движима, мученице, и, на руках твоего сына носящи, с сим беззаконных и диаволю лесть омрачила еси.

Сущи от рода славна, мучением же и страдании многовидными, мученице Иулитто, Царя безсмертнаго дщи была еси.

Богородичен: Упразднися смерть Тебе ради, и адово жало потребися, Мати Чистая: Ты бо безсмертнаго Владыку, умерщвлена плотию, родила еси.

Песнь 3.

Ирмос:

Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

Небесных чертогов и светозарнаго покоя, вечнующия же славы сподобистеся, мученицы славнии, диаволя жала болезньми страдания потребльше.

Птенец яко красен, голубице целомудренней сей подобился еси, льстивому противяся, славне Кириче, льстивно приступльшу и украсти тщащуся тя непобедимаго.

Гордаго змия, на небо положивша уста и землю потребити хвалящагося, младенец незлобив крестным всеоружием до конца низложи и потреби.

Богородичен: Не истощив недр Отеческих, Пречистая, Слово, вся осуществовавшее, во Твою, Пренепорочная, утробу вселися, и плоть непременна бысть, и человеки обожи Пресущественный.

Седален, глас 4.

Тезоименно, страдальче, проповедник явился еси истинен, пострадав с материю, Кириче славне Христов, благочестия течение скончав, и был еси нам мужество веры, поправ вражию всю силу, и с небесе приял еси венец с материю твоею, славне. Христа молите спастися всем, творящим память вашу.

Богородичен: Треволнении страстными безсовестный аз обуреваемь, Чистая, призываю Тя тепле, да не презриши мене, окаяннаго, погибнути, бездну милосердия рождши, разве бо Тебе, надежды не имам. Да не врагом убо обрадование и смех, надеявся на Тя, явлюся, ибо можеши, елико хощеши, яко Мати сущи всех Бога.

Крестобогородичен: Дева и Агница, видевши на Кресте, без семене из Нея Агнца рождшагося и копием прободена, печали уязвена стрелами, вопияше болезненно, восклицающи: что новое таинство? Како умираеши, Иже живота един Господь? Темже воскресни, падшаго воздвизая праотца.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Младенствуя телом, и совершенным, мучениче, умом злоначальнаго низложил еси, лукавство злосотворшаго.

Яко плодовита лоза, мученице Иулитто, грозд израстила еси, добляго воистинну Кирика, мучения сладость искапающа.

Милостивно взирающи, якоже агница на агнца мученика, Иулитта досточудная, закалаема усердно.

Богородичен: Законы естества, Пречистая, паче естества в рождестве Твоем изменяются: Содетеля бо паче ума и слова породила еси.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Терзаему, богомудрая, ранами телу твоему, и раздробляему, тления дебельство совлекла еси, во одежду же облеклася еси, юже от Девы Единородный, плоть понес, человеки обожив, облече.

Обнажилася еси телом, мученице всеславная, преобидевши плотский студ, и врага, Еву обнажившаго, Иулитто, древле, терпеливно вмужившися, в вечный студ одеяла еси.

Во главу усечена бывши, главу змия, мученице, сокрушила еси, лишена бывши богатства, небесное богатство наследовала еси, недвижимое приимши Царство со всеми мученики, прехвальная.

Богородичен: Божие Бог Слово плоть прият, мысленну и одушевлену, от Тебе, Пречистая, и за милосердие бысть Человек, и обожи мя, преступлением отриновена, Егоже моли спасти всяческая.

Песнь 6.

Ирмос:

Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

Преплывше безмерных мук, прехвальнии, непостоянную воду крестным окормлением и ко пристанищу тихому яве доидоша, погрузивше фараона невидимаго кровными струями.

Играет Иконийский град, тебе воспитавый, и красится памятию твоею честною Тарс, Иулитто: мучение бо в том скончала еси с сыном твоим и венцев победы сподобилася еси.

Презрела еси многоплетенныя муки, и горлица прекрасная явилася еси, со птенцем возлетевши и над всеми возвысившися сетьми змия, всехвальная, и во обителех небесных премудро почила еси.

Богородичен: Кореносекательным серпом Твоея молитвы посецы, Отроковице, лукавая помышления души моея и плодоносну покажи, молюся, всех бо Содетеля, Бога и Спаса, родила еси.

Кондак, глас 4.

Во объятиях носящи христомученица Иулитта Кирика, на подвизе мужески веселящися, взываше: Христос есть мучеников похвала.

Икос:

Ум мой просвети, Христе, светом заповедей Твоих, яко да возмогу воспети святыя и подвиги изрещи. Кий же язык изглаголати возможет страдания, яже претерпеша? Тем припадаю Тебе, Человеколюбче: оставление подаждь души моей окаянней, даруй ми время покаяния, на се бо волею восприял еси плоть, да вся на живот возведеши, егоже страдальцы получивше, непрестанно поют: Христос есть мучеников похвала.

Песнь 7.

Ирмос:

Отроцы еврейстии в пещи попраша пламень дерзновенно и на росу огнь преложиша, вопиюще: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Палицами сокрушает твое тело беззаконный, богомудрая Иулитто, помысла крепость никакоже подвиже: жезл бо силы — Крест Христов держала еси.

Тучами кровных наводнений погасиша огнь безбожия Христовы страдальцы, зовуще усердно: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Носящи на руку, мученице, егоже родила еси, предстала судищу и сугуб добрый скончала еси подвиг, вопиющи: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Богородичен: Глаголом Твоим последующе, блажим Тя, роди вси, Отроковице, Блаженнаго Бога Матерь явльшуюся, в Него верующия блаженны соделавшаго.

Песнь 8.

Ирмос:

Победители мучителя и пламене благодатию Твоею бывше, заповедем Твоим зело прилежаще, отроцы вопияху: благословите, вся дела Господня, Господа.

Светлыя звезды, яже на тверди церковней нелестно водрузившеся и землю чудесы просвещше, благочестно чтутся от всех днесь, песнословящих Христа во веки.

Якоже нова ветвь корене богонасажденна сущи, богомудрая, честнаго твоего сына носящи, увядила еси нечестия сады, вопиющи с ним и глаголющи: Тя превозносим, Христе, во веки.

Якоже тельца юна, юница сущи прекрасна, Иулитто, носиши Кирика славнаго, жертву живу от Девы Агнцу возсиявшему и заколеному за крайнее милосердие.

Богородичен: Воплощся Слово от пречистых Твоих кровей, Отроковице, приникшия к безсловесным плотским страстем познанием Божественным обожи, Чистая, Егоже превозносим во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Устрашися всяк слух неизреченна Божия снизхождения, яко Вышний волею сниде даже и до плоти, от девическаго чрева быв Человек. Темже Пречистую Богородицу, вернии, величаем.

Исцеление приношает рака славных страдалец, благодатию Божественнаго Духа напаяемая: приидите, почерпите, и освятите души, и от недуг очиститеся, мучениколюбцы, Дателя добрых величающе.

Якоже шипок, мученическими прозябосте удолии, всеблаженнии, якоже крин благовонен, яко рая божественное прозябение, мирно яко воистинну искапающе украшение, и верных души благовонием тайным веселите.

Ранами мученическими украсистеся, добропобеднии мученицы, и ангелом яве уподобльшеся, Богу предстоите, победным венцем светло обложени и чтущим вас очищение грехов просяще.

Мученица, якоже агница, яко агнца сына своего носящи, посреде волков невредно пройде и в небесную ограду вселися; присно сих молитвами, Господи, спаси ны, тех священную память чтущия.

Богородичен: Просвети, двере Света, ослепленную душу мою страстьми, и злыми помыслы омраченную, и бедствующую, и изми мя от напастей, и бед, и скорбей, да славлю Тя, упование верных и утверждение.

Светилен.

Радуйся, красуйся и ликуй, светло торжествуя, Иконийский граде, яко из тебе возсияша два светильника премудра, Иулитта славная и богомудрый Кирик, законно бо пострадавше, венец прияша славы.

Богородичен: Матерь и Деву Тя поем, Всенепорочная: Ты бо Бога всех во чреве носила еси, Егоже совокупление проповедающе, непреложно по ипостаси, Тя, Богородицу Владычицу, исповедаем воистинну, иже Тебе ради спасаемии.