Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святым мученикам Мине Калликеладу (Красноречивому), Ермогену и Евграфу Александрийским (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Горькия работы избавлься Израиль, непроходимое пройде, яко сушу, врага зря потопляема, песнь яко Благодетелю поет Богу, чудодеющему мышцею высокою, яко прославися.

Венцы славы украшаемии, и престолу Божию предстоящии, и Божественнаго света исполняемии, любовию светоносную память вашу совершающия, омрачения страстей, мученицы, избавите.

Божественное любяще благославие, Божия доброты желающе, жития красная отринусте и всю силу преявственно и смертию безконечную жизнь, мученицы, обретосте.

Божественною ревностию распаляеми, огнь нечестия угасиша, и светильницы, свет сияюще всем благочестия пресветло, явишася верою, Ермоген и Мина велемудреннии.

Богородичен: Избавитися, Отроковице Всенепорочная, страстей одержания рабом Твоим, Твоего прилежно моли Господа и Владыку, Егоже из Твоих, Пречистая, кровей воплотила еси, нам приобщившагося.

Песнь 3.

Ирмос:

Прежде век от Отца рожденному нетленно Сыну и в последняя от Девы воплощенному безсеменно, Христу Богу возопиим: вознесый рог наш, Свят еси, Господи.

Зарею небесною ясно просветившеся мученицы, тму разориша идольския лести и сияние нам исцелений облисташа, песнопоющим всех Богу: свят еси, Господи.

Мертвости живаго последуя Владыки, Мино чудне, плеснами сокрушаешися и главу мучителя сокрушаеши врага, утверждая ноги твоя на твердем мучения пути, мучениче мужественнейше.

Поет Спаса Ермоген, руками усекаемь, священства одежду светлейшу кровей омоченьми ясно соделав и подражатель Страдавшаго плотию благодатию являемь.

Богородичен: Едину в женах Тя Красный Красную обрет, Плотоносец из чрева Твоего произыде, Отроковице, Христос, Божественными красотами просвещая род наш: тем Тя почитаем.

Кондак, глас 1.

Мину чуднаго, Ермогена божественнаго и Евграфа купно священными сладкопении почтим вси, яко почествовавшия Господа, и страдальчествовавшия за Него, и лика безплотных на небесех достигшия, и чудеса точащия.

Седален, глас 8.

Презревше славу мирскую, окрилившеся славою Божественною, Мина, Ермоген же и славный Евграф и усердным нравом тягость претерпеша лютых мучений, плоти не пощадевше. Темже, по кончине во глубину морскую ввержени бывше, направишася к Божественному хотению. Имже верою возопием: молите Христа Бога грехов оставление даровати чтущим любовию святую память вашу.

Богородичен: В напасти многоплетенныя впад от враг видимых и невидимых, бурею одержимь безчисленных согрешений моих, и яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая, ко пристанищу притекаю Твоея благости. Темже, Пречистая, из Тебе воплощенному безсеменно молися прилежно о всех рабех Твоих, непрестанно молящих Ти ся, Богородице Пречистая, молящи Его присно согрешений оставление даровати воспевающим достойно славу Твою.

Крестобогородичен: Агнца, и Пастыря, и Избавителя Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и, горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемляй Тобою избавление, утроба же моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе, Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление верою поющим Божественныя страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Жезл из корене Иессеова и цвет от него, Христе, от Девы прозябл еси, из горы, Хвальный, приосененныя чащи пришел еси, воплощся от Неискусомужныя, Невещественный и Боже. Слава силе Твоей, Господи.

Законы возвещая светозарныя, беззаконно твоих очес избодение, Мино, претерпел еси, сердца очеса к Свету незаходимому имея прилежно смотряющая и поя радостно: слава силе Твоей, Господи.

Явися язык твой огнем Духа мудрейше изощрен, внегда отсещися: глаголаше бо, поя Божия чудеса, и мучителя безгласие преводя во благочестивую славу яве Сотворшаго.

Вельми страсть терпя, ногами отсецается Ермоген, змииную попирая главу и путь готовя нравом неуклонным свидетельства, вводящь к жизни небесныя светлости.

Неуязвлену соблюдающу душу, Христос тебе является, твоя язвы, Мино, исцеляя, мужески же терпети тебе повелевая: яко да тебе ради спасение милости хотитель всех зрящих соделает.

Богородичен: Жезл из корене Иессеева израстила еси, процветшая Садоделателя всея твари, увядившаго сады неплоднаго знания, веру же нам истиннейшую всадившаго благочестно, Чистая Дево Всепетая.

Песнь 5.

Ирмос:

Бог Сый мира, Отец щедрот, Великаго Совета Твоего Ангела, мир подавающа, послал еси нам; тем, богоразумия к свету наставльшеся, от нощи утренююще, славословим Тя, Человеколюбче.

Что всуе мятешися? — вопияху купно судии пребеззаконному мученицы, — силу Подаяй предстоит нам, Един в крепости непобедимь Сый, Егоже ради раны терпим крепчайше.

Бяше внезапное преложение чуднаго Ермогена ко Господу: банею бо очищается и судом Божественным архиерейства свет восприемлет, ученьми озаряяй в нощи лютых сущия.

Витий оставльше неискусный ум, неписмяников плетеньми уловистеся, умудрившу Духу вы, яко истинно мученицы, и ко всякой мук бури сильны в крепости соделавшу верою.

Богородичен: Святых ангел, Дево Чистая, преимущи явилася еси, рождшая Совета Великаго Ангела — Бога Еммануила, человеки небесными Своим снитием соделавша, Отроковице, за благоутробие неисповедимое.

Песнь 6.

Ирмос:

Из утробы Иону младенца изблева морский зверь, якова прият; в Деву же всельшееся Слово и плоть приемшее пройде, сохраншее нетленну: Егоже, бо не пострада истления, Рождшую сохрани неврежденну.

Спасл еси Иону от зверя тридневнаго, образующа погребение твое, Всесильне; телеса же мученик, в пучину ввержена, направил еси к тишайшему пристанищу погребения, идеже твое Божественное хотение, в наше верных снабдение.

Телеса ваша, непобедимии мученицы, глубина невредно суши подает, предводящим небесным ангелом, блаженнии, и всем положение поведающим ваше, сущее исцелений источение и страстей душевных избавление.

Чини ангельстии вашему удивишася терпению, како безплотнаго с телом победисте, мученицы, змия и победы венцы увязостеся, Престолу Божию предстояще и Божественными зарями освещаеми.

Богородичен: Преста Тобою, Дево, смерть, Жизнь бо — Христа — родила еси, дарующаго чисте верующим в Того безсмертие и божественное радование; Сему, Всесвятая, молися избавити от бед рабы Твоя.

Кондак, глас 4.

Добропесненный глас твоих словес, Ермогена из глубины погибели возвед, постави на камени жизни, отонудуже и Евграф, царя обличив, радуяся, посекается в славную главу, но прилежно моли, Мино, спастися всем, любовию чтущим тя.

Икос:

Житие твое боголепно, и сладко твое слово, многое дерзновение, Мино, и учение твое, и мужество чудно бяше к беззаконником, показуяся твердо, никакоже убоявся; но, наказуя, вся научил еси в Трех Лицех покланятися Богу Единому и служити несомненною мыслию, и, паки нас ради ныне в последняя Сына Божия плоть приемша, Егоже исповедуя, уловил еси Ермогена. Тем с ним моли спастися всем, любовию чтущим тя.

Песнь 7.

Ирмос:

Отроцы, благочестию совоспитани, злочестиваго веления небрегше, огненнаго прещения не убояшася, но, посреди пламене стояще, пояху: отцев Боже, благословен еси.

Глас празднующих чисте, идеже и шум слышится, радостною душею, страдальцы, вселистеся, веселия исполняеми и поюще: отцев Боже, благословен еси.

Сладка мне, вопияше Ермоген, еюже умираю, смерть: мне еже жити есть Христос, еже умрети же — приобретение безмерно; да отсекутся мои уды, любовию поющу: отцев Боже, благословен еси.

Мудростию твердейшею в живущих тебе самаго написал еси книзе, о Евграфе мудре, главе бо отсеченей, якоже на колесницу, твоею всел еси кровию и к невечернему Свету преставился еси.

Богородичен: Не опалив Твоего чрева, не поколебав девства знамений, воплощшееся Слово из Тебе пройде, подая нетление и жизнь нам, Отроковице, поющим: отцев Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос:

Чуда преестественнаго росодательная изобрази пещь образ: не бо, яже прият, палит юныя, яко ниже огнь Божества — Девы, в Нюже вниде утробу. Тем, воспевающе, воспоем: да благословит тварь вся Господа и превозносит во вся веки.

Падает пред ногами твоими суемудренный, попираемь, Мино богомудре, очес бо лишив тя и языка, твоего помысла не поколеба стояния лучшаго. Темже радостно взывал еси: да благословит тварь вся Господа и превозносит во вся веки.

Егда суровейшим произволением обоих рук и ног тя мучитель лиши пребезумный, тогда, мудре, натрижнения желая, Ермогене, Христу песнопел еси, радуяся: да благословит тварь вся Господа и превозносит во вся веки.

Пою твоя, Мино, божественная страдания, чту Ермогеновы подвиги, покланяюся мощем, воспеваю раны, юзы, гонения и смерть, имиже к жизни взястеся, вопиюще: да благословит тварь вся Господа и превозносит во вся веки.

Богородичен: Стамну Тя, манну имущую Божества, познахом, Отроковице, кивот, и трапезу, и свещник, Престол Божий, и палату, и мост, преводящь к Божественней жизни воспевающия: да благословит тварь вся Господа и превозносит во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Образ чистаго рождества Твоего огнепалимая купина показа неопальная; и ныне на нас напастей свирепеющую угасити, молимся, пещь, да Тя, Богородице, непрестанно величаем.

Се светозарное торжество световидных мучеников всем просия, озаряющее вселенныя концы и душ слепоту отъемлющее; стецемся преусердно, священие почерпем.

Ихже благ получисте небесныя славы, еяже сподобистеся, верою светлую память вашу чтущим, яко Богу предстояще всегда, получити молитеся, великомученицы, молимся.

Тело и душу принесосте Творцу всех, жертву непорочну, всесожжегшеся огнем мучений, и мучеников ликом причислистеся, Светом чистейшим просвещаеми, всехвальнии.

Взятся, ко обителем вселяяся, световидный мучеников лик божественный и предстоит Отцу, Сыну же и Духу, наслаждаяся ясно обожения, Мина со Ермогеном и Евграфом, богомудрии.

Богородичен: Сияние блистания Рождества Твоего отринувшееся естество наше, Всенепорочная, виде и из нощи неведения избавися и страстей темнаго смущения. Тем Тя яко виновну спасения нашего чтим.

Светилен.

Витийскими твоими словесы и божественными чудесы, Мино, сострадальца привлекл еси священнаго Ермогена, с нимже тя и со Евграфом ныне прерадостно благохвалим.

Богородичен: Гора, юже провиде древле божественный Аввакум, присенная и часта Ты показалася еси, Дево, и Тя Давид именует усыренную и тучную.