Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святым мученикам Сергию и Вакху (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо, Безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.

Сергие, угодниче Христов, смолебника приим и спомощника Вакха приснопамятнаго, с нимже страсти богомудренно совершил еси, слово мне мудрости, вас поющу, даруйте.

На недвижимем Христовы камени веры, святии мученицы, положивше основание, на твердемъ степени утверждени, забрало и столпи благочестия явистеся.

Глаголом веровавше Христовым и к Нему неуклонно взирающе, все оплевасте преходящее благославие, святии, славы же присносущныя уязвени бысте рачением.

Рода, и отечества, и чести Христа ради обнажившеся, веселястеся, и, одеяни в женолепное одеяние, мужемудренно нетления одеждею светло облекостеся.

Богородичен: Милостива быти верным и благоуветлива, Богомати, умоли Слова, Егоже родила еси телесно, к нам пришедшаго: Тя бо Предстательницу и спасение стяжахом.

Песнь 3.

Ирмос:

Едине Ведый человеческаго существа немощь и милостивно в не воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе, Святый: одушевленный храме неизреченныя славы Твоея, Человеколюбче.

Един Ведый яко Бог вся прежде бытия, к Нему ваша ныне видев предложения, мудрости словом, и Божественнаго знания, и твердаго смысла обильно исполни, яко Своя воини, блаженнии.

Законно угодницы Христу пострадати изволивше, тлеющую славу и текущую, и мира всего, и миродержца помыслом богомудрым страстотерпцы мученицы возненавидесте, любовию Зиждителя.

Пречистыми ума приложении Господу предстояще, и от тамо сущия зари исполняеми, и неизреченнаго блаженства яве наслаждающеся, вас чтущия от напастей, страстотерпцы, избавите.

Богородичен: Смертию держим первее Адам, ныне избавися Твоим Рождеством, Едина Богоневесто: Жизнь бо истинно Ипостасную, соединену плоти, Чистая, по Ипостаси паче естества и слова родила еси.

Седален, глас 8.

Мучениколюбцы, приидите, разумныя бисеры Господни и страстотерпцы Сергия почтим и Вакха святыя, яко вражию лесть мужески поправшия и идольскую всю крепость разорившия, темже достойно с небесе венцы победы приемше, со ангелы ликуют. К нимже вси возопиим: молите Христа Бога прегрешений оставление даровати чтущим любовию святую память вашу.

Богородичен: В напасти многоплетенныя впад от враг видимых и невидимых, бурею одержимь безчисленных согрешений моих, и яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая, ко пристанищу притекаю Твоея благости. Темже, Пречистая, из Тебе Воплощенному безсеменно молися прилежно о всехъ рабех Твоих, непрестанно молящих Ти ся, Богородице Пречистая, молящи Его присно согрешений оставление даровати воспевающим достойно славу Твою.

Крестобогородичен: Агнца, и Пастыря, и Избавителя Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и, горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемля Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление верою поющим Божественныя Страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Гору Тя, благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше Святому, во спасение наше и обновление.

Светила два от запада возсиявша, противно землю тогда держаща нечестивому, творяща шествие, к Твоему же востоку приидоша светоносному, Христе, и спасительному.

Ни огнь, ни мечь, ни гонения, ниже раны благочестиваго разума о Бозе разлучи вас, жизнь бо преобидесте кончаемую, Его ради, достославнии, и приясте блаженную сладость и негиблющую.

Светильницы истинно нелестнии твердь Церкве Христовы озаряют светом Божественнаго сияния и души благочестивых возвеселяют, чудес зари испущающе.

Вакх божественный и преизящный Сергий, летным пременением благочестия рачители и мучениколюбцы духовно на пиршество призывают, доблести своя предлагающе.

Богородичен: Оружие, двери Едемския хранящее, уступает ныне верным и приемлет светло Честною Кровию из Твоего чрева Рождшагося, Всенепорочная, знаменаныя видящее и благодатию.

Песнь 5.

Ирмос:

Просветивый сиянием пришествия Твоего, Христе, и осветивый Крестом Твоим мира концы, сердца просвети светом Твоего богоразумия православно поющих Тя.

Прогнавше лесть истины оружием, и мучителей раны крепко претерпевше, и победителе бысте, от Христа венчавшеся, и ныне достойно веселитеся.

Укрепляеми непобедимою силою и благодатию Троицы, двоица мученик низложи тмы князя и тому порабощеныя, тем честно ублажаются.

Терпением, и душевным мужеством, и крепостию помысла двоица мученик славная превзыде всю гонителей горькую ярость и со Ангелы водворяется.

Богородичен: Возсияла еси, Богомати, яко утро, Солнце незаходимое, соединенное плотию по Ипостаси, на руку носящи, Истинныя Правды: тем Тя вси прославляем.

Песнь 6.

Ирмос:

Обыде нас последняя бездна, несть избавляяй, вменихомся, яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш, Ты бо крепость немощствующих и исправление.

Целений источники мученик мощи богатно источают: почерпем усердно, убо вернии, и страстотерпцы ублажим, славнаго Сергия и Вакха приснословущаго.

Ненавидяще беззаконных совселения и прелесть упраздняюще, Небесное шествие благостоянно Сергий и Вакх шествоваху и ко Христову достигоша пристанищу невлаемому.

Отверзаются страстоносцем мучеником врата Небесная, благоговеюще страсти честней, подобней Бога нашего благодатней и прогоняющей демонския полки.

Богородичен: Истинно Тя, Матерь Божию, Пречистая, мудрствующе, возвещаем: Безначальнаго бо Сына Единороднаго, прежде век возсиявшаго из Отца, несказанно, Дево, родила еси.

Кондак, глас 2.

Разум на враги мужески вооруживше, всю тех лесть разрушисте, и, победу свыше приимше, мученицы всехвальнии, единомысленно вопиюще: добро и красно еже быти с Богом.

Икос:

На Небесех, Христе, живуще Сергий же и Вакх и Божественнаго света от Тебе исполняеми, мене, во тме неведения ходящаго, предвари скоро и страстей исхити, Едине Безсмертне, одежду мне покаяния низпослав, яко да светлым умом светоносный сих праздник воспою и возопию, веселяся: добро и красно еже быти с Богом.

Песнь 7.

Ирмос:

Тебе, умную, Богородице, пещь разсмотряем, вернии, якоже бо отроки спасе три Превозносимый, мир обнови во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог и препрославлен.

Радуйся, двоице страстотерпцев славная; радуйся, победившая светло мучительская прещения; радуйся, совершившая течение блаженное; радуйся, пище, всегда внутрь пребывающая; радуйся, ясне предстоящая Богу, Богоблаженная.

Всесветлии на земли ходяще, демонская очеса и лица гонителей, мученицы, омрачисте светом благодати и зарями страдания, хвальнаго воспевающе Бога и преславнаго.

Храми Бога бывше одушевленнии Живущаго и, живуще, страдальцы, силою Божиею укрепляеми истинно, полки победисте врагов, всеблаженнии, крепкаго во бранех Бога песньми восхваляюще.

Богородичен: Пречистый Ты храм была еси и пресвятый кивот, приемши Творца неописаннаго и непостижимаго, во утробе Твоей вместивши, Единороднаго Бога Слова, Благословенная Всечистая Владычице.

Песнь 8.

Ирмос:

В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле, добротою благочестия чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите во вся веки.

Иже росою древле отроком пламень Прохладивый, стоящия в подвизех укрепи Твоя мученики, поющия: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите во вся веки.

Ядовитая и душевредная ласкания мучительская умно страстотерпцы отразиша, Христу вопиюще и глаголюще: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите во вся веки.

Действительны хранители нам, Сергия и Вакха, истинно венечники, Христос показа, хранящия и поющия: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите во вся веки.

Направи мою, Владыко Христе, молитвами мученик стезю добродетелей и удобно Тебе взывати сподоби: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите во вся веки.

Богородичен: Блажу Тя, Истинную Бога нашего Матерь, радуйся, со Ангелом принося Ти, Чистая, Всенепорочная Владычице, Тя бо непрестанно вся дела Господня поют и превозносят во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Образ чистаго Рождества Твоего огнепалимая купина показа неопальная, и ныне на нас напастей свирепеющую угасити, молимся, пещь, да Тя, Богородице, непрестанно величаем.

Всего Христа стяжали есте, мир бо весь Того ради оставили есте, и ныне, мученицы, в Небесных водворяетеся, лики Вышних сил и мужей блаженных видяще светлости.

Даеши сопряжение всеизряднейшее похваления любовию Тебе приносящим, благодать свыше и прегрешений оставление, молящи единаго Милосердаго, к Немуже тщащеся, низоревностных небрегли есте.

Зарею Трисияннаго Божества просвещени, непобедимии мученицы, многобожное прелестное безбожие и мучителей страх отринуша, и ныне нетленныя наслаждаются сладости райския.

Течение доброе совершивше, благочестиву же веру сохранити потщавшеся, недвижимое прияти сподобистеся Царствие, преславнии мученицы, венцем доброты и благолепия увязени.

Богородичен: О, паче ума чудес Твоих! Божие бо Слово, плоть бывшее, Едина родила еси преестественно, Мати Дево, всяческая Божественным хотением содержащаго мудре и окормляюща.

Светилен.

Светозарную двоицу страстотерпец, Сергия и Вакха, похвалим: ран бо стремления претерпеша и гордыню низложиша всезлобнаго мучителя Троическою силою.

Богородичен: Херувим явися славнейши и Серафим показася вышши, яко Бога рождши воплощенна, земным же показавша стези правыя наступати, ко спасению приводящия.