Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святым праведным богоотцам Иоакиму и Анне (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися.

Свещу, мысленное Солнце возблиставшую, плотию от Нея возсиявшее, добродетелей светлостьми просиявающе, родити сподобистеся, Анно богомудрая и Иоаким присноблаженный.

Всеобразным зрением к Богу истинно богоприятный Иоаким и Анна божественная, неуклонно молящеся, Пречистую Богородицу родиша, пребольшую всея твари святостию.

Превысоку имуще жизнь, жития же светлость, всех вкупе родителей бысте земных превышшии, Нетленну Деву яко родивше и богоотцы истинно Тоя ради бывше.

Богородичен: Спасения всего начальницы, блаженнейший Иоаким и Анна славная, Чистую, и Непорочную, и Пречистую Богородицу родиша, богочестия Сию приемше воздаяние.

Песнь 3.

Ирмос:

На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвеселибося дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Неплодствующая, и детей лишенная, и слезами Содетеля молящая, едину Благословенную сподобилася еси родити, богоприятная Анно, зовущи, яко несть свят, разве Тебе, Господи.

Иже сожительницу обогатив Божественною благодатию, Иоаким божественный и богоглаголивый Ходатаицу спасения человеком родити сподобися. К Нейже взываем, яко несть непорочны, паче Тебе, Владычице.

Воспоем всечестную сопругу, от неяже возсия нам Дева, всех тварей превышши сущи, Бога бо роди, к Немуже возопиим, яко несть свят, паче Тебе, Господи.

Богородичен: Неплоднаго поноса избегши, роди Анна Богородицу, Евы бо поношение преславно потребльшую, к Нейже взываем, яко несть непорочны, паче Тебе, Владычице.

Седален, глас 5.

Иоаким и Анна торжествуют, по Бозе бо достойно благодать обретоша и родиша плод, богоприятен храм, Деву и Чистую Матерь Божию, едину Благословенную, молящуюся непрестанно спастися душам нашим.

Песнь 4.

Ирмос:

Пришел еси от Девы, не ходатай, ни ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

Радуяся, Деву от неплодове приемлет, Еяже ради неплодие мирское разрешися, Рождеством девствующую, Иоаким богомудрый и богоприятный.

Праотец Божий Иоаким ныне предлагает нам трапезу духовную, пребогатый: яко Богоматерь и Пренетленную Отроковицу родил есть.

Умерщвления и тли человеки спасшую благодать предлагает, хотящую быти Матерь Божию, Слово Присносущное приемшую, несказанно воплощаемое.

От корене Иессеева сопруг возсия, от негоже прозябе жезл, Цвет носящий, всего мя человека облаговонствующь миром Божества.

Богородичен: Направи мое, Богородице, житие, повелении Божественными наставляющи воплощшагося Слова из Тебе, и к свету настави, Дево Мати, Марие Богоневесто.

Песнь 5.

Ирмос:

Просвещение во тме лежащих, спасение отчаянных, Христе Спасе мой, к Тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим, иного бо разве Тебе Бога не знаю.

Целомудренная двоица, чистоты заря сияющая, Юже девства божественным сиянием украсившую неплодное естество человеческое нам породи Анна и Иоаким богоприятный.

Девственный богоукрашенный престол, Иже всех превышши, дланию Божественною, целомудрия честный сопруг и богомудрая двоица породи, Анна и Иоаким всехвальнии.

Востоку свыше явльшуся в наставление заблуждших светоносную дверь божественный Иоаким и Анна, богомудренно пожившии, родити, боговидцы, яве сподобишася.

Закона Новаго богописанную скрижаль, на нейже решение грехов Ветхаго Закона Божественное Слово прообрази прежде, яко от камене, ныне усече мановением Вседержитель от неплодове.

Богородичен: Зарею Твоею, Богомати, уму моему озаритися, омраченному грехом, повели, Дево, неведения мрак и прегрешений потребляющи, иныя бо паче Тебе хранительницы не вем.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже мя возведи.

Плодовитое семя, еже древле неплоды Анна восприемши, от Божественнаго осияния Отроковицу родити сподобися, всеми тварьми владычествующую.

Ныне неплоды рождши, волею Божиею, покорением прияти Деву, рождшую кроме плотския воли, Самому восхотевшу Богу проявленно.

Озарився Исаия Духом, Иоакима и Анны рождество, свиток нов, виде, в немже написася Слово воплощаемо.

Богородичен: Таинству предтечет таинство: прежде бо неплодящая благодать породи спасения Ходатаицу, девства рождением явльшуюся нам.

Кондак, глас 2.

Радуется ныне Анна, неплодства разрешившися соуз, и питает Пречистую, созывающи вся воспети Даровавшаго от чрева ея человеком едину Матерь и Неискусомужную.

Икос:

Яже уз прежде безчадства молитвою избавльшися, призывает ны спраздновати чудеси и дары принести Рожденней, молящияся пред Нею с любовию, Ейже яко иногда девы предтечаху скоро, ликующе и вопиюще: се прииде всех воззвание, се Адам свободися, яко Анна плод прозябе, едину Матерь и Неискусомужную.

Песнь 7.

Ирмос:

Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть: Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, Сый Благословен и Препрославлен.

От корене прозябши, двоице святая, Давида богомудраго, жезл всесвященный, Деву Чистую, миру породисте, Цвет священнейший нам, Христа, безсеменно возсиявшую.

Свещу многосветлую Богородицу Анна божественная, якоже златозарен свещник, носящи, мир весь просвети божественным светом, девства светлыми сияньми.

Прародителие славнии воплотившагося за неизреченную милость Бога Вседержителя от Дщере богомудрыя вашея, пребогатии, ныне мне, прибегшему к вам, согрешений разрешение испросите.

Богородичен: Яко суще пребольшии родителей, всеми Владычествующую тварьми родисте, Марию Пречистую, рождшую Бога, плотию обложена, нам уподобльшася за благоутробие многое.

Песнь 8.

Ирмос:

В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога, пойте дела, яко Господа, и превозносите во вся веки.

Богатством кипящии добродетелей славою Божественною украшенную Царицу Деву Иоаким честный и Анна целомудренная родиша, Юже вся тварь поет яко Богородицу.

Жезл силы нам вами, други Божиими, послан бысть, Всенепорочная Невеста, Еюже посреде врагов безбожных одолеваем, коварствия тех попирающе.

Оружие нам от Бога благоволения тобою, сопруже священнейший, даровася, имже ныне мы, вернии, красне присно венчаемся, Бога рождшая Чистая Дево Мати.

Сила Божия плодоношением неплодствующее чрево отверзе, и предгрядет Дверь девства светлостьми, Еяже ради Слово прииде к земным, воплощься неизреченным словом.

Богородичен: Светолитии из Тебе Воплощеннаго нас ради просвещенная двоица изрядная родителей Твоих да будет, Пренепорочная Владычице, ходатайство нам благ небесных.

Песнь 9.

Ирмос:

Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощься от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная, тем Всепетую Богородицу, величаем.

Единомудреннии и единодушнии добродетелию суще, Пречистыя Девы честнии родителие, совершающим усердно прехвальную и славную память вашу, священнейшии, спастися молитеся.

Пажить разрушисте смертную, славнии, Жизни Матерь светло рождшии, потребльшую сея прилог и безсмертныя жизни исходатаившую надежду веры ради.

Красное яко солнце Иоаким, единяяся светоносней луне Анне, породи девства лучу, Еюже Заря Божественнаго Существа, Плоти по Ипостаси соединившися, нам возсия.

Целомудренно поживше и благочестно, блаженнии, ныне сладости несказанныя сподобистеся, Богоявления получивше Иже от вас миру Явльшагося, Егоже молите спастися душам нашим.

Светилен.

Яже Евы клятву Потребльшая ныне раждается от старец неплодных, от Анны и Иоакима, Юже со ангелы вси по долгу в песнех, вернии, да восхвалим.

Богородичен: Яко от солнца солнце и от луны луна, от Анны и Иоакима Всенепорочная Отроковица родися и просвети мира концы Своим сиянием, Юже поюще, достойно ублажим, совершающе честную их память.