Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святым преподобномученикам в Синае и Раифе избиенным (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразными Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.

Воздержанием световидни бывше, блаженнейшии, боговидни явистеся яве истощением крове. Темже срадуетеся постником Христовым и мучеником.

Морем слез первее удависте фараона, мудрии, мысленнаго, кровными послежде теченьми погубисте и безвестию препосласте.

Просвещая Светодавец Господь ваше пощение терпением, угодницы Христовы, светозарно содела и явственно страдание, паче зари солнечныя сияющее.

Богородичен: Сый по естеству Господь, всем невместимь, в Тебе вмещается, Владычице, Человек благоутробием быв, да человеки за неизреченное человеколюбие спасет.

Песнь 3.

Ирмос:

Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся, но Тобою, Отчею ипостасною Мудростию, Христе: несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.

Сокрушенною мыслию Богу угодивше, сокрушисте вражие велехваление, блаженнии, мечем сокрушаеми и умерщвляеми.

Смотряюще пребывающих, мудрии, присносущное, нестоянных и тленных долу влекущо отринусте, темже ублажаетеся, преподобномученицы.

Закону Божественному благопокорною мыслию повинувшеся, плотския сласти воздержанием погубисте и, ныне пострадавше, славу улучисте.

Богородичен: Пресвятая, Пресвятое Слово рождшая, освяти наша и души и телеса, блажащих Тя, Всенепорочную.

Седален, глас 4.

Яко пресельницы являеми и пришельцы на земли, кущи водрузивше в пустынях, яве постистеся, преподобнии, наготою украсившеся, добродетелей одеждею, сообразни бывше Христовых страстей, темже и претерпесте варварское заколение.

Слава, и ныне: Струи освятил еси Иорданския, державу сокрушил еси греховную, Христе Боже наш, преклонил еси длани Себе Предтечеве и спасл еси от лести человеческий род. Темже Тя молим: спаси души наша.

Песнь 4.

Ирмос:

Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, Солнце праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей, Господи.

Не страстьми телесными победившеся, врага победили есте и, умертвившеся мечем, всеблаженнии, к жизни небесней, радующеся, купно преставистеся.

Утучнистеся, яко агнцы, воздержанием, и, яко овни назнаменитии, руками кровопийц волков убиени бысте, и совершенна заколения, преподобнии, Христу приведостеся.

Священницы же, и старцы, и юноши, иже в Раифе и Синаи горе живущии, мученицы быша, преподобно живше и нужно умерше.

Богородичен: Новоделает человечество нов Младенец, Превечный Господь, явився от Девы и Человек быв. Тому воспоим: слава силе Твоей, Господи.

Песнь 5.

Ирмос:

Ты, Господи, мой Свет, в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения верою воспевающия Тя.

Рай сладости, жизни древо, Господа, явистеся, посреди имеяй, вашу яко жертву кровь приимшаго.

Кровей токи со слезными смесивше струями, богоносцы, многообразнаго змия в сих погрузисте.

Красоту Божию зрети сподобистеся, вечное веселие вместо трудов и болезней, блаженнии, приясте.

Богородичен: Родила еси Бога паче слова и мысли, и пребыла еси по рождестве, яко прежде рождества, Дева, Чистая Богорадованная.

Песнь 6.

Ирмос:

Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею кровию.

Отвергше пристрастия узы постничеством, нужнейшею смертию уз телесных разрешистеся и нерешимою любовию связастеся Зиждителя.

Яко горы высокия, жительством явльшеся, объяти горы и создание все претящаго, силою Христовою под ноги покористе.

Водами напоившеся слез, блаженнии, яко земля добра же и тучна, мучения клас плодоносисте, в житницах вечных Христу соблюдаемый.

Богородичен: Успи страстей плоти моея волны неусыпною Твоею, Дево, молитвою, молюся, и не даждь греховным уснути мне сном тяжчайшим.

Кондак, глас 2.

От мирския молвы избегосте и к тихому пристанищу преставистеся, мученичества кровьми и постничества трудами венчаеми. Темже и показастеся мучеников и преподобных единовсельницы.

Икос:

Яже на земли умертвивше уды, жизноносною мертвостию Христа и Бога страсть изобразисте, первее, в добрем пощении, и второе, паки во страдании. Темже и Сам сугубы венцы низпосла главам вашим, отцы, уготовив жилище небесное и место вечное, идеже ныне, радующеся, явистеся мучеников и преподобных единовсельницы.

Песнь 7.

Ирмос:

В пещи авраамстии отроцы персидстей, любовию благочестия паче, нежели пламенем, опаляеми, взываху: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Просвещени воздержания светлостьми и страданьми священными, мученицы, явленно освящаеми, преидосте к Свету незаходимому и дне сынове бысте.

Волею сущих в мире сладких устраняющеся, странно человеком Явльшемуся плотию присвоистеся, пребывающая и неистлевающая благая наследовавше, преподобнии.

Божественный Павел, и Иоанн, и Феодул, Нил и вкупе вси, всеславно и умерше, и поживше, да ублажатся постницы и славнии мученицы.

Богородичен: Тя, манну жизни во чреве Твоем носящую, древле манноприемная стамна яко воистинну проображаше явленно. Благословенна Ты в женах еси, Всенепорочная Владычице.

Песнь 8.

Ирмос:

Руце распростер, Даниил, львов зияния в рове затче; огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители, отроцы, взывающе: благословите, вся дела Господня, Господа.

Величайший лик, постническими доблестьми украшен, преподобных днесь вся ликовники божественныя показует, восхваляющия убо того, Христу же поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Заклани бысте, якоже агнцы, варварскими мечи ссекаеми, и приведостеся совершенна заклавшемуся Слову заколения и в скиниих первородных вселистеся, песнопоюще: благословите, вся дела Господня, Господа.

Нази, всякия суще сладости праотцы обнажившаго, отцы преподобнии, злейшаго врага обнажисте: одежду же священну, яко пострадавше, приимше, сего в студ, мудрии, облекосте.

Богородичен: Отверзается паки Тебе ради древний рай, и в онь вводится прежде осужденный человек и обожается истиннейше, Богоблагодатная Чистая, человеков на обновление, вопиющих: благословите, вся дела Господня, Господа.

Песнь 9.

Ирмос:

Камень нерукосечный от несекомыя горы, Тебе, Дево, краеугольный отсечеся — Христос, совокупивый разстоящаяся естества. Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Священнословии преподобными, священныя, приидите, отцы, в Раифе и в Синаи пожившия в преподобии и благочестно пострадавшия, велегласно величаем.

Тело и душу Господу освятисте преподобно, воздержания поты освятившеся и кровными течении изсушивше варварския злобы море.

Богосиянная ваша память, востоками просвещаема, за Христа ваших болезней помышления всех, блаженнии, озаряет благодатию Вседетеля и Божественнаго Духа.

Богородичен: Трепещут херувими, зряще на них неизглаголанным словом седящаго Слова, Матерними руками Младенца держима Твоими, Пресвятая Владычице, вышши всякия твари.

Светилен.

Болезньми постничества злоначальнаго змия до конца убисте, при кончине же венец мучения приясте, отцев похвало и мучеников слава, иже в Раифе и Синаи всесвященное множество чудных отцев.

Слава, и ныне: Света незаходимаго бысть настоящий день: Христос бо Истина прииде ныне и явися. Псалмы Того достойно и песньми воспоим, яко Содетеля же и Владыку. О, новаго таинства! Адамов Творец волею Человек явися.