Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святым преподобным отцам Исаакию, Далмату и Фавсту Далматским (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Посеченный несекомаго пресече, и виде солнце землю, юже не виде, лютаго врага вода потопи, и непроходимое пройде Израиль, песнь же воспевашеся: Господеви поим, славно бо прославися.

Свету Божественному светло предстояще, и трисолнечныя зари всегда наполняеми, и причастием истинным обожаеми, блаженнии, верою празднующия вашу память всесвященную, Господеви поющия, божественно озарите.

Смотряюще на едина пребывающая, текущих стремления всяко отринусте и, всем умом Господеви прилепляющеся, оставивше плотския сласти, отцы всечестнии, темже к невечерней зари преставистеся.

Священными поучении окриляемь, Далмате, отче мудре, и украшаемь божественными учении божественнаго Исаакия, яве востекл еси к высоте добродетелей и столп и утверждение монахов был еси, темже тя ублажаем.

Богородичен: Препрославленная, Бога рождшая, безславия мя страстей премени, и даждь ми помысл, Дево, умиления, и возсияй покаяния просвещение, Чистая, в мысли моей, яко да величаю Тя, всех возвеличившую.

Песнь 3.

Ирмос:

Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

Нелестную тя звезду востока, преподобне отче, устремившася, Исаакие, вси познахом, горькую ересей потребляюща тму и верныя словесы твоими просвещающа.

Разумно возсияв чистыми сияньми, Фавсте, подвиг твоих, отче, свет был еси, просвещая вся, зрящия тя, блаженне, и верно житию твоему последующия.

Песньми непрестанными и молитвами, преподобнии, страсти телесныя вся успивше, благодать неусыпну и неотъемлемо богатство от Бога приясте, преблаженнии.

Долгим пощением, яко Моисей, преподобне, твое терпение, Далмате, всем показал еси, украшаяся пресветлыми твоими болезньми и удобряяся житием твоим.

Богородичен: Умный Тя свещник и светозарен познахом, внутрь приемшую, Дево, Огнь нестерпимый, Божественную палату и высокий престол, на немже почи Пресущественный.

Седален, глас 8.

Светом Троическим светло осиявшеся, отцы, световидно, тму остависте сластей глубокую и светильницы делы божественными, просвещающе верных сердца, блаженнии, явистеся. Темже светоносную и честную вашу память почитаем днесь и согласно взываем: богоноснии пребогатии, молите Христа Бога согрешений оставление даровати чтущим любовию святую память вашу.

Богородичен: Яко деву и едину в женах, Тя, без семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем, роди человечестии: огнь бо вселися в Тя Божества, и яко Младенца млеком питаеши Зиждителя и Господа. Тем, ангельский и человеческий род, достойно славим пресвятое Рождество Твое и согласно вопием Ти: моли Христа Бога согрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему.

Крестобогородичен: Агнца и Пастыря и Избавителя, Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и, горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемля Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление, верою поющим Божественныя Страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Яко многоплодны лозы истиннаго винограда бывше, вино источиша преподобнии чистое всем умиления.

Собору согласника, преподобне Далмате, вси тя познахом, благочестивыя утверждающа и гордыя отревающа.

Яко паче всех просиявша, всех преимети попечение тя, блаженне, божественный собор предповеле, добродетельми божественными украшена.

Богородичен: Дреманием лености мя сон греховный, Чистая, постиже, бденною молитвою Твоею к покаянию ныне воздвигни.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Пресельник от востока к Царскому граду был еси и божественным семенем житницу сего умножил еси, искоренив всяк лукавый Ариев вред, священне отче Исаакие.

Ученик Исаакию, якоже Илии Елиссей, был еси, священне Далмате, милотию дарований Духа разделяя воду лукаваго демонов вреда и верным управляя путь.

Законом Божественным повинувся, закон греховных до конца уклонився, и явился еси столп предъидый божественнаго собора, богоносе Фавсте, и монахов правило и образ, и верных непоколебимое утверждение.

Богородичен: Истинную Богородицу Тя вси родове родов славят, святейшу ангел яве бывшу, Пресвятая Дево. Темже вопию: освяти мою душу, оскверншуюся страстьми.

Песнь 6.

Ирмос:

Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

Собеседник явился еси ангелом, онех бо поревновал еси житию на земли, путь шествуя, Далмате, и воздержанием истневая тело твое, наставниче монахов и правило воистинну известнейшее.

Ревностию Господни любве, якоже Илия, распаляемь, блаженне, яко Ахава, предстателя тмы со дерзновением, Исаакие, обличил еси, недуговавша лукавою Ария безумнаго ересию.

Явистеся наставницы заблуждшим и пристанища верно спасаемым, чудотворцы, богоноснии отцы Фавсте, и Далмате, и божественный Исаакие, служители Иисусовы, монашествующих светильницы присносветлии.

Богородичен: Недуговавшую душу мою грехми и всякими врага искушеньми, посещением, Пресвятая Дево, спасительным Твоим поспешением посети и исцели, яко Блага, Богородице, упование мое, Препетая.

Кондак, глас 2.

Пощением возсиявшия, яко светила, и ереси развратившия верою, песньми Исаакия восхвалим и с Далматом Фавста, яко Христовы угодники, Того молящия о всех нас.

Икос:

Кто доволен от человек изрещи преподобных отец светлыя добродетели, и подвиги, и труды, ревность божественную, дерзновение чистое жития, божественная деяния, яже на земли совершиша сии, яко ангели? Но, обаче сия чтуще, Троицу верно воспоем: тии бо, Той светло со ангельскими лики предстояще, присно молят о всех нас.

Песнь 7.

Ирмос:

Отроцы еврейстии в пещи попраша пламень дерзновенно и на росу огнь преложиша, вопиюще: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Углие явистеся, Божественным вжигаеми огнем Утешителя, попаляюще убо вещь злобную, верныя же просвещающе, богоноснии, во веки.

Тело умертвив пощением, покорил еси духу, Далмате, и злобу вражию потопил еси тучами душевных слез твоих, богоносе, во веки.

Кончину блаженну обретше, в небеснем живете Царствии и преподобным ликом совокупистеся, отцы, с нимиже вопиете: Господи Боже, благословен еси.

Богородичен: Уставила еси ток смертный, Безсмертнаго Бога рождши, едина Богородице Чистая, Емуже верою поем: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель, Богочестивым неистовно разжже; силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Жезлом крестным море страстей расторгше, всю фараона мысленнаго силу погубисте, преподобнии, и монахов множество священное к земли безстрастия, поюще Сего непрестанно, спасосте, отцы: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Еретичествующих возвышение проявленно смирил еси, издалеча провидев тех разрушение, нищим помогл еси и вождь был еси слепых, старости жезл и вдовиц утешение, Далмате, взывая: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Ты ко трем четыредесяте дний постился еси, абие толики паче естества уснул еси, бодренно имея твое сердечное око, мудре, и Божиею просвещаемь зарею. К Немуже вопиеши, Далмате: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Богородичен: Вселивыйся Господь в нескверное чрево Твое всю чисту и светозарну Тя показа. Темже, осквернена мя горькими обычаи и вредными противных находы, очисти, Дево, и сподоби пети: людие, превозносите Господа во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Устрашися всяк слух неизреченна Божия снизхождения, яко Вышний волею сниде даже и до плоти, от девическаго чрева быв Человек. Темже Пречистую Богородицу, вернии, величаем.

Возмогоша, силою Христовою укрепляеми, немощное шатание борца победити, небомудреннии, монахов начальницы, и, ныне красящеся, преидоша к двором мысленным, радующеся.

Явистеся трисветлыя свещи, невечернюю зарю испущающе, цвети неувядаемии райстии, благоухающе мысли верных, отцы требогатии. Темже память вашу всепразднственную верно празднуем.

Якоже венцем благолепным, обложени, премудрии, безстрастием и одеяни Божественныя любве исправленьми, в чертог Христов, радующеся, внидосте, почивающе и болезней воздаяния приемлюще.

Облиста сиянием мысленным, озаряющи верных составы, божественная память ваша, блаженнии, Далмате, Фавсте и Исаакие, монашествующих начальницы, светильницы всемирнии. Темже просветите и наша душевная чувствия.

Богородичен: Просвети, Двере Света, сердце мое, злобою ослепшее, и да не в смерть попустиши ныне уснути ми, нечистыми помыслы присно помрачаемому, да славлю Тя благодарно, Богородице Всепетая.