Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святым семи отрокам в Ефесе (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.

Седмичным числом чествуеми, святии отроцы седмь, светлии звезды, на тверди церковней сияюще, иже свидетельством на небесная всельшеся, помяните верою чтущия вас.

Седмосветлым сиянием Духа, воображающе златозарную свещу, мученицы седмочисленнии, мрак умалили есте прелести и светом благочестия вся ныне седмеросугубно просвещаете.

Богородичен: На Тя, Дево, надежду полагаю спасения моего, греховныя тины всего мя омый и чиста мя соделай, Сыну Твоему изящне благоугождающа и деюща Того всесвятую волю.

Песнь 3.

Ирмос:

Утверждей в начале небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят, паче Тебе, Едине Человеколюбче.

Явльшеся на земли, седмосветлии, яко светильницы добродетелей и подвигов зарею, и чудес блистаньми светло просветивше, свет богознания всему миру просиясте.

От пелен матерних возложившеся Творцу, Того ради небрегосте о славе и чести царской, и богатстве мимотекущем, от Негоже нетленных честей славу получисте.

Богородичен: Умерщвленный мой ум, Жизни действом, явльшияся из Тебе, миру воздвигни, язвы и образы потребльши греховныя, едина Богородительнице, Всенепорочная.

Седален, глас 4.

Яко столпи суще Церкве Христовы, стены разористе неверствия крепко, седмобратнии мученицы. Тем прежде смерти еллинскую ярость и паки по смерти еретическую бурю разрушисте, молящеся о душах наших.

Богородичен: Чистая, Всенепорочная и Неискусомужная, Яже едина Безлетнаго Сына и Слова Божия в лето рождши, Сего со святыми и честными патриархи, и мученики, и пророки, и преподобными моли даровати нам очищение и велию милость.

Крестобогородичен: Дево Всенепорочная, Мати Христа Бога, оружие пройде Твою пресвятую душу, егда распинаема видела еси волею Сына и Бога Твоего. Егоже, Благословенная, молящи не престай, прощение прегрешений нам даровати.

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Братским совокупляеми союзом и божественным желанием распалаеми, согласием истиннаго, мученицы Господни, исповедания и веры, посрамисте мучителей суемудренный разум и прелести многобожное учение.

За Христа и со Христом гоними, в вертепех, горах же и пропастех земных скрываеми. Того ради сном живоносным вместо смерти уснули есте на лета должайшая, явственно утверждающе общее земных Воскресение.

Богородичен: Да образ, засыпанный страстьми, обновиши богатством благостыни, в девственную вселился еси утробу, из неяже Мудрость храм Божий создал еси, еюже с человеки пожил еси, Щедрый, и спасл еси мира концы.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Умертвившеся миру, вся житейская красная отринули есте, живот Держащему живот свой предавше, живоносный сон, на долга лета влекуще, общаго воскресения образ.

Страдальцы житием явистеся, долгая гонения претерпевше, в гладе и жажди, в разных бедах и скорбех, и злоимуществах за Христа терпяще, и богатящеся сущо воспокоением.

Богородичен: В Тебе, стене, обогащаемии и предстательством Твоим сохраняемии, Твоею божественною славою хвалящеся, Тя ублажаем: Ты бо, Пресвятая, душам нашим источаеши веселие и радость.

Песнь 6.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Любовию, яже к Богу, Ефесскаго отечества, мудрии, род светлый, богатство же пресветлое и славу пречестную оставили есте, наследие небесное произбравше.

Седмочисленный страдальцев лик, божественне совокупляемь, низложи врагов множество многочисленное и славу прияша исповедания, и венцы страдания.

Богородичен: Возсия от Сиона Вышняго благолепие приятием плоти, по соединению неизреченному, из Тебе, Неискусобрачная, одеян, и мир просвети.

Кондак, глас 4.

Прославивый на земли святыя Твоя, прежде втораго и страшнаго пришествия Твоего, Христе, преславным востанием отроков показал еси Воскресение неведящим е, нетленна одеяния и телеса явив, и царя уверил еси вопити: воистинну есть мертвых востание.

Икос:

Чудное и высокое отроков воскресение видев, иерарх Ефесский иногда удивився разумом, пишет со тщанием вернейшему царю тех востание: приити сподоби державе твоей, владыко, зде да видиши Бога твоего силу, юже показа тебе. — Абие востав великий победоносец, шествие творяще радуяся, вторый явився Илия колесничник, вопия: воистинну есть мертвых востание.

Песнь 7.

Ирмос:

Божия снисхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице, ликующе пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Богу покаряющеся, Божественным законом наказуеми отроцы, разумом правым пребеззаконная повеления мучителей злых укорили есте, смертию жизнь приобретше и нетление, мертвым обогащшеся телом.

Смертную чашу за Творца пити желающе верно безсмертия ради и нетления, погребение претерпесте телес, изъясняюще востание преславным востанием вашим, мученицы.

Богородичен: Яко утро возсияла еси, правды Солнце имущи, от тмы мира неведения изымающаго боговедением, Емуже поем, Пречистая: благословен еси, Боже отец наших.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Седмерично облиста память ваша днесь, солнечных лучь образно просвещающи, мудрии, подсолнечную страдальческими светлостьми, чудодейственными же блистаньми и Божественных догматов зарями, имиже уверяете всем востание телес и мертвых нетление.

Авимелехово прежде на селе сохранение положи Бог, яко не видети града иногда запустения. Вас же соблюде леты множайшими в вертепе спящия на уверение всех воскресения, отроцы, веков седмочисленных равночисленнии светильницы.

Богородичен: Освятившися Духом, Богородице Всенепорочная, истинно прияла еси во чреве Безначальнаго Сына и Присносущнаго, в Тебе, Чистая, воплощеннаго на благодеяние верою вопиющих: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя, Богородицу, ангелов и человек чиноначалия величают.

Удивися о сем всяк земнородный, почудися же и всяк ум, яко мертвии, по многовременнем погребении, в вертепе лежаще, аки в вечер уснувше и утре обычно востающе, явишася, уверяюще мертвых общее востание.

Седмочисленнии мучеников светлии светильницы, ефесская светила присносветлая, мира всего молитвенницы и предстателе теплии, общаго воскресения проповедницы и хранителие верных, испросите тишину нам, и спасение, и мир всем концем.

Богородичен: Яко Мати Пострадавшаго о нас, душетленных мя страстей избави; яко Милосердая, разреши прегрешений узы; яко Благая, ублажи ныне озлобленную мою душу демонскими прилоги, Дево Богородице, да пою Тя, Всепетую.

Светилен.

Оружием Честнаго Твоего Креста ограждшеся, страстотерпцы Твои, Слове, противныя силы крепко победиша и мучителей посрамиша, и о Тебе пострадаша, и Тебе, Христе мой, Всецарю, сцарствуют купно.

Богородичен: О, таин Твоих! О, чудес Твоих! Како по рождестве Дева пребыла еси, яко прежде рождества? Како Бога вместила еси, нигдеже вместимаго? Но воистинну несказанна суть Твоя вся, Благословенная Марие.