Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святым сорока мученикам Севастийским (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Грядите людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.

Боговенчанный полк пою мучеников Христовых, богодухновенными песньми, четыредесятилетнюю память светло торжествуяй, яко прославися.

На земли всего отвергшеся именования, изволиша четыредесяте христоименное звание, имже ныне в вышних живут.

Сущии во Христе, плоть и мир возненавидевше, ветхаго убо человека совлекостеся со привременною одеждею, во одежду же нетления облекостеся.

Богородичен: Кто изрещи Твое по достоинству возможет паче слова зачатие? Бога бо родила еси плотию, Пречистая, нам явльшагося, Спаса всех нас.

Песнь 3.

Ирмос:

Утверди нас в Тебе, Господи, древом умерщвей грех, и страх Твой всади в сердца нас, поющих Тя.

Воинство, и жизнь, и красоту телес, и богатство пренебрегше, благославнии четыредесять Христа вместо всех наследоваша.

Камением нещадно четыредесяте повелением биеми мучителевым, метания Божиим Духом на повелевающия возвращахуся.

Глаголаше на самаго, мучителевыми устнами змий создавшаго хулу, но того богоборная уста на мученики каменьми сокрушаются.

Богородичен: Без семене во утробе Бога зачала еси и рождши несказанно воплощшася, на Негоже зрети не смеют, Чистая, небесныя силы, Приснодево.

Седален, глас 8.

Христу ввоинившеся мученически, врага низложивше страдальчески, делы исполнисте пророка глаголы: сквозе бо огнь и воду мужески проидосте, покой обретше, жизнь нетленную. Темже небесными украшшеся венцы, с лики веселитеся безплотных, блаженнии страстотерпцы прехвальнии, молите Христа Бога грехов оставление даровати чтущим любовию святую память вашу.

Слава, и ныне, богородичен: В напасти многоплетенныя впад от враг видимых и невидимых, бурею одержимь безчисленных согрешений моих, и яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая, ко пристанищу притекаю Твоея благости. Темже, Пречистая, из Тебе Воплощенному безсеменно молися прилежно о всех рабех Твоих, непрестанно молящихтися, Богородице Пречистая, молящи Его присно согрешений оставление даровати воспевающим достойно славу Твою.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, слух Твоего смотрения, и прославих Тя, Едине Человеколюбче.

Умовредуете, — глаголаху страдальцы, — странную тщету всуе простирающе, пребезбожнейшии.

Изощрены мечи, и звери, и огнь, и крест святым Христовы гонители простираху.

Страшен нам, — глаголаху страдальцы, — огнь геенский, нынешняго же, яко клеврета, не убоимся.

Да отъяты будут руки, сожжена же буди нога, — святии вопияху, — нетленны бо сия паки приимем.

Богородичен: Молим Тя, Пречистая, Бога безсеменно заченшую, присно молитися за рабы Твоя.

Песнь 5.

Ирмос:

Света Подателю, и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе, иного Бога не знаем.

Неистовством пребезумным гонителей, страдальцы под воздухом на студени обноществовати осудившеся, воспеваху пение Богу благодарственное.

Радующеся четыредесяте Христовы мученицы, болезненный претерпевше лед, во езере стояще, надеждею Божественных венцев укрепляеми.

Смех предлагается четыредесятем Христовым мучеником, удавлен быв прежде гнездящийся в водах змий, пагубородныя бо крепости лишися.

Богородичен: Тебе, рождшей Христа, всех Зиждителя, зовем: радуйся, Чистая; радуйся, возсиявшая Свет нам; радуйся, вмещшая Бога Невместимаго.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже мя возведи.

Радостне началозлобный восхити, яко от двоюнадесяти Иуду окаяннаго, и от Едема человека, от четыредесяти отпадшаго.

Безстуден сый, всуе шатаяся, якоже бо разбойником и Матфием первее, тако и ныне мучитель стрегущаго званием осудися.

Суемудренный и рыдания достоин, иже животов обоих погреши, огнем бо растаяся и ко огню отыде негасимому.

Богородичен: Неискусомужно, Дево, родила еси и вечнуеши Дева, являющи истиннаго Божества, Сына и Бога Твоего, образы.

Кондак, глас 6.

Все воинство мира оставльше, на небесех Владыце прилепистеся, страстотерпцы Господни четыредесять, сквозе огнь бо и воду прошедше, блаженнии, достойно восприясте славу с небес и венцев множество.

Икос:

На престоле неприступнем седящему, простершему небо, яко кожу, и землю утвердившему, и собравшему воду в сонмы их, вся от не сущих сотворшему быти и всем подающу дыхание и живот, приемлющему от архангел пение, и от ангел покланяемому, и от всех славимому, Христу Вседержителю, Зиждителю и Богу нашему, припадаю, недостойный, принося мое моление, слова благодати прошу: да возмогу благочестно воспети и аз святыя, яже Сам показав победители, даровав им славу с небес и венцев множество.

Песнь 7.

Ирмос:

Образу златому, на поле Деире служиму, трие Твои отроцы небрегоша безбожнаго веления, посреде же огня ввержени, орошаеми, пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Ужасеся, зря венцы, страж четыредесяти, и, отринув любожизненное, впирися рачением явленныя Твоея славы, и с мученики пояше: благословен еси, Боже отец наших.

В баню притек душетленну, умерщвляется жизнолюбный; христолюбец же, хищник изряднейший виденных быв, якоже в бани нетления с мученики пояше: благословен еси, Боже отец наших.

Огню мысленному, возжену во умех четыредесяти, многокозненное нечествующих попаляшеся безумие, якоже некий воск таемь. Тебе же, Христе, воспеваху: благословен еси, Боже отец наших.

Яко зело светла, благолепна же, Христе, Креста Твоего сила, противными венцы плетущи четыредесятим мучеником. Воду бо и огнь прошедше, в нетлении зовут: благословен еси, Боже отец наших.

Богородичен: Тя купину Моисей в горе Синайстей огнепалимую, Чистая, предзряше, понесшую неопально нестерпимую зарю неизреченнаго Существа, соединившагося дебельству плоти, единыя в ней святых Ипостасей.

Песнь 8.

Ирмос:

В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго, и пламень в росу преложшаго Бога, пойте дела, яко Господа, и превозносите во вся веки.

Неистовно страдальцем поустив враг всяко здание, всеми постыдеся, четыредесять бо непрестанно поют Господа и превозносят во вся веки.

Немилостивно за Христа телес ваших уды сокрушшеся, всесожжение божественно принесостеся Богу, со ангелы присно ликуете, мученицы, поюще Христа во веки вся.

Крепостию смысла, егоже роди, на рамена вземши, христолюбивая мати, благочестия плод приносит, с мученики мученика, священнодейству Авраамову подобящися.

К непрестанней жизни правотечно, о сыне, твори шествие, — христолюбивая мати христолюбивому детищу вопияше, — не терплю тебе второе, Подвигоположнику Христу явитися.

Богородичен: Иже в недрех Отчих нераздельно же Сына седящаго, в вещественнем чреве Твоем всельшася, Чистая, поем, Дево Богоневесто, и превозносим во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

От Бога Бога Слова, неизреченною мудростию пришедшаго обновити Адама, ядию в тление падшаго люте, от Святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради, вернии, единомудренно песньми величаем.

За Христа обнажившеся и камением биени бывше, воздушную претерпесте зимность, водный лед и сокрушение удес и, огнем опальшеся, в речней сияете быстрине издалеча, якоже светила, мученицы четыредесяте.

Жезл силы Божественныя, крест стяжавше, вопияху Христу страдальцы четыредесяте: Владыко Всесильный Победителю, рукою Твоею да венчаемся, да вси тя песньми непрестанно величаем.

Яко болезнен убо лед, якоже зело безмерна лютость, юже претерпесте, мраза, но сладок рай; Авраамова бо недра патриарха греют вас в селех вечных, мученицы четыредесяте.

Победивше страданьми и венцы приимше от божественныя Владычни десницы, ныне даровати молитеся мир миру, и нам спасение, мученицы четыредесяте.

Богородичен: Невесто Мати Дево, ангельская множества Твоего молят Сына, приими моление наше, едина надежде верных, и мир миру, и нам спасение, Тебе любящим, даруй.

Светилен.

Десятицу четверочисленную, победоносный полк, воинство святых мученик воспоим достойно, огнем бо, и студению, и водою посрамиша враждебных полки и от Христа Спаса венцы прияша славы.

Слава: Лик четверодесяточисленный мучеников четыредесяти, Пребожественныя Троицы добродетелей четверичных огня, воздуха, воды и земли, стихий четырех, песньми божественными да воспоется, яко за Христа пострадавший, всех Владыце.

И ныне: Владыку всея твари рождши, Мати Дево, и всяческих, яко сущи Отроковица, о Владычице Богородице, страстей мучительствующих мя исхити и проводи к милосердия осиянию и к прекрасной Пасце воскресшаго Сына Твоего.