Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святым священномученикам Акепсиму Наессонскому (Анисскому), Арбельскому, Персидскому, Иосифу Персидскому и Аифалу Персидскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Троицы равночисленнии Пресвятыя, всебогатии, Тоя явистеся честнии поклонницы и предстоите престолу Троичному, теплии заступницы притекающим к вам.

Троицы поклонницы трисолнечныя суще, многобожия лесть, святии, разрушисте, претерпевше муки многообразныя и смерть неправедную, богоблаженнии.

Мучения пучину без волнения преидосте верою, блаженнии, и пристасте к безпечальному животу, к пристанищу вышния светлости, в славу неизреченную.

Богородичен: Радости нам Ходатаица, яко приемши исполнение всего Божества, явилася еси, Пренепорочная. Тем вси Тебе радость ангелову согласно зовем, Богорадованная.

Песнь 3.

Ирмос:

Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся, но Тобою, Отчею ипостасною Мудростию, Христе: несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.

Не в мудрости еллинскаго суетия, мудрии, но разумом божественным безбожие обличисте персское, укоривше сих безумие.

Священноначалия просвещен божественным помазанием, священный Акепсимо, мучения же кровию себе украсил еси, богоблаженне.

Сокрушение твоих удов, Иосифе приснопамятне, прелестныя козни до конца, мучениче, сокруши, тебе же исходатаи славу нетленную.

Богородичен: Тя Мудрость Божия чистейшее селение обретши, от Твоих чистых кровей воплотися и по Рождестве нетленну яви.

Седален, глас 8.

Иосиф, доблий подвижник, Акепсима, прелести губитель и Аифал славный, страдалец непобедимый, светлыя звезды, верными в песнех достойно воистинну да восхвалятся днесь: сии бо прелесть персов очерниша, солнцу не пожерше, ни огня почетше; к нимже любовию возопием: молите Христа Бога грехов оставление даровати празднующим любовию святую память вашу.

Богородичен: Упование христиан, Пресвятая Дево, Егоже родила еси, Бога, паче ума и слова, непрестанно моли о воспевающих Тя подати оставление грехов наших всех и исправление жития верою и любовию присно славящим Тя.

Крестобогородичен: Нескверная Агница, Агнца и Пастыря повешена на древе мертва зрящи, плачущи, вещаше, матерски восклицающи: како претерплю Твое, еже паче слова, Сыне Мой, снитие и вольныя страсти, Боже Преблагий?

Песнь 4.

Ирмос:

Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный, Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Нижняя презревше и ко единем пребывающим смотряюще, тех получиша жилища, Акепсима доблий и славнии Иосиф и Аифал да восхвалятся.

Иже к единому Владыце простертое твое помышление во время страдания, мучениче, облегчения тебе творяше нестерпимых мук, крепкий Иосифе, страстотерпче Христов досточудне.

Честное твое свидетельство, яко плодовита лоза объемлема, источает вино верным умиления, Аифале страстотерпче, веселящи зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Богородичен: Святая Богородица, в Нюже вселитися благоволи, яко во благовонный храм, Слово Отчее и Равнобожественное, не растле чистоты, ни стужи: ибо роди Еммануила, Бога и Человека.

Песнь 5.

Ирмос:

Ты, Господи, мой Свет, в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения верою воспевающия Тя.

Великое и честное призывая имя Господне, чашу спасения страданий, радуяся, Акепсимо, испил еси.

Вышняя тя пища, званнаго ранами, прият и лицы, Иосифе, мученичестии с ними веселящася.

Сад присноцветущий, плоды подвиг твоих концы питая, истинно явился еси, Аифале блаженне.

Богородичен: Свет безлетный нам, Отчее сияние, родила еси под леты, благостынею богатства бывша, Пренепорочная.

Песнь 6.

Ирмос:

Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею кровию.

Главе, Акепсимо, твоей, отсеченней от телесе, Христу совокупи верою душу твою, мучениче, неотступно, тамо сущими зарями присно просвещаемь.

Камением, яко первострадалец, мучениче, убиваемь, не отверглся еси Камене жизненнаго — Христа, преходя к тамо сущим светлым обителем.

Жезлием немилостивно ураняемь, радовашеся, жезл имея силы — Крест Господень, и похвалу, страстотерпче Аифале, богомудре всебогате.

Богородичен: Купина прообразоваше великую тайну паче ума Твоего Рождества, огнем отнюд повиваема и никакоже опаляема, Дево Всепетая.

Кондак, глас 2.

Божественная, мудре, непорочно тайноводил еси, жертва приятна был еси, богоблаженне: Христову бо пил еси чашу славно, святе Акепсимо, со страдальцы твоими, моляся непрестанно о всех нас.

Икос:

Кто от верных возможет отнюд достойно воспети премудраго священника Акепсима, светильника Христова? Той бо разруши прелесть идольскую и посрами демонская ухищрения крепкою силою Спаса Христа Бога, Троице Пресвятей благочестно покланятися наказуя, Отца и Сына и Святаго Духа во едином Божестве почитати, моляся непрестанно о всех нас.

Песнь 7.

Ирмос:

Спасый во огни авраамския Твоя отроки и халдеи убив, яже Правда праведно уловляше, препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси.

Во огни мучения росу от Бога приемше, сопротивных пламы вашим терпением погасисте, страстотерпцы, зовуще: Боже отец наших, благословен еси.

Иже огню поклонницы сему наследницы явишася, огню служити служащия Солнцу славы понуждаху, но сии взываху: Боже отец наших, благословен еси.

Акепсима, и Иосиф, и Аифал, Троицы Всечестныя три светила, иже вся концы благочестия зарями облистающе, да почтутся во веки.

Богородичен: Благословен Плод благословеннаго Твоего чрева, Егоже благословят небесныя силы и земных составления, Иже нас избавивый клятвы первыя, Благословенная.

Песнь 8.

Ирмос:

Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Слова бывше приятелища и Того язвы носяще, мучителей суровством бремя, аки бездушно, на безсловесная возложистеся, приносими ко искушению множайшим мукам, мученицы доблии, Христа превозносяще во веки.

Ходатаи славы присносущныя, приснопамятнии мученицы, украшаеми, радостно шествовасте, Егоже возлюбисте свидетельства, славнии, путь, зовуще: Господа пойте и превозносите Его во веки.

Ни огнь, ни раны, ни звери, ни мечь, ни ров, ни смерть возможе мученики Твоея любве отлучити, Господи, благих Источниче, любве неистощимая Струя. Ихже хваляще, Христе, Тебе благословим во веки.

Богородичен: Едину неискусомужную Матерь и едину тварей преимущую, гору пресвятую, трапезу всезлатую, Богородицу, песньми воспевающе, зовем: Господа воспевайте дела и превозносите Его во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Камень нерукосечный от несекомыя горы, Тебе, Дево, краеугольный отсечеся — Христос, совокупивый разстоящаяся естества. Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Благочестивыя светильники и прелести потребители, разумнаго рая благовонныя цветы, сосуды честныя, Божия красоты зрители восхвалим.

Угль, егоже древле виде Исаия, в сердцы внутрь приемше, и, того блистанием озаряеми, мрачное, мученицы, огня служение отразисте.

Живоначальней ныне Троице украшени предстоите и, венечными добротами просвещаеми, память творите о иже на земли, блаженнии, поминающих вас всегда.

Богородичен: Отчаяннаго мя спаси, Спаса заченшая и плотию рождшая, Дево, греховным бо бременем отягчаемь, болезненно зову Ти: потщавшися, помози рабу Твоему.

Светилен.

Подъял еси яко безплотен нестерпимыя муки, Акепсимо всехвальне, священников славо, со Иосифом чудным и дивный Аифал диакон, Христов таинник, ихже болезнем страдания удивляются присно безплотных чини.

Богородичен: Несть во мне отнюд надежды спасения, Дево, яко зле впадох во глубину прегрешений и жду прещения страшныя муки и козлищ части; но ущедри мя прежде Суда, яко сущи тепла Заступница, Богородице.