Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святым трем отрокам мученикам Анании, Азарии и Мисаилу (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Безначальное Слово, из Отца прежде всех веков рожденно боголепно, еже в пещи юношам образно виденное, прославим.

Глаголы мучителя злочестиваго благороднии отроцы оплевавше терпеливно, снедьми пребеззаконных осквернитися халдейски не восхотеша.

Питастеся убо словом душевне, снедьми же саморасленными плотски, паче питающихся дебелыми снедьми, царю краснейшии виды показастеся.

Богородичен: Яд змиин, в слухи горько излиявшийся Евы, яже из Давида возрастшая, Отроковице, исцеляеши, Избавителя порождши.

Песнь 3.

Ирмос:

Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси Свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Разум стяжавше богонаученный, Владыко, отроцы Давидовы законы отеческия богомудренно соблюдоша.

Огнь не опали чистейшая телеса благочестивых, постом бо душепитательным напаяхуся.

Хвалу всемирную и многопетую поют отроцы трие, посреде пещи чудно орошаеми.

Богородичен: Да Рождество, Владыко, из девствующаго телесе покажеши нам, спасаеши в пещи девствующая телеса.

Седален, глас 8.

Троицы образ пророчески из невещественных шаров в пламени отроцы написаша тростию веры, и Слова крайнее на землю низшествие таинственно видеша, и всем проповедаша. Темже, и росу с небесе приемше духовную, источают верным дарования и согласно вопиющим Тебе: даруй, Христе Боже, прегрешений оставление, яко благоутробен, празднующим любовию святую память вашу.

Слава, и ныне, богородичен: Радуйся, престоле огнезрачный Божий; радуйся, Отроковице, седалище Царское, одре преиспещренноустланный, златопорфирный чертоже, хламидо червленосветлая, украшенный храме, молниеносное оружие, светильниче многосветлый; радуйся, Богородице, дванадесятостенный граде, и двере златокованная, и чертоже светлообразный, светлопозлащенная трапезо, богоукрашенная скиние; радуйся, славная Невесто, Солнце каплющая; радуйся, едина души моея благолепие.

Крестобогородичен: Агнца, и Пастыря, и Избавителя Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и, горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемля Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление верою поющим Божественныя страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Даниил мудрейший, божественне умом просвещаемь, сония разреши самодержцев Божественною благодатию.

Облистает чудесы еже в пещи отроков страдание, мучителя бо уловиша к познанию Твоему, Всесильне.

Согласия органы и мусикии песни всесличныя доблественных не привлекоша и златому образу не подклониша.

Богородичен: Песньми, Всепетая, иже в Вавилоне дети почитают Сына Твоего Пребожественнаго, Егоже в пещи познаша.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Научившеся закону, Спасе, не отвергошася Твои угодницы, Даниил великий с треми юношами богоразумными, но, крепость приемше от Тебе, Благодетеля, мучителей мужески победиша.

Мысленно научашеся Даниил, Человеколюбче, Твоим тайнам: на облаце бо яко Сына Тя человеча грядуща, языков всех яко Судию и Царя зряше ума чистотою.

Украсися, о дети, паче камене сапфира ваше совокупление, яко заря златая; благочестия ревностию распальшеся, ходяще радостно в пещи и плещуще лик всемирный.

Богородичен: Даниил Тя, Дево, гору прописа яве божественный, трие же отроцы, видевше пламень орошающь, Твое Божественное Рождество песненно восхваляют яко Спаса, и Зиждителя и Господа.

Песнь 6.

Ирмос:

Бездна грехов и прегрешений буря мя смущает и во глубину нужднаго реет мя отчаяния, но Твою крепкую руку мне простри, яко Петрови, о Управителю! и спаси.

Обладавше естественными страстьми силою Слова, стране язык халдейских властели бысте: весть бо добродетель честь даровати стяжавшим ю, о Давидовы мудрии внуцы!

В мертвость Даниил живоносную одеявся древле, яко бога халдеем злочестивно мнимаго убивает снедию змия злейшаго, священники же злочестивыя мудре убил есть.

Богородичен: Милостива ми Судию и Сына Твоего, Богородице Дево, Твоими молитвами быти в день Суда, Избавителя же лютых, Мати, умоли, на Тя бо едину надежду мою возлагаю.

Кондак, глас 6:

Рукописаннаго образа не почетше, но Неописанным существом защитившеся, треблаженнии, в подвизе огня прославистеся, среде же пламене нестерпимаго стояще, Бога призвасте: ускори, о Щедрый, и потщися, яко Милостив, в помощь нашу, яко можеши хотяй.

Икос:

Простри Твою руку, еюже древле прияша искушение египтяне борющии и евреи боримии. Не остави нас, да не пожрет нас смерть, жаждущая нас, и сатана, ненавидяй нас, но приближися нам и пощади души наша, якоже пощадил еси иногда отроки Твоя, сущия в Вавилоне, непрестанно славящия Тя, и вверженныя Тебе ради в пещь, и от сея вопиющия Ти: ускори, Щедрый, и потщися, яко Милостив, на помощь нашу, яко можеши хотяй.

Песнь 7.

Ирмос:

Отроцы богочестивии в Вавилоне, образу златому не поклонишася, но посреде пещи огненныя, орошаеми, песнь воспеваху, глаголюще: превозносимый отцев и нас Боже, благословен еси.

Глас боголюбезен песнопояшеся из среды огня Вседержителю: Азария бо, божественный лик составив, песнь воспевая, глаголаше: благословен Бог отец наших.

Цевница юношей богословяше всех Бога и Вседержителя, тем в пещи ясно явльшагося, и песнь воспеваху, глаголюще: благословен Бог отец наших.

Три, в пещь вверженныя, видев царь, яко узре четвертаго вид, Сына пронарече Божия и всем возопи: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Имея просвещен Божественною зарею ум, Данииле богоблаженне, Девы Рождество яве предвидел еси таинственными образы образуемо, благословен, вопия, Бог отец наших.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Авраамово благородие сохранити тщащеся, свойственное к нему стяжасте основание веры и надежди, преподобнии, терпение и напастем пождание, вопиюще: благословите, священницы, Владыку, людие, превозносите Его во веки.

Яко светила просиявше, и землю онебесивше, и благочестия просвещением осиявшеся, всемирное составльше ликостояние, поют иже от напастей спасшему Владыце: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Юношески погасивше распалимую пещь и львов челюсти связавше, Давидовы внуцы, ныне радующеся, поют Тя, Благодетеля, Царя всех: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Богородичен: Тайнонаучает, Пречистая, Даниил мудрейший, и предживописуют отроцы трие Рождество Твое богомудреннии, чрез образы зряще из утробы Твоея прошедшаго несказанно, Егоже отроцы благословят, священницы воспевают, людие превозносят во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Воистинну Богородицу, Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с безплотными лики Тя величающе.

Достигосте кончину желанную и желаний Крайнейшему предстоите в небесных чертозех, отроцы всебогатии.

Радующеся, рукоятие, еже от слез, добраго вашего делания приясте, нетления клас плодоносивше.

Возсия светлость ныне вам достойно, и веселие сердца процвете: отонудуже бо отбеже печаль, вселистеся.

Богородичен: Пажить смерти уставила еси, Дево, Жизнодавца рождши и Господа, животворящаго верою величающия Тя.