Русская Православная Церковь. Святцы

Каноны святому пророку Илие Фесвитянину (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Поим Господеви, в мори древле люди наставльшему и в нем фараона со всевоинством погрузившему, песнь победную, яко прославися.

Видети желающии Илии чудес огнедохновенную силу, огнезрачнаго и честнаго языка, духа крепость, по достоянию собрахомся.

Устне, богоносе, и недоуменнаго языка тесноту же и худогласие, действом, еже в тебе, Духа отверзи и уясни к пению чудес твоих.

Даеши паче естества повинувшимся, Слове, честным Твоим повелением и покоряеши дождю двери духом, утверждаемо слово содевая.

Богородичен: Поем Господеви, от Девы рожденному, и мир обновльшему, и Тоя ради нам жизнь божественную даровавшему, песнь победную, яко прославися.

Ин. Глас 8.

Ирмос:

Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Орган явился еси, ударяемь божественным бряцалом, пророче пречудный, Всеведца Бога воспевая, отмщение праведно всем дающа по делом их.

Иже не терпя прелести, пророче чудный, царя обличил еси, неправдующа о беззаконии. Темже суд Божий, полн гнева, тому нанесл еси осуждения.

Пророче и Предтече благодати, божественный Илие, Ахава, нечестиваго царя, ты яко законопреступника обличив, студныя священники, яко непреподобны погубил еси.

Богородичен: Христову Матерь в песнех воспети достойно, вернии, потщимся, яко Спаса всех рождшую, животом и смертию владычествующаго.

Песнь 3.

Ирмос:

На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвеселибося дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Яко изряден, пророче, Учреждитель, иже враном творя тебе гощение, единый, насыщаяй всяко животно благоволения. Емуже вси зовем: Ты еси Бог наш, и несть свята, паче Тебе, Господи.

Благодать Благодетелю и Строителю, вдовицу и пророка напитавшему неизреченным промышлением. Емуже вси зовем: Ты еси Бог наш, и несть свята, паче Тебе, Господи.

Затворивый тученосныя облаки одождити, пищи лишаеме Сареффе, останок брашна непрестанно росити сотвори. Ты же взывал еси: несть свята, паче Тебе, Господи.

Богородичен: Ты едина паче всех от века великим сподобилася еси и паче естества: Бога бо, Невместимаго всею тварию, во чреве прияла еси и воплотила еси. Темже Богородицу Тя вси почитаем.

Ин.

Ирмос:

Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

Всех милостивно, пророче, наказуеши и всех милуеши, к тебе верою притекающих во храм твой, и помощи от тебе просящии, никакоже погрешиша.

Ахава, нечестиваго царя, ты, божественный пророче, обличил еси и яко преступника закона судом Божиим осудил еси.

Безстудная царица Иезавель тебе, божественнейший пророче, искаше убити, яко на тоя несвященныя священники по достоянию суд смертный навел еси.

Богородичен: Место священия славы и мысленную, Чистая, трапезу, хлеб, Христа, жизнь всех приемшую, поем Тя, Владычице.

Седален, глас 8.

Источника чудес, пророков удобрение вси песненно, вернии, восхвалим, Фесвитянина Илию: с плотию бо еще сый безсмертен, яко мертв уверяет мертвых востание. Темже дерзновение к Богу имея, подавает исцеления верою просящим и молится Христу прилежно согрешений оставление подати празднующим любовию святую память его.

Богородичен: В напасти многоплетенныя впад от враг видимых и невидимых, бурею одержимь безчисленных согрешений моих, и яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая, ко пристанищу притекаю Твоея благости. Темже, Пречистая, из Тебе Воплощенному без семене, молися прилежно о всех рабех Твоих, непрестанно молящих Ти ся, Богородице Пречистая, молящи Его присно согрешений оставление даровати, воспевающим достойно славу Твою.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, слух Твоего смотрения, и прославих Тя, едине Человеколюбче.

Кореносекатель убо явился еси злобы, мудре пророче, добродетели же насадитель, темже тя ублажаем.

Укоряше тя словесы вдовица, пищею смерти, пророче, отрока востание уверяющи.

Назнаменова славу Троическую яве дуновением тричисленным, матери детища жива дарова.

Коль разжеглся еси, паля Божественным огнем и ревностию, о пророче, царя обличая, творяща беззакония.

Богородичен: Молим Тя, Чистая, Бога без семене заченшую, присно молитися за рабы Твоя.

Ин.

Ирмос:

Услышах, Господи, слух Твой и убояхся, яко неизреченным советом, Бог сый Присносущный, от Девы прошел еси, воплощся. Слава снизхождению Твоему, Христе, слава силе Твоей.

Венча тя Господь пророка, премудре, и благодать тебе даруя прорицати будущая, яко настоящая. Темже, ныне словесем сбытие зряще, хвалами присно тя, яко истиннаго пророка, ублажаем.

Елико попремногу смиренномудрием украшена пророка Твоего душа, Христе Боже, толико паче огня ревностию распалаема, студныя священники погуби.

Лицем, яко зерцалом разрешшимся, лицу Христову предстоиши, пречудне пророче, отонудуже, нас милостивно посещай, да вси тя хвалами, яко пророка, ублажаем.

Богородичен: Надежду, и утверждение, и спасения стену нерушиму Тя стяжавше, Всепетая, злобы всякия избавляемся.

Песнь 5.

Ирмос:

Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе, иного Бога не знаем.

Закон отеческий тя яко молитвенника всеистинна показа, чудодейственника, обращающа естества стихий, Илие, и преподобну жертву попаляюща водами.

Посрамил еси изрядно, яко истины служителю, преподобне, сквернаго студа пророки, всеблаженне Илие, яве начертав Троическую силу.

Словом благодати священствуя, Илие, заклал еси священники студныя неповинными твоими руками, якоже огнем, ревностию опаляемь.

Богородичен: Тебе, рождшей Христа, всему Содетеля, взываем: радуйся, Чистая; радуйся, Свет возсиявшая нам; радуйся, вместившая Бога Невместимаго.

Ин.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Иже божественныя благодати явлена незаходимая заря и ум божественнейший, пророче Илие, искренно стяжав, благочестивых к пению возставляеши.

Кто не удивится божественней ревности твоей, пророче всечестне? Кто ли не воспоет Христа, толику крепость тебе даровавшаго?

От Бога, пророче, украсился еси пророчеством, Илие пречудне, отнюд Богу весь соединився, прелесть обличая, израильтяны к Божию познанию привел еси.

Богородичен: Солнце рождши, Богородице, незаходимое, всего мя просвети, омраченнаго страстьми, и исполни мя Божественнаго света.

Песнь 6.

Ирмос:

Бездна согрешений обыде мя последняя, но, яко пророка Иону, Господи, Господи, возведи из истления живот мой.

Столп благочестия и жития чистаго, садитель чистоты был еси, ангелом же подобник, чудный Илие богоносе.

Гнев тя пророкоубийцы жены устрашив, вязати и решити приимша дождев течение, чудный Илие, бегати творит.

Возвысил еси, колена преклонив, ума превознесенное око, мольбою изрядною решение творя, и бразды земныя упоил еси тучами.

Богородичен: Купина Тя в Синаи, неопально приближившися огню, преднаписует Матерь Приснодеву, Всепетая Богородице Марие.

Ин.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Молебное пение приноси к Богу, пророче всечестный, о всех, в Божественный храм твой притекающих, да тя всегда, яко велика заступника, почитаем.

Ум человечь не достигнет житие твое, пророче, по достоинству похвалити: паче убо умных чинов возвеличился еси, зря Христово преображение.

Иже всяческих Господь и Творец нам явися, по твоему пророчеству, блаженне Илие, вся человеки призывая к познанию Своему, яко Человеколюбец.

Богородичен: Марие, чистый девства сосуде, очисти мой ум от страстнаго омрачения и исполни благодати и правды сердце мое, Всенепорочная.

Кондак, глас 2:

Пророче и провидче великих дел Бога нашего, Илие великоимените, вещанием твоим уставивый водоточныя облаки, моли о нас единаго Человеколюбца.

Икос:

Многое человеков беззаконие, Божие же многое человеколюбие зря, пророк смущашеся Илия, яряся, и словеса немилостивна к Милостивному подвиже, прогневайся, возопив, на отмещущияся Тебе, Судие праведный! Но утробу Благаго никакоже подвиже, еже мучити Того отметающияся: присно бо покаяния всех ждет единый Человеколюбец.

Песнь 7.

Ирмос:

Купина в горе огнеопальная и росоносная пещь халдейская, яве предписа Тя, Богоневесто, Божественный бо невещественный в вещественнем чреве, Огнь неопально прияла еси. Темже из Тебе Рождшемуся поем: благословен еси, Боже отец наших.

Преславно Божественною ты воображенною силою облекся, пищею четыредесятодневною, Илие чудный, долгий шествовал еси путь. Темже в Хориве глаголал еси: благословен Бог отец наших.

Хлад кроток показа и тонок Господа тебе, Илие, по Бозе ревнующу Вседержители, не дух бурен, ни трус, ни огнь страшаяй. Темже Иисусу кроткому пел еси: благословен еси, Боже отец наших.

Богоявления сподобился еси и пророчества, якоже великий Моисей, пророки помазуя Духом и цари, Илие чудный. И, славы на Фаворе Христовы зритель быв, пел еси: благословен еси, Боже отец наших.

Богородичен: Раждаеши без Семене Безначальнаго и Превечнаго Господа, Отча Сына, мудрость же и силу, напоследок, Пречистая, паче естества плотию, на обновление земных. Темже из Тебе рождшемуся зовем: благословен Бог отец наших.

Ин.

Ирмос:

От Иудеи дошедше, отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Люди Израилевы, с пятидесятоначальником к тебе, божественный Илие, пришедшия, огнем с небесе, яко недостойныя, попалил еси.

Иже боговидением осияемь, достойно божественнейший пророк был еси, Илие всечестный, и Вааловы жертвы отнюд упразднил еси.

Елико Дух Пресвятый подаде прорицати, всечестный пророче Илие, прорекл еси о пришествии Сына Божия и не погрешил, всеблаженне. Емуже поем: благословен Бог отец наших.

Студным священником, трапезу Иезавелину неправедно ядущим, воистинну судом Божиим и пророка рукою яд смерти по достоянию отрыгнуся.

Богородичен: Спаси мя, Мати Божия, содержима глубиною согрешений, и всякия врагов исхити злобы, да Твое, спасаемь, величаю заступление.

Песнь 8.

Ирмос:

Устрашися отроков благочестивых сообразнаго души несквернаго тела и устранися воспитанный в безмерном веществе не утружден огнь, присноживущу же, изувядщу пламеню, вечнующая песнь воспевашеся: Господа, вся дела, пойте и превозносите во вся веки.

Изрядно обрете Ахав рода отражение всегубительное, пророка обличением, сквернаго убийства мерзское мучение: Фесвитянин же от огнедохновенна ума Жизнодателю песнь воспеваше: Господа, вся дела, пойте и превозносите во вся веки.

Дождит тебе огнь с небесе, попаляя, Илие, одержимых пятьдесят сугубо, яко Божию изрядну служителю: Держащему бо присноживотную жизнь боголепно песнь взывал еси: Господа, вся дела, пойте и превозносите во вся веки.

Таинника тя показа Христос, яко чистоты садителя и девства Пребожественное прозябение на Фаворе Божественнаго воплощения, Божества непостижимый свет во Своей плоти показав тебе, зовущу: Господа, вся дела, пойте и превозносите во вся веки.

Богородичен: Всебогатна бысть утроба Божия Матере, яко приимши Слово дебельством плоти, от Нея смешена земнаго зрака по ипостаси явися град Божий, в немже Вышний жити благоволи. Емуже поем: Господа, вся дела, пойте и превозносите во вся веки.

Ин.

Ирмос:

Царя Небеснаго, Егоже поют вои ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

Иже вся ведый, яко Бог, будущих и быти хотящих разум, тебе, Илие, яко верну сущу вверяет и далече сущая, яко близ, показует.

Благочестивым дерзновением вжилив ум твой, блаженне пророче, прорицаеши разстоящаяся, яко близ сущая, всечестный пророче.

Очистив от всякия скверны, божественный пророче, твой ум, тем и весь свят был еси, к Божественному свету всех наставляя.

Богородичен: Егоже родила еси, Слово, паче слова, Богородительнице Чистая, о нас моли, верно чтущих Тя.

Песнь 9.

Ирмос:

Яже прежде Солнца Светильника Бога возсиявшаго, плотски к нам пришедшаго, из боку Девичу неизреченно воплотившая, Благословенная Всечистая, Тя, Богородице, величаем.

Нетренное человеки шествие на земли пожив, милотию струю Иорданскую Фесвитянин прешед, оружник воздушный, неботечное соверши странное шествие Духом.

Благочестия ревностию Фесвитянин опаляемь, на огнезрачней колеснице взимается, милоть же сверже, еюже, утаитися не возможе Елиссей, одеявся, приемлет Божественную благодать.

Откровенне боговидец Фесвитянин с Моисеем зрит, яже око не виде, и ухо не слыша, и на сердце человек земнородных не взыде, воплощена Господа, на Фаворе Вседержителя.

Богородичен: Напраснаго древняго отъятельницу осуждения и праматере исправление, Юже рода к Богу вину присвоения, к Зиждителю мост, Тя, Богородице, величаем.

Ин.

Ирмос:

Воистинну Богородицу, Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с безплотными лики Тя величающе.

Зарею невещественною Живоначальныя Троицы, пророче Илие, обожаемь, тем тебе вси к Богу о мире молитвенника приводим, блаженне.

На земли тя ангела познахом, божественный пророче, и на небеси отнюд человека Божия, якоже и Сам Господь рече: понеже Илия человек жесток еси, согрешающу Израилю терпети не можеши, взыди ты ко Мне, да Аз доле сниду.

На земли, божественный пророче, яко безплотен, пожил еси и ныне, на небеса возносимь, со ангельскими лики ликовствуеши; нас свыше назирай, поющих тя, блаженне.

Богородичен: Носиши на объятиях Бога, носящаго всяческая, и питаеши Питателя, Чистая, нам уподобльшася, Егоже моли людем Твоим даровати всех лютых избавление.

Светилен.

Свет, на огненней четвероконной колеснице небошественна тя показавый оружника, Илие, не пожре в конец: огнь бо языком огненным привлекл еси низу и изсушил еси тучи.

На небесныя круги огненною колесницею вознеслся еси, ныне твою совершающия память верно назирая, яко Света близ сый, свет мысленный нам давай.

Богородичен: Иже от Бога мирови поданным благим Ты вина была еси, Богородице, но и ныне моли о общем спасении благопременнаго Бога.